2021-04-13, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Man kanske inte vill tillbaka? Jag har varit i min hemstad två gånger på tjugo år, typ. Finns inget där som lockar och drar. Tidens tand har förändrat staden så man inte känner igen sig och alla sk vänner har växt upp, skaffat sig egna liv och man har inget gemensamt med dom, annat än det förflutna.

Men Ebba verkar stå för sin affär och det hedrar henne. De rakryggade politikerna är lätträknade. Tyvärr.

*suck

Löfven har blivit inbjuden vid ett flertal tillfällen att besöka demonstrationen vid Sollefteå sjukhus, ett resultat av det ekonomiska haveri som Sossepolitikerna i Region Västernorrland åstadkommit.

Men han har inte vågat. Han vågar inte besöka sin hemstad, trots att det är bara några mil från stugan han har utanför Örnsköldsvik (och som han besöker tämligen frekvent). Han är alltså ett riktigt fegarsle.

Och du börjar svamla nåt om ”tidens tand”....?!?!

Den egenskap Ebba visar upp skulle fler politiker må bra av att ha.
2021-04-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Och när Ebba fick lappen, kontrollerade hon inte?
Vad säger emot att Denisas värderingen egentligen också bara har samma skrivfel...?¨
Jag tänkte så även med Denisa, varför skulle Binninge medvetet flytta fram datumet?

Går jag till en bilverkstad med ett problem, kontrollerar jag självklart efteråt att det är åtgärdat.
Ebba ska ju inte göra om värderingen, bara kontrollera att den är korrekt enligt hennes beställning.

Hade ju varit en enkel sak att direkt ringa in
"det står fel datum i värderingen, kan du skriva ut en ny"

Slarvigt.

Men nu verkar ju mäklaren ha gjort en ny värdering den 8 oktober och tycks dessutom ha kommit fram till samma resultat som i augusti.

Visst hade det varit en poäng att också skriva något om värderingstidpunkten i augusti. Men nu ska ju mäklaren höras i TR och då kommer naturligtvis alla detaljer fram. Vi får nog nöja oss till dess. Om det nu inte blir en förlikning förstås. Det skulle ju faktiskt vara en besvikelse för alla oss som så gärna vill veta ALLT.
2021-04-13, 08:55
Medlem
Citat:
Högst troligt var det inte eldningsförbud, jag har sagt ifrån att inte sota min skorsten under en period.
Fick inget eldningsförbud, skulle bara säga till igen när jag började elda igen.
Jag såg inte min skorsten som ej användbar. Bara att när jag började använda den skulle jag sota den - ett ickeproblem.

Frågan är isf när senaste sotningen var - för 10 år sen, eller tre år sen..?
Du har även brandskyddskontrollerna som ska göras vart tredje eller sjätte år beroende på eldning utöver sotning. Passeras denna så är det eldningsförbud oavsett om det sotats strax innan.
2021-04-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nu är det så att domstolen kommer att döma efter den s.k. omedelbarhetsprincipen. Se bifogad länk.
Din kriarättning av KBs inlaga/bevisuppgift är således helt överflödig.

https://lagen.nu/begrepp/Omedelbarhetsprincipen

Jaha, så då kan vi lägga ned diskussionen då. Allt tjafs med Binninge, slöseri av tid.
Nu kommer en riktig advokat ta tag i det - och det är bara förhandlingen som gäller.

Känns bra!

Två kompisar i Ebbas ålder, och Ebbas mamma.
Kan vinklas till hur Esbjörn blev förförd av dessa donnor.
Skämt åsido - så gubbar kan fanimej vara "gubbsjuka"....

Grannen kan avfärdas direkt - jag skulle inte spy galla över en köpare till allt och alla jag träffade.
Det var väl bra gjort av Matz isåfall.

Ser en uppförsbacke för Esbjörn, men ska bli spännande och se hur nya ombudet agerar framöver.
2021-04-13, 08:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
*suck

Löfven har blivit inbjuden vid ett flertal tillfällen att besöka demonstrationen vid Sollefteå sjukhus, ett resultat av det ekonomiska haveri som Sossepolitikerna i Region Västernorrland åstadkommit.

Men han har inte vågat. Han vågar inte besöka sin hemstad, trots att det är bara några mil från stugan han har utanför Örnsköldsvik (och som han besöker tämligen frekvent). Han är alltså ett riktigt fegarsle.

Och du börjar svamla nåt om ”tidens tand”....?!?!

Den egenskap Ebba visar upp skulle fler politiker må bra av att ha.

I min värld är det skillnad på att "inte våga besöka barndomsstaden" och att "i jobbet, inte våga besöka en demonstration".

Jag gick ordagrant på det där med barndomsstad och tänkte mer på privatpersonen Stefan, än på statsminister-Stefan.

Du var helt enkelt inte tillräckligt tydlig med vad du åsyftade :-)
2021-04-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du har även brandskyddskontrollerna som ska göras vart tredje eller sjätte år beroende på eldning utöver sotning. Passeras denna så är det eldningsförbud oavsett om det sotats strax innan.

Aha, tror iofs min skorsten stått längre än tre år? Men vet inte.
Men inte mer än 6 år, så isf fick jag ingen anmodan om eldningsförbud.

Har gjort dessa kontroller, men lite svårt att säga när. Samma kille som göra båda här.
2021-04-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Men nu verkar ju mäklaren ha gjort en ny värdering den 8 oktober och tycks dessutom ha kommit fram till samma resultat som i augusti.

Visst hade det varit en poäng att också skriva något om värderingstidpunkten i augusti. Men nu ska ju mäklaren höras i TR och då kommer naturligtvis alla detaljer fram. Vi får nog nöja oss till dess. Om det nu inte blir en förlikning förstås. Det skulle ju faktiskt vara en besvikelse för alla oss som så gärna vill veta ALLT.

ja, exakt. Nu måste de ju gå hela vägen.
2021-04-13, 09:02
Medlem
Evaristos avatar
Har nån räknat på virkesvärdet på träden på tomten? Det lär ju i alla fall vara mer än en del andra saker som nu harvas varv efter varv.
2021-04-13, 09:04
Medlem
Citat:
Aha, tror iofs min skorsten stått längre än tre år? Men vet inte.
Men inte mer än 6 år, så isf fick jag ingen anmodan om eldningsförbud.

Har gjort dessa kontroller, men lite svårt att säga när. Samma kille som göra båda här.
Lika här. Samma kille. Vi kan välja tid mellan sotningar beroende på eldning. Men inte mer än 6 år på kontrollen även om man eldar väldigt lite eller inte alls.
Där jag bodde förut var det en ung tjej som sotade. Känns som en ovanlig yrkesbana, åtminstone än så länge.
2021-04-13, 09:35
Medlem
Jag tänker fortsatt framhålla att det uppenbara missförhållandet INTE är köpeskillningen,
utan att Ebba fick köpa överhuvudtaget. Att hon fick "ta" sig den förmånen räcker.

Att motiveringar Ebba lagt ut pekar på ett förlopp där "saneringskostnader" tynger ned Esbjörns sinne och leder in honom på att sälja är det enda rätta.

Det är sedan ett snabbt förlopp, vad Ebba än säger.

Ebba har värderingen den 8e. Esbjörn får den muntligen då, eller nästa dag.
De bestämmer ett pris, och vem vet hur eller vad som las fram inför det.

Det tas fram ett kontrakt, borde ta någon dag - men Ebba hade väl ett i bakfickan.
Egentligen ska ju mäklaren kontrollera villkor etc med Esbjörn.

Rimligtvis borde allt vara klar inom några dagar. Det står 2020-08-16 deras inlaga, att det skrevs på då. Skrivfel givetvis, men om det datumet menas när han fick kontraktet?
Det blir iaf max en vecka att kontrollera avtalsvillkor etc.
I coronatider. Vem/vad kontaktar man?
Han har säkert inte mail, eller kan scanna in ett papper.
Han skiter säkert i det - för stolt för att krångla.

Inget om skrotbilar eller oljespill kommer fram i en besiktning, det är endast Ebba som förmedlar detta utåt att det var hennes motiveringar till minskat bud.

Det är hennes version offentligt - ingen kan väl tro att hon beskrivit det i mer snälla ordalag mot Esbjörn? Förmodligen har hon höftat till med det kostar över en halv miljon sanera marken mot alla hemskheter, men att hon lägger budet på 3.8 för att vara snäll.
Esbjörn glad att slippa detta skitjobb, är förstås glad över det fina budet men säger 3.9 för att må ytterligare lite bättre.

Det saknas i Ebbas vittnen en äldre person, någon som intygar att Esbjörn visst velat sälja, att han efter Ebbas bud checkade av budet och sökte motbud.
En äldre person som också kan intyga att han verkligen är klar i skallen.

Nu finns grannen, men det står inte att han ska vittna om Esbjörns kognitiva status.
Men det kanske han kan vittna om isåfall har Esbjörn en rejäl uppförsbacke.

Att Ebbas kompis på 40år säger att han INTE gett uttryck för att INTE vilja sälja.
Säger inget. Vittnet kommer alltså stå för att Esbjörn har alltså INTE sagt "jag vill sälja".

I praktiken kan det ha varit att han bara sagt.
"inte vet jag om jag vill sälja, men jomenvisst kan jag träffa henne, det vore ändå trevligt med lite avbrott i dessa tider"

Men... sedan måste det också visas att Ebba visste om ev problem med Esbjörn.
Där blir det svårare.
Senast redigerad av Garre74 2021-04-13 kl. 10:25.
2021-04-13, 09:41
Medlem
catos avatar
Rätt eller fel, hennes agerande har skadat partiet rejält och kommer fortsätta skada partiet ända till ett avgörande kommer. Snart har hon endast Miljöpartiets ledare bakom sig, årets kvinna, tjosan.
2021-04-13, 09:44
Medlem
catos avatar
Lika bra att jag avslöjar mig, jag röstar på M och detta gynnar oss och SD mest, bra tycker jag så Go Buschen, Go

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in