2021-04-11, 18:25
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Haha tillåt mig le ditt ryska troll.
Ingen idé att diskutera med ett hjärntvättat propaganda monster.
Känns det ändå inte lite befriande att få ta del av åsikter som sträcker sig utanför Washington DC:s ekokammare?
2021-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Sure ivan , och ännu bättre UTANFÄR Omsk eller var du sitter i din sunkiga lägenhet utan hiss.
Lägenheten är helt okej, så du behöver inte oroa dig för min skull, men tack ändå för omtanken. Förra hissen var lite skranglig, men våran förening använde nyligen reparationsfonden och bytte den mot en sprillans ny, så det finns inget att klaga på där heller.

Omsk är nog värt ett besök, skall du se:

https://www.youtube.com/watch?v=gObS9tbDGI4
2021-04-11, 18:45
Medlem
Citat:
Tartarerna på Krim är väl om något angripna som civilbefolkning av Ryssland
Du är alltså väldigt engagerad i hur ett folkslag har det, vars namn du inte ens kan stava rätt?
2021-04-11, 18:47
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Känns det ändå inte lite befriande att få ta del av åsikter som sträcker sig utanför Washington DC:s ekokammare?

Nu tillhör jag inte en satellit-stat och jag får också möjlighet att bilda en egen politisk uppfattning utan att fängslas eller bli avrättad.
Jag älskar att Ukraina stängde ner propaganda kanaler...de som verkligen tror på sådan propaganda kan söka sig till den utan att hela familjer med barn ska utsättas för den i vardagsrummet när TVn står på
2021-04-11, 18:53
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du är alltså väldigt engagerad i hur ett folkslag har det, vars namn du inte ens kan stava rätt?

Nej jag har inte stavat rätt, det förminskar inte sakfrågan .
2021-04-11, 18:55
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Nu tillhör jag inte en satellit-stat och jag får också möjlighet att bilda en egen politisk uppfattning utan att fängslas eller bli avrättad.
Jag älskar att Ukraina stängde ner propaganda kanaler...de som verkligen tror på sådan propaganda kan söka sig till den utan att hela familjer med barn ska utsättas för den i vardagsrummet när TVn står på
Nej, nu ska man bara få höra det ensidiga och krigshetsande natoperspektivet. USA tänker väl att om de kan indoktrinera barnen till att tro på allt som sägs i amerikansk msm så kan USA styra och ställa hur de vill med Ukraina i framtiden. Ryssland och ryssarna kommer ju alltid att vara de "onda". Som tur är hänger de flesta ukrainska ungdomar på ryska sociala medier och får därför ta del av andra perspektiv.
2021-04-11, 19:14
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Nej, nu ska man bara få höra det ensidiga och krigshetsande natoperspektivet. USA tänker väl att om de kan indoktrinera barnen till att tro på allt som sägs i amerikansk msm så kan USA styra och ställa hur de vill med Ukraina i framtiden. Ryssland och ryssarna kommer ju alltid att vara de "onda". Som tur är hänger de flesta ukrainska ungdomar på ryska sociala medier och får därför ta del av andra perspektiv.

Nja riktigt så är det inte.
Ukraina hade aldrig behövt söka stöd från USA eller EU om Ryssland lät Ukraina få sköta sig själva utan hot från Ryssland.
De flesta ukrainska ungdomar hänger lite överallt speciellt som de kan prata även engelska nu och inte enbart ryska och ukrainska.
Majoriteten vill vara fria från Ryssland men hatar inte sitt brödrafolk.
2021-04-11, 19:22
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Nja riktigt så är det inte.
Ukraina hade aldrig behövt söka stöd från USA eller EU om Ryssland lät Ukraina få sköta sig själva utan hot från Ryssland.
De flesta ukrainska ungdomar hänger lite överallt speciellt som de kan prata även engelska nu och inte enbart ryska och ukrainska.
Majoriteten vill vara fria från Ryssland men hatar inte sitt brödrafolk.
Hotar Ryssland Kazakstan? Nej. Hotar Ryssland Vitryssland? Nej. Hotar Ryssland Ukraina? Nej. De två första av dessa länder är relativt välfungerande och har goda sammarbeten med Ryssland. Det sistnämnda kan nästan betraktas som en "failed state" efter statskuppen 2014 och det beror inte på Ryssland.
2021-04-11, 19:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Dom bor kanske utanfär 😂
2021-04-11, 19:57
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Dom bor kanske utanfär 😂
Har du bokat resan till Krim ännu? Det vore ett riktigt toppenresemål för dig Draken55, och så skulle du få bekanta dig med riktiga krimtatarer också! En studieresa till Ryssland skulle verkligen vara nyttigt för dig.
2021-04-11, 20:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Har du bokat resan till Krim ännu? Det vore ett riktigt toppenresemål för dig Draken55, och så skulle du få bekanta dig med riktiga krimtatarer också! En studieresa till Ryssland skulle verkligen vara nyttigt för dig.
Vi får inte åka till Krim eller andra delar av moderlandet sedan ett år. Förmodligen har samma personer bestämt det som bestämt att den lille humoristen skall ropa på NATO. Vi får trösta oss med att åka till Ukraina. Det är tillåtet, förmodligen eftersom höga potentater redan räknar det som EU.
2021-04-11, 20:12
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi får inte åka till Krim eller andra delar av moderlandet sedan ett år. Förmodligen har samma personer bestämt det som bestämt att den lille humoristen skall ropa på NATO. Vi får trösta oss med att åka till Ukraina. Det är tillåtet, förmodligen eftersom höga potentater redan räknar det som EU.
Draken55 får besöka det vackra Krim när gränserna öppnar igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in