2021-04-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och vad är tillräckligt??
Det är den första frågan en fascist regering bör svara på om man ska sätta en hel befolkning i gisslan.

I Sverige har vi NOLL plan för återöppnande. Existerar inte.

Tillfällig? Detta har pågått i över 1år nu och kommer pågå i åratal, kanske decennier, kanske för alltid.

Detta liknar mer och mer vansinnet världen höll på med när HIV upptäcktes.

Du verkar så övertygad att samhället inte kommer öppna upp så jag föreslår att du startar en separat tråd för detta där paranoian kan få blomma ut fullständigt..
Citera
2021-04-11, 11:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det har ju Danmark sagt. Att när alla över 50 är vaccinerade så släpper vi på det här tramset.

Sverige borde såklart göra likadant. Eller helt enkelt sätta ett skarpt datum utifrån hur vaccinationerna ser ut.

Det hade inte varit mer än rätt.
Det finns en grov plan för hur samhället ska öppna upp som har presenterats på en pressträff.
Du kan säkert hitta informationen på internet.

När du letat upp denna information tror jag du skulle må bra av at gå ut en stund och försöka tänka på något annat än hur orättvist samhället, allt och alla är mot dig.

Hitta på något nytt, kanske kan du ta med några kompisar på en skogspromenad och grilla korv och ta några öl tillsammans.
Citera
2021-04-11, 11:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Och vad är tillräckligt??
Det är den första frågan en fascist regering bör svara på om man ska sätta en hel befolkning i gisslan.

I Sverige har vi NOLL plan för återöppnande. Existerar inte.

Tillfällig? Detta har pågått i över 1år nu och kommer pågå i åratal, kanske decennier, kanske för alltid.

Detta liknar mer och mer vansinnet världen höll på med när HIV upptäcktes.
Varifrån har du fått reda på hur världen agerade när HIV upptäcktes?
Citera
2021-04-11, 12:05
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det handlar inte om en lista utan var gränsen skall gå. Att köra bil är tyvärr en nödvändighet för väldigt många människor, men att äta på en restaurant där man inte kan hålla säkerhetsavstånd under en pandemi är inte en nödvändighet. Bara att du sätter det i samma kategori visar att det blivit för enkelt att överleva nuförtiden, det finns inget naturligt urval och för många idioter för sina gener vidare.

Det var du som skrev ett inlägg där du tycker att en fallskärmshoppare ska betala sin egen eventuella sjukvård och då undrar jag bara var gränsen går enligt dig.

Tar du inga onödiga risker som eventuellt kan orsaka ett vårdbehov i framtiden?

Väldigt ogenomtänkt från din sida att skriva som du gör.
Vem är du att bestämma vad som är "nödvändigt"?
Enligt dig antar jag då att allting som ökar smittspridningen icke är "nödvändigt" eller?

Kul att du i ena stunden vill stänga ner allt och skäller på att folk ökar smittspridningen för att sedan beklaga dig över att det inte finns något naturligt urval längre

Tänk igenom vad du skriver.
Citera
2021-04-11, 12:12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det var du som skrev ett inlägg där du tycker att en fallskärmshoppare ska betala sin egen eventuella sjukvård och då undrar jag bara var gränsen går enligt dig.

Tar du inga onödiga risker som eventuellt kan orsaka ett vårdbehov i framtiden?

Nej jag tycker inte att jag gör det och jag gör det definitivt inte i någon systematisk omfattning vilket det här handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Väldigt ogenomtänkt från din sida att skriva som du gör.
Vem är du att bestämma vad som är "nödvändigt"?
Enligt dig antar jag då att allting som ökar smittspridningen icke är "nödvändigt" eller?

Kul att du i ena stunden vill stänga ner allt och skäller på att folk ökar smittspridningen för att sedan beklaga dig över att det inte finns något naturligt urval längre

Tänk igenom vad du skriver.

Jag anser inte att jag har rätt att bestämma vad som är nödvändigt och inte men jag anser att det är vanskligt att riskera att en stor del av befolkningen får långtidsskador av covid för att folk tycker det är jobbigt att hålla minavstånd och ha mask. Och jaaaaaaaag tänker punktmarkera det genom att straffa de som får långtidscovid genom den s.k. "rätt åt dig/ Nelson Mundtz-effekten". Ha-ha.
Citera
2021-04-11, 12:16
Medlem
Hrass avatar
Kom man någonsin fram till varför Covid verkar vara så selektivt smittsamt?
Att sluta tvätta händer och hålla avstånd kunde man ju göra för ett år sedan och det går precis lika bra (eller dåligt, beroende på vilket läger man tillhör) ändå.

Jo, men du måste torka av maskinerna på gymmet! Håll avstånd till nästa deltagare!

Och så ligger samma person och skedar med sin Covidsjuka fru och klarar sig ändå

Vinterkräksjukan får ju Covid att likna... Covid.
Citera
2021-04-11, 12:33
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att jag gör det och jag gör det definitivt inte i någon systematisk omfattning vilket det här handlar om.

Jag anser inte att jag har rätt att bestämma vad som är nödvändigt och inte men jag anser att det är vanskligt att riskera att en stor del av befolkningen får långtidsskador av covid för att folk tycker det är jobbigt att hålla minavstånd och ha mask. Och jaaaaaaaag tänker punktmarkera det genom att straffa de som får långtidscovid genom den s.k. "rätt åt dig/ Nelson Mundtz-effekten". Ha-ha.

Haha ok glöm inte att håna alla feta som får diabetes och stroke, alla som åker på solsemester och får hudcancer och alla köttätare som får tjocktarmscancer för dom har bara sig själv att skylla antar jag som är så jävla dumma.

Och du nu ljuger du nog om du säger att du inte systematiskt gör något som du vet kan förkortar ditt liv, alkohol? Tobak? För lite träning? Rött kött? För lite sömn? Fet mat? Osv osv.
Citera
2021-04-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ett "covidpass" är väl ingen skillnad jämfört med det vaccinationskort som har funnits sedan tidigare.

Fördelen med ett "covidpass" är ju att samhället kan öppna upp tidigare för de som är vaccinerade och de som inte kan vaccinera sig och det är bra för både ekonomin och folkhälsan.

Och vilka företag, restaurnger, barer och tillställningar har resurser för att kontrollera detta??

Och varför är det inte infört redan nu i så fall?? det är ju nu det behövs. Inte om 2 månader då varenda jävel är vaccinerad och covidpassen blir TOTALT meningslösa.

Nej, detta trams kommer aldrig genomföras i samhället. Glöm det.
Citera
2021-04-11, 12:41
Medlem
Citat:
Det finns en grov plan för hur samhället ska öppna upp som har presenterats på en pressträff.
Du kan säkert hitta informationen på internet.

När du letat upp denna information tror jag du skulle må bra av at gå ut en stund och försöka tänka på något annat än hur orättvist samhället, allt och alla är mot dig.

Hitta på något nytt, kanske kan du ta med några kompisar på en skogspromenad och grilla korv och ta några öl tillsammans.

Nej, det finns ingen grov plan.

Det hänger på smittspridningen och belastningen på sjukvården. Det är det enda som finns. Inga gränser och nivåer på vad som är bra eller dåligt, för mycket eller för lite. Ingen hänsyn tas heller till vaccineringen. Överhuvudtaget.

Nu ska det komma nya bud till veckan vad jag förstått. Nya rekommendationer för de fullvaccinerade.

Men förvänta dig inget större än att de kanske nu kan få träffa barnbarnen. Genom en kikare...
Citera
2021-04-11, 12:42
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått reda på hur världen agerade när HIV upptäcktes?

Jag minns hysterin vad gäller HIV. Även då kunde man inte vara i samma rum som en person med HIV. Samma galenskap som nu.
Citera
2021-04-11, 12:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det hjälpte då det var en fråga och jag fick mitt svar. Det gav en tydlig bild på din kompetensnivå gällande denna tråds ämne.
Och inte minst gav det en tydlig bild av DIN kompetensnivå. Enligt egen uppgift "Chef inom offentlig verksamhet", så knappast någon överraskning.

Min kompetensnivå är väldigt hög när det gäller sakfrågan.
Citera
2021-04-11, 12:44
Medlem
Citat:

Nähä? Du sätter dig aldrig i ett fordon exempelvis?? Som ju tagit lika många liv det senaste året som de avlidna under 50år i Covid-19. Och då har vi inte ens nämnt alla de skadade och svårt skadade i trafiken??

De ska såklart inte få sjukvård heller då?

Blir väldigt få människor kvar i det här landet som har rätt till sjukvård enligt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in