Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Ja min bror VALDE ATT KOMMA UT SOM GAY OCH att berätta det för oss och NEJ han har inte levt under ständigt förtryck för det fanns en acceptans men fattar du inte vad jag skriver eller? Just det du skriver var just det jag framhöll tidigare. Du upprepar ju bara det jag redan sagt. DET KOMMER NATURLIGT VILKEN LÄGGNING MAN BLIR FRÅN DET DU FÖDS OCH DET SPELAR INGEN ROLL. Jag menar att inte alla människor har turen att som t.ex min bror att kunna välja att LEVA UT sin läggning då många runt om på denna jord lever i samhällen där det är absolut förbjudet att ens vara homosexuell och då ännu värre när det INTE är ett VAL att bli homosexuell och det är FEL då ALLA ska få bestämma över sina egna kroppar men du verka inte förstå det jag förklarar eller så har du missuppfattat precis allting så nu lägger jag ner. Allt det du skriver är bara på repeat!
Jag försöker nå fram till dig som människa men du rabblar bara om hur lite jag fattar för att jag är Hetero och du vet precis allt om HBTQ för att du är gay själv. Finns flera sidor av ett mynt och att det finns fler erfarenheter att dra lärdom av där ute.
Tror vi har en språkförbistring mellan oss för vi förstår inte varandra men det är ok så länge vi förstår att vi inte förstår varandra. Vi lägger ner detta nu innan moderatorn snear.
Jag instämmer med allt du säger men jag tror inte du riktigt begripit vad jag försöker upplysa dig om.... du som straight ska inte lägga dig i våran "struggle" och diktera hur vi ska leva vårt liv, fattar du hur skevt det låter att du som straight försöker pressa och tvinga ut honom ur garderoben för att DU anser att det kommer bara befria honom från bördan och han kan finally enjoy "living his truth" men det är inte så enkelt när det är så mycket annat som står på spel med familjen (risken att bli utstött, mordhotat..you name it ) och samhället. Det är mycket enklare för dig att säga som straight när du har noll uppfattning om hur det är att vara muslim och gay. Allt handlar om timing/rätt tidpunkt och enough courage och det får Mergim avgöra och ingen annan när det känns lämpligast för honom att komma ut, han är fortfarande väldigt ung.