2021-04-11, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
@piastrone har tidigare gjort ett eller flera inlägg med de raderade cacherna. Tyvärr lyckas jag inte hitta inlägget. Men kanske piastrone läser här och kan lägga upp dom på nytt?
Några följdfrågor som du kanske vet mer om:

▪️Vilka är det mer som hon loggat cacher för?
FR bad henne om samma sak som Lena ang sina egna, dvs att logga fysiskt och inte bara digitalt.

Sen såg jag att LW (L*nnart) sagt till henne:
"(..) användare "SysterHax" och börjat logga massa cachar på det kontot. Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats. Hon har tagit iallafall 40 av mina cachar."

▪️Blev det inget gräl och nytt loggande ang FR och L*nnart?

▪️Vad gällde bråket om spökcachen (och när)?

"Det L menar som sticker ut är att Hanna "Systerhax" loggar på nytt i sitt egen namn dom gamla cacharna som Team Davidsson tagit, där Lena raderat bort loggar där Hanna faktiskt inte varit på plats. Lena skulle vända sig i graven om hon fick veta vad Hanna gjort. Lena och Hanna har aldrig varit såta vänner menar L. Det var bland annat en stor diskussion av en "spökcache" som L lagt ut vid statyn Karl den 14 Johan i Örebro mellan Hanna och Lena."

▪️Vem var det JG kontaktade och agerade som en lakej åt HD i liknande ärende?
Läst om det men kan som sagt inte söka i tråden.
Citera
2021-04-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Några följdfrågor som du kanske vet mer om:

▪️Vilka är det mer som hon loggat cacher för?
FR bad henne om samma sak som Lena ang sina egna, dvs att logga fysiskt och inte bara digitalt.

Sen såg jag att LW (L*nnart) sagt till henne:
"(..) användare "SysterHax" och börjat logga massa cachar på det kontot. Jag bad henne bara logga mina cachar där hon faktiskt varit på plats. Hon har tagit iallafall 40 av mina cachar."

▪️Blev det inget gräl och nytt loggande ang FR och L*nnart?

▪️Vad gällde bråket om spökcachen (och när)?

"Det L menar som sticker ut är att Hanna "Systerhax" loggar på nytt i sitt egen namn dom gamla cacharna som Team Davidsson tagit, där Lena raderat bort loggar där Hanna faktiskt inte varit på plats. Lena skulle vända sig i graven om hon fick veta vad Hanna gjort. Lena och Hanna har aldrig varit såta vänner menar L. Det var bland annat en stor diskussion av en "spökcache" som L lagt ut vid statyn Karl den 14 Johan i Örebro mellan Hanna och Lena."

Läst om det men kan som sagt inte söka i tråden.

P*ter J*cobsson AB 150

H*nna kontaktade P*ter efter att han tog bort en av St*fans loggar. Dom loggade tillsammans förut på ett gemensamt konto, sen när dom flyttade isär så skaffade hon ett nytt konto. Då loggade hon en av mina cacher, då tog han bort den och skrev att det inte är okej att logga cacher där hon inte varit. Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att L*na hade mördats var hennes geocach-konto vid namn S*sterHax.
Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om L*na eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om J*rry Gr*y att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av H*nna.
Citera
2021-04-11, 21:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag är verkligen ambivalent när det kommer till HD, och det är nog för att hon har hamnat där hon har hamnat, kanske utan egen förskyllan. Arv och miljö och hela den biten. Sen är det ju vad hon gör av sina förutsättningar, vilka val hon gör, som definierar henne som människa.
Ibland tycker jag att hon är en slug orm, ibland tycker jag bara synd om henne.
Men vem är jag att döma, jag vet ju egentligen inte ett jota, mer än vad som framkommer i FUP - och den har jag ju inte ens läst hela. När jag nu läser om förhören med till exempel SD känns det dessutom som om det är första gången jag läser dem. Och det är det inte. Det ryms väl bara så mycket i ens hjärna.
Det är så jag känner också.
Ibland håller jag med develi om att det är HD som styr nästan allt.
Andra gånger tycker jag synd om henne som drabbades av SD när hon var ung och därefter har hon blivit helt hjärntvättad av honom. Vilket inte är konstigt med tanke på hur han manipulerar folk.

Men att hjälpa till att dölja och täcka upp för en mördare är ändå att gå lite för långt, oavsett hur hjärntvättad man är. Fast sen kan man kanske jämföra med barnflickan i Knutby som hjärntvättades till att mörda. Hon dömdes till rättspsykiatrisk vård och jag tror det tog sju år innan hon släpptes ut. Så stark var hjärntvätten i det fallet och så lång tid behövdes för avprogrammering.
Citera
2021-04-11, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

P*ter J*cobsson AB 150

H*nna kontaktade P*ter efter att han tog bort en av St*fans loggar. Dom loggade tillsammans förut på ett gemensamt konto, sen när dom flyttade isär så skaffade hon ett nytt konto. Då loggade hon en av mina cacher, då tog han bort den och skrev att det inte är okej att logga cacher där hon inte varit. Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att L*na hade mördats var hennes geocach-konto vid namn S*sterHax.
Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om L*na eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om J*rry Gr*y att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av H*nna.
Tack!

Varför gnäller de på LW och honom, men det verkar inte vara samma reaktion mot de andra två?
Han hade ju 40 cacher hon gjort samma sak med och FR mailade henne och det såg inte ut att starta samma hets även om hon körde med sitt "kutym" som ett mantra.
Citera
2021-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan faktiskt tänka mig att SD inte riktigt skulle veta att en tvätt i tvättmaskinen skulle kunna vara riskabel.

Något har han tvättat med all säkerhet (enligt mig) som har varit nedblodat efter mordet. Hur sannolikt är det att man har en blodfläck, inte avstryk, utan en stor fläck med en väns blod hemma hos sig, utan att du vet om att det har blivit skada?

Visst, han kan ha först tvättat och märkt att det blev lite blodfläckar kvar. Tvättmaskinen kanske värmer vattnet snabbt, och byxorna såg inte ok ut efter tvätten, utan åkte in i pelletspannan?

I A 157/238 ses något som ser ut som ett par långa jeans hängande på strecket. Det är från platsundersökningen 15/5, då GS tog några bilder med sin kamera. Det är svårt att se, då bilden är grumlig och mörk.

Även om det var en ovanligt varm vår i maj, verkar temperaturen ha sjunkit till 7-8 under natten mellan 14-15 maj:

https://rl.se/vadret/period.php

Kanhända att SD drog på sig ett par långa byxor istället?

Samtidigt förklarar det inte hans till synes nya rispor på ena benet.

Man kan se att SD har ett par jeansshorts med ficka (A157B/362). Även på ICA, Krämaren syns han gå i ett par jeansshorts 15 maj. Hittar inte de andra bilderna, där SD står vid kassan nu.

.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Förutom att jag blev utloggad mitt i skrivandet av inlägget, och all text försvinner med den "nya" Flashback när man loggar in på nytt , har det varit knepigt att få rätt på alla byxor i FUP.

Vid de tekniska undersökningarna hittas tre par jeansshorts.
Riktigt jobbigt att leta i FUP, då byxorna kallas för olika saker (jeans, shorts, byxa, byxor mm) och det är svårt att ibland söka via beslagsnumret. Hoppas att jag fick allt rätt nu.

Alla tre byxor har blod på sig, varav två konstaterat från SD, men de har plockats med som beslag på olika ställen och vid olika tillfällen.

1) 2018-5000-BG50942-6.
Det par som hittades 15 maj och låg överst i en tvättkorg hemma hos SD. SDs blod på dom. Ingen riktigt bra bild på just dom?

2) 2018-5000-BG59351-3
Ett par som hittats hos SD 5 juni, ljusa jeansshorts med fickor utanpå. Hängde på krok i garderob vid sovrummet. Undersöktes först 10-11 okt-18, innan de skickades till NFC: Pos blod för SD.

3) 2018-5000-BG61252-3.
Ett par överlämnade av SD 11 juni på Folketorp. Lite mörkare , inga utanpåfickor. Hade flera blodbesudlingar som visade positivt för Leukomalakitgrönt, men fick negativt resultat från NFC.

Nedan sammanställningar från FUP om de tre jeansshortsen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
1)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
2)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
3)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

Snyggt jobbat!
Har påpekat det flera ggr förut och gör det igen: i pelletsbrännare har nog både det ena och andra av känslig natur förintats.
Citera
2021-04-11, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är så jag känner också.
Ibland håller jag med develi om att det är HD som styr nästan allt.
Andra gånger tycker jag synd om henne som drabbades av SD när hon var ung och därefter har hon blivit helt hjärntvättad av honom. Vilket inte är konstigt med tanke på hur han manipulerar folk.

Men att hjälpa till att dölja och täcka upp för en mördare är ändå att gå lite för långt, oavsett hur hjärntvättad man är. Fast sen kan man kanske jämföra med barnflickan i Knutby som hjärntvättades till att mörda. Hon dömdes till rättspsykiatrisk vård och jag tror det tog sju år innan hon släpptes ut. Så stark var hjärntvätten i det fallet och så lång tid behövdes för avprogrammering.
HDs "bollen ligger hos dig" om hur deras relation ska utvecklas är ett udda beteende och kanske det som är mest intressant.
Speciellt när hon hux flux drar iväg och tar LWs wig.

Dvs att hon tar ut skilsmässa, flyttar, raggar nytt men ställer krav på SD.
Den delen indikerar inte nån hjärntvätt.
Senast redigerad av develi 2021-04-11 kl. 22:03.
Citera
2021-04-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Känner igen mig i det där med glömskan.

Gällande HD så följer hon rent objektivt (precis som JS är inne på i sitt förhör) mönstret för kvinnor som levt länge i ett förhållande med psykisk misshandel.
Utan att det för den skull säger något om vem hon är som person i grunden.

Finns säkert fler dimensioner. Diagnos och medicinering exempelvis. Och arv som sagt.

På många bilder med SD ser man att hon inte ler med ögonen.

All ilska över SDs svek kanaliserar hon mot LW. - Visserligen naturligt att hon känner ilska mot LW. Men nu får hon ta allt.

Det hat hon visar utåt är nog bara toppen på ett isberg. Det gör henne till möjlig GM men SD är ändå så mycket mer tänkbar GM i all sin övertydliga skyldighet.

Ett teamwork, som varit uppe i tråden flera ggr är högst tänkbart. Av 2 individer som inbillar sig att alla deras problem plötsligt skulle vara väck. Om bara Lena försvann för gott.

Det är som en usel film, om det inte vore så jävligt att det är verklighet: En 3-barnsmamma fick sätta livet till, genom att huvud och ansikte mosades av 17 slag.

De skyldiga verkar resonera som i en parallell verklighet med hjältar och oskulder. Drömkvinnor.

Behöver jag tillägga att deras sk försoningsresa till USA var första straffet - inlåsta i varsin cell redan på flygplatsen i USA.? Och hur kul har de haft det sen dess?

Resten av straffet (från Gud och domstolen?) kommer sen. Går SD fri så kommer han få sitt straff ändå, iom att alla kommer titta snett på honom (och den heeelt ovetande HD) för all framtid.
Citera
2021-04-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag hoppas också att någon ska nappa på förslaget. Sitter en bra bit ifrån med en Iphone. Det verkar inte ens som om apple släpper igenom motsvarande programvara till sitt operativsystem... Det enda jag har lyckats hitta är enkla wifi-finders.

Ja vill nån med Wigle kika så är den appen bra men kräver Android ja.

Det finns såna ”WIFI-skanners” för iPhone men ingen funktion i samma app för GPS. Det som gör det till s k ”war driving”. Går att krångla med jailbreakad iPhone om man vill dock.

Men det behövs egentligen inte när ”vi” har ett känt mål här.

Vi vet ju var hans postlåda bor så här är en enkel variant för att kolla hans WIFI:

1. Apple store > Airport-Verktyg (Airport Utility)

2. iPhone > Inställningar > AirPort-verktyg > WIFI-sökare

3. Airport-verktyg > WI-FI-sökning > Sök

Att hålla utkik efter: dlink-3d33 eller så har han döpt det till nåt lattjo eller dolt namnet.

För att få lite koll på Bluetooth (kameror m.m) när vi ändå är igång så bara att använda random app i App store.

BLE Laboratory Pro är ganska detaljerad.

Dra några skärmdumpar i läge ”Central” för de enheter som visas.
Kan vara bra att dröja sig kvar på platsen en kort stund så skanningen hinner med lite.

Finns några andra appar också som funkar.
Bara att söka på BLE scanner eller Bluetooth scanner i App Store.

Testa hemma först så du är bekväm med funktionen.

Så får vi en uppdaterad kik där.

Sen får väl någon ta en ”liten burkrunda” i Hjärsta nån dag här med det tunga artilleriet för att få en närmare titt men med ovan så är han tillräckligt trollad för ett tag.
Citera
2021-04-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett teamwork, som varit uppe i tråden flera ggr är högst tänkbart. Av 2 individer som inbillar sig att alla deras problem plötsligt skulle vara väck. Om bara Lena försvann för gott.

Det är som en usel film, om det inte vore så jävligt att det är verklighet: En 3-barnsmamma fick sätta livet till, genom att huvud och ansikte mosades av 17 slag.

De skyldiga verkar resonera som i en parallell verklighet med hjältar och oskulder. Drömkvinnor.

Behöver jag tillägga att deras sk försoningsresa till USA var första straffet - inlåsta i varsin cell redan på flygplatsen i USA.? Och hur kul har de haft det sen dess?

Resten av straffet (från Gud och domstolen?) kommer sen. Går SD fri så kommer han få sitt straff ändå, iom att alla kommer titta snett på honom (och den heeelt ovetande HD) för all framtid.

Eller sa å tröttnar han efter nåt halvår av ogillande, undvikande blickar och drar till staterna med sin knähund Jerry, lika in love i SD som Mr Smithers är kär i Mr Burns.
Fria att geocacha vidare över vidderna.

Gällande HD och eventuellt samarbete så ja, en väldigt dålig film. Oavsett om samarbetet handlar om direkt delaktighet eller "bara" hjälp att städa bort spår och sitta och ljuga och dikta ihop sagor om blodsex.
Citera
2021-04-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

På bilderna med SD från deras loggar efter mordet ser HD blek och risig ut och ler inte med ögonen. Bara munnen som ler.
Ser ansträngt ut.
Nog bara skuggan av den drömkvinna SD fick på kroken i nån simhall på 90-talet.
SD däremot ler sitt sitt största psykopatsmile.
Vilket par....
Citera
2021-04-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag är lite orolig att det blir för ostrukturerat, för mycket korvstoppning för domaren mfl. De verkar ha lagt upp det bra, fantastiskt kul med filmen om det återfunna domkraftskaftet, sanslöst dumt.
Det är otroligt mycket fakta som måste komma fram i kronologisk ordning, så att det kan få ett slut iom hovrättsförhandlingarna. För allas skull, även "vi" flashbackare som börjat drömma om detta, kommer på mig själv med att väga olika redskap, hur de känns i handen, eventuell träffyta osv.
Märkena i syrenträdet är väl de enda träffytor som finns att se?
Det ser ut som någonting vasst fastnat och gjort en förejupning i mitten och det ser lite vridet ut.
Kan han ha använt den omtalade mutterknackaren? Den som JG skulle låna men glömde utomhus?
Det är mycket snack om däckbyten och verktyg, från flera håll. De tre männen, JG, SD och SOA hade ju en grupp där de bytlånade verktyg.
Jag såg i fupen att LW hade verktyg i en hylla i det lilla förrådet i hallen/vardagsrummet.

Lyssnade idag på DNA snubben igen, känns sådär att det är helt upp till den utredare som tar prover, de kriterier som måste uppfyllas för att hå vidare med eventuell provtagning.
Jag förstår inte riktigt, har de inte kört med sina olika vätskor, gaser eller vad som lämpar sig bäst i rummen? Tänker på Wilma/Tisko, där lyste det blått överallt. Har det gjorts?
Den avsnoppade påbörjade husrannsakan i SDs hus avbröts kanske beroende på skiftbyte?

På tal om mordvapen där och tillhygge så vet jag inte hur mycket det pratats om sten i tråden tidigare.

Hur mycket ska man ”lita” på de här uppgifterna om att det är cylinder- och cirkelformade märken.

Tittar man på bilden så ligger det ju mindre stenar som uppfyllnad under bullerskyddet:

https://www.bildtagg.se/bild/x258oq12gtl1avzt8e0v2qe

Skyddet byggdes bara nåt år innan mordet och ersatte då det som var gjort av plank.

Har de grävt och fixat där så lär det ligga en och annan sten i knytnävsstorlek eller större runt i området efter gräv/bygget.

Och vem märker om en sten saknas i naturen?

Och vem märker om en sten är ”tillbaks” i naturen på annan plats?

Tanken här är ju då att det blev bråk i stunden där likt så många gånger förut och han tog en sten och drog henne i huvudet upprepade gånger.

Beroende på stenens form så kan märken tolkas som avlånga eller cirklar. T o m de repor som finns i skallen där kanske kan förklaras med vass sten.

En sten har ju olika sorts ”träffytor” beroende på hur man håller den i handen.

https://www.bildtagg.se/bild/pczlai1g2qmzyd96ggot4c0

Så frågan är hur ”perfekta” de här träffytorna är som de dokumenterat under obduktionen?

Ett långskott men om han inte hade ficklampa och detta inte var planerat så är en sten nära tillhands i en sån ”dunge”.

Sen gäller det ju såklart att ha sinnesnärvaro att ta med stenen därifrån efteråt.
Citera
2021-04-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
På bilderna med SD från deras loggar efter mordet ser HD blek och risig ut och ler inte med ögonen. Bara munnen som ler.
Ser ansträngt ut.
Nog bara skuggan av den drömkvinna SD fick på kroken i nån simhall på 90-talet.
SD däremot ler sitt sitt största psykopatsmile.
Vilket par....

De kanske tror att de iom Lenas död nu har hela livet framför sig med den livsviktiga geocashingen.

Men är de inte helt urblåsta i skallen (som jag inte tror att de är, de är fanatiker) så bör de snart inse att de just har äntrat Highway To Hell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in