Citat:
Ursprungligen postat av
kagay1
Du är så jävla off

du skrev i tidigare inlägg att din bror har VALT att leva som homosexuell man, och det upplevde jag som ignorant kommentar, som att du insinuerar på att man väljer att leva i evigt förtryck och skam, det är inget val man gör, utan it's ingrained in you since birth, it's part of your identity.
Vad är det exakt du försöker komma fram till eller föreslå? att Mergim ska "leva" sin truth och riskera att förlora sin familjs stöd och bli helt utstött? det skulle frambringa ännu större påfrestning för hans mentala hälsa och kan resultera i att han blir självmordsbenägen...och att du sitter här och spekulerar om hans läggning gör inte saken bättre, ju mer folk snackar och tar upp det desto hårdare det kommer bli för honom att repress it så lägg av nu!
och nej jag har bokstavligen NOLL intresse för honom, han är för fjollig för min smak.
Ja min bror VALDE ATT KOMMA UT SOM GAY OCH att berätta det för oss och NEJ han har inte levt under ständigt förtryck för det fanns en acceptans men fattar du inte vad jag skriver eller? Just det du skriver var just det jag framhöll tidigare. Du upprepar ju bara det jag redan sagt. DET KOMMER NATURLIGT VILKEN LÄGGNING MAN BLIR FRÅN DET DU FÖDS OCH DET SPELAR INGEN ROLL. Jag menar att inte alla människor har turen att som t.ex min bror att kunna välja att LEVA UT sin läggning då många runt om på denna jord lever i samhällen där det är absolut förbjudet att ens vara homosexuell och då ännu värre när det INTE är ett VAL att bli homosexuell och det är FEL då ALLA ska få bestämma över sina egna kroppar men du verka inte förstå det jag förklarar eller så har du missuppfattat precis allting så nu lägger jag ner. Allt det du skriver är bara på repeat!
Jag försöker nå fram till dig som människa men du rabblar bara om hur lite jag fattar för att jag är Hetero och du vet precis allt om HBTQ för att du är gay själv. Finns flera sidor av ett mynt och att det finns fler erfarenheter att dra lärdom av där ute.
Tror vi har en språkförbistring mellan oss för vi förstår inte varandra men det är ok så länge vi förstår att vi inte förstår varandra.
Ps OM Mergim nu skulle vara Gay och som du antyder riskerar att bli utfryst av familjen så förstår jag varför han inte kommer ut. ´Fattar det men jag behöver inte tycka att det är ok att en person då ska behöva få ett ultimatum och leva under villkor bestämda av andra. Det är inte rätt någonstans och man kan inte tvinga en homsexuell man att bli straight eller att gifta sig med en kvinna och vara olycklig för resten av livet. Att bli tvungen att gömma en massa känslor inombords som bara samlas till en stor säck att gå runt och bära på, som tävlingen häromdagen som Tanja vann.. Bära runt detta dag ut och dag in men inte få släppa eller kasta av sig tyngden. Jag förstår dock, även om jag inte tycker det är ok vem det än är som måste uthärda såna prövningar då ALLA borde ha rätten att få äga sina egna kroppar.
Vi lägger ner detta nu innan moderatorn snear.