2021-04-13, 00:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39GjdA/richard-bergstrom-bekraftar-nya-vaccinet-kommer-i-april

Janssens vaccin är äntligen på väg hit. Men är det testat på tillräckligt många ännu, för att man ska våga ta det? Eftersom Janssens vaccin är av samma typ som Astra (vektorvaccin), så oroar man (eller jag, i alla fall) sig ohjälpligt för att det ska kunna bli samma typer av biverkningar...

Hur vågar du ta NÅGOT vaccin som inte testats i minst 10 år?

Ät hälsosamt och börja röra på dig istället så behöver du inget vaccin överhuvudtaget.
Citera
2021-04-13, 00:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja tyvärr har du fel, men det visste du redan. Om alla bar respiratorskydd så hade vi inte haft någon smitta alls. Smittan kan stanna upp till 3 timmar i luften, restriktionerna är bra, det är synd att inte alla följer dem.

Edit:
Menade rekommendationerna.
Det där med tre timmar handlade väl om rätt speciella lab-förhållanden? Eller har du någon källa som visar att det är tillämpbart i utrymmen som uppfyller svenska ventilationskrav? Gissar att du i vanlig ordning bara kommer med vilseledande skrämselpropaganda.
Citera
2021-04-13, 00:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är dumt att förlita sig på ett vaccin där man inte ens släppt fas 3 datat. Men 50% är bättre än inget.

Det är dumt att förlita sig på vaccin. Punkt.
Citera
2021-04-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Säg det till killen till vänster i bild. Punkt.

https://www.nzherald.co.nz/resizer/MbOcKSuLa4nsw6NKhIo1lHcEBrc=/576x288/smart/filters:quality(70)/cloudfront-ap-southeast-2.images.arcpublishing.com/nzme/KFG7UWZV5SAS52ANAO4HVERWZE.png
Citera
2021-04-13, 00:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Dina siffror stämmer inte, kolla med covidstatistik och räkna själv:

Fall V49: 36837 st
Avlidna V51: 645 st
CFR för V51: 100 x 645/36837 = 1,75%. Hittills stämde kurvan, efteråt började CFR sjunka med rasande fart. Från att första vaccindosen distribuerats så gick det ner direkt?

Fall V12: 37904 st
Avlidna V14: Är ju inte färdigt enligt avlidendatum ännu men då vi ser på rapporterade dödsfall så tycks vi vara fast vid ungefär 120 dödsfall i veckan nu som varken ökar eller minskar.

100 X 120/37904 = 0,32% är CFR för vecka 14

0,32 / 1,75 = 0,18. CFR ligger alltså på 18% av vad det var när de första vaccindoserna anlände. Ingen annanstans i den demokratiska världen kan man uppvisa nått liknande.

Kan du ge en annan förklaring än att det handlar om manipulation när Sveriges siffror är bättre än till och med länder som Israel och UK där vaccinationstäckningen är mångdubbelt stor?
Man hittar massor av liknande anomalier när man tittar närmare på Sveriges siffror. Det startar som du påpekar redan vid våren 2020 då siffrorna börjar avvika från resten av världen. Jag vet som sagt inte vad det beror på, jag konstaterar bara det många andra som arbetar med detta reagerat på - det är massor av saker som ser väldigt märkliga ut i Sveriges siffror. Du har pekat på EN av dem.
Citera
2021-04-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Påstår du att Covid-19 peakade i juni 2020 i Sverige?

Någon månad tidigare, i år kan det dock bli andra bullar om Brasse-viruset kommer igång.
Citera
2021-04-13, 00:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det där med tre timmar handlade väl om rätt speciella lab-förhållanden? Eller har du någon källa som visar att det är tillämpbart i utrymmen som uppfyller svenska ventilationskrav? Gissar att du i vanlig ordning bara kommer med vilseledande skrämselpropaganda.

Det gällde laboratorieförhållanden, förhoppningsvis så nära verkligheten man kan komma. Jag kommer inte ihåg de exakta förhållandena men kan meddela om att jag har haft så lågt som 19% luftfuktighet hemma i vinter. Inte ideala förhållanden precis. Men då jag inte umgås med en jävel förutom min anhöriga så spelar det ingen roll. Vi hade en ventilationsexpert i tråden men denne jagade ni bort.
Citera
2021-04-13, 00:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Jag håller inte med dig, men det vet du redan om.
Citera
2021-04-13, 00:34
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Någon månad tidigare, i år kan det dock bli andra bullar om Brasse-viruset kommer igång.

IVA peakade i början av mars. Hur går det ihop med att smittotoppen låg ”någon månad” tidigare än juni?
Citera
2021-04-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
IVA peakade i början av mars. Hur går det ihop med att smittotoppen låg ”någon månad” tidigare än juni?

Det spelar stor roll vilka det är som blir smittade.
Citera
2021-04-13, 00:39
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det spelar stor roll vilka det är som blir smittade.

Så vilka blev smittade i början?

https://ibb.co/NNYQrG1
Citera
2021-04-13, 00:40
Medlem
JustZlatans avatar
Man får hoppas att de som förtjänar det blir allvarligt sjuka. Är så trött på dessa idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in