Citat:
Ursprungligen postat av
Girgen3
Kul att höra så gott om pekutyphoon! Ska bli spännande

Jag beställde rk-62, Mustikkahaisuli (BlueBerry), thai passion och valde pekutyphoon som freebie. Fick dock två till paket freebies gratis med i paketet. En påse med DieselRyder och en med RK62 x DieselRyder.
Hur många plantor siktar du på? Själv blir alla dessa ca 90st men kommer att rycka majoriteten av hanarna.
Största utmaningen detta år kommer att bli torkningen för mig. Har tidigare kunnat torka hemma men p.ga. Flytt så kommer jag inte kunna göra detta. Har lite tankar om hur jag ska torka utomhus men räknar tyvärr med att många buds kommer att bli förstörda. Du har möjligtvis inga råd för utomhustorkning?
Va kul! Då har vi några likadana strains så har man lite att jämföra med.
Du köpte två fröpaket och fick 3 fröpaket gratis? Det var isf jävligt snällt. Seedheaven är stabila. Synd bara att dom inte fyllt på deras lager på utomhus strains. Dom hade bredare utbud förut på utomhus strains.
Jag ska odla ett frö av varje sort
Ang. utomhustorkning, det är jävligt svårt att göra det. Jag rekommenderar att du inte gör det. Har du otur med vädret så möglar allt sönder. Du kan hänga upp dom i trådar i en flyttlåda och täcka med soppåse men jag tycker ändå inte det blir bra. Har sj gjort det. Du kan oxå lägga dom i en bil och ställa bilen på en solig plats. På 1-2 dagar torkar allt men det kommer att smaka hö när du röker. Fördelen med snabb torkning är att du slipper riskera att budsen möglar sönder i en flyttkartong. Buds som smakar hö är uppenbarligen inte gott att röka men fördelen är att du slipper lukta gräs och om du har grejer på dig så luktar det inte, hö buds och vanligt torkat buds är lika starka. Jag märker ingen skillnad förutom i smaken och att hö buds har strävare rök. Ibland torkar jag typ 10g i min bil när jag vill provröka någon sort.
Annars torkar jag hela skörden hos en kompis sen får han lite buds av mig som tack för hjälpen.
Summa summarum, torka inomhus och undvik att torka ute. Men om du måste torka ute så är snabb torkning säkrare.
Det finns ju en sån där luftrenare som kostar ett par tusen och som rensar så inte grannarna känner något. Har en barndomskompis som har en sån i sitt kök och han bolmar från morgon till kväll och man känner inte ett smack utanför lägenheten. Känner heller ingen lukt när jag är i rummet bredvid och han röker gräs i köket.
Ska du torka 100-200g så kan du göra det hemma. Utomhus buds stinker inte lika mycket som inomhus odlat.
Du vet att alla dom där sorterna som du köpte är regular? Dvs både hanar och honor. Gör nu för fan lite frön så slipper du kasta pengar på frön nästa år. När du har mycket frön så kan du testa och chansa mer. Du kan oxå byta med andra vilket jag gör. Jag har bytt till mig en del och fått en del av andra som tycker om att sprida sina frön.
Mvh,
Edit: såg nu att du skrev att du valde 3 fröpacket och inte 2.