Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Kan ju vara vitguld med Palladium. Sistnämnda tog sig förbi värdet för rödguld 2018. .
Om det nu rör sig om nåt annat än silver, då ligger det fortfarande på guldhalsbandets nivå och No1.
Omlottring har två ändar, halvt ihopslingrat.
Försökte hitta foto, finns det nån bättre iom du nämner ett hjärta?
På bilden ser det mer ut som två stenar, eller upphöjningar?
https://www.bildtagg.se/bild/acvufcmsmxrn147v5zaha7k
Säkert ett symbolvärde eftersom hon har det annars om relationens blivande i hänglås (dels förlovning på
Kilimanjaro, dels datum då HD la fram skilsmässopapper) samt kodat via att sända foton på Kilimanjaro.
Kan ju ha funnits
inskriptionen LWD eller dyl.
Du har rätt; upphöjningen föreställer inget hjärta. En upphöjning av rektangulär form och en blåaktig sten på den andra änden?
En ring på pekfingret symboliserar vänskap och samhörighet. Omlottringen det tvådelade förbundna.
Kolla här:
https://alskadebarn.se/forlovnings-vigselringar
"
Gör frieriet till ett minne,
med en personlig frieriring, kanske med era namn & datum,
”VILL DU GIFTA DIG MED MIG” (Omlottring i silver 399:- )"
"
Vi har gjort en Frieriring i Omlottmodell, som alltså är ställbar i storlek om man inte är helt säker på vilken ringstorlek den tilltänkta har.
Denna tillfälliga ring kan sedan bytas ut efter att man tillsammans bestämt utformning och design på sina förlovningsringar eller vigselringar."
Loggremsan som sista meddelande, FTF:ad av S, 1 dec -15 med de inledande orden: "
Google, du är min vän. Ska vi gifta oss?"
Citat:
Reflektion kring hypotetiskt förlopp och varför:
Jag tror hon var i en fas där USA är en milstolpe över förlorade framtidsdrömmar.
För att han reser iväg med exet HD.
Hon är i en övergångsfas som jag ser det, inte på fast mark med bägge fötterna på backen.
Den resan är ordagrant... dödsstöten.
Hoppet lever ännu, men hur ska det bli i framtiden?
Får bli ett sista försök till givande utan krav. Lockar med nakenhet i badrum och en mängd bilder som hon säkert vill få kommenterade. Ingen respons så långt ögat kan nå.
Så måndagskväll och inbjudning "bakat åt mig och dig" med en förväntan om ett sista litet besök innan avresa. - Gäller Kil fortfarande, hon måste få veta var hon har honom. Och om hon har honom. Besvikelse uppstår när han besvarar fåordigt och korthugget. Ointresset är övertydligt, inget finns att missuppfatta.
Citat:
Det centrala ämnet ända sen mars 2017 är att HD inte ska få veta, nåt som de ständigt grälar om. "Du vet vad jag begär." (feb - 18).
Att göra slag i saken och genomföra drömresan till Kil. Frieriringen finns fortfarande på pekfingret - ska den få vara kvar? I annat fall slut-finito här och nu på fortsatt skydd och hemlighetsmakeri.
Citat:
Hon ska fortsatt hållas i skuggan fram till slutet av augusti (avvakta att logga).
Det relaterar till dels 6 månader efter HD slängt papper på bordet och så passeras väl deras bröllopsdag om jag inte minns fel?
I augusti, när skilsmässan gått ut, skulle de sluta smyga med sin kontakt och börja umgås mera öppet. Kan ju ha gällt lovande till och från angående Kil också.
Citat:
En tidsfrist hon troligen gått med på (loggar inte Nordsjön) ocb nåt som han tutat i henne för att köpa sig tid, lugn och ro; att hon inte ska gå bananas av att vänta.
Han i sin tur väntar på HD och är paranoid över hela situationen.
HD kör dubbla budskap om att sakna och älska och gör tillägget MEN.... Jag har brist på tillit. Vilket handlar om LW.
Är med i din tankegång hela vägen. Flera nya, högst intressanta infallsvinklar av dig att få ta del av, vilka också kan infogas i en tidslinje. Augusti är den månad han lovar att bestämma sig. Fram tills dess får hon leva i osäkerhet.
Mycket talar för ringens centrala betydelse genom hela historien och mot det bittra slutet, bra att du tog upp den för diskussion.
Kanhända mycket även talar för att just den nöten kan vara på god väg att knäckas!?
Citat:
Att dra iväg med HD finner hon nog som en rejäl skymf iom att de skilt sig och flyttat isär.
Inget vidare populärt, nej. Hot om avslöjanden, att spräcka falska fasader.
Citat:
Jag tror hon tar av den själv men kastar inte i buskarna.
Hon kastar den på honom, ev "in your face"; att han tar med den pga risken för kontaminering (svett, saliv).
För honom torde ringen vara en oro om den råkar ha nån inskription.
Hon vore varken den första eller sista att kasta en ring (med symbolvärde över relationen) vid gräl eller att göra slut.
Den högljudda, forcerade rösten som grannen hörde, borde rimligen ha tillhört S som tillsammans med L rörde sig mot planket efter någon minut.
Remsan kan ha gett fler än en signal inför resan; en kan vara det svikna löftet om Kil; en förlovning och en ring: "
Google, du är min vän. Ska vi gifta oss?"