Citat:
Ursprungligen postat av
utropstecknet
Elvanse hjälper mig i vardagen otroligt mycket, jag får mycket mer jobb klart, jag kan fokusera utan problem - ja u name it, allting blir enklare.
Men tyvärr så har ju absolut noll matlust när jag käkat Elvanse, vilket har lett till att jag rasat i vikt då jag ätit mycket mindre och har svårt att tvinga i mig maten så dessvärre har jag slutat käka Elvanse nu då jag inte kan gå ner mer, så jag undrar ifall ni har några tips på hur man får i sig käk, vill egentligen inte sluta med medicinen..
Finns det exempelvis någon annan medicin man kan få utskrivet som hjälper en med aptiten?
Hade samma problem med aptiten initialt med elvansen. Detta blev dock bättre med tiden, jag måste ha rutiner dock dagligen från frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. Om du tycker det är så odrägligt att få i dig mat tycker jag du ska kompensera med drycker som är kalorierika, alternativt proteinbars (muslibars) men dryck är så mycket enklare att få i sig och det är lätta kalorier. Kolla på Ica maxi, jag använder mig av en blender där hemma där jag mixar smoothies, blåbär, hallon, proteinpulver, havregryn, honung, kvarg, mjölk, valnötter eller jordnötssmör osv osv.