Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Många som har gjort självmordsförsök men överlevt är senare glada över att vara vid liv.
Det kan ha funnits möjlighet att ha fått D "på andra tankar" men nu är det för sent.
Som sagt, det är svårt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Säg mig hur det skulle ha gått till? D har planerat detta noggrant och länge - många omständigheter som faktiskt tyder på det. Att misslyckas var inget alternativ för honom. Därav tror jag han såg det som ett "uppdrag". Dessutom tycker jag att det är rätt uppenbart att D inte var en puckad man. Han visste mycket väl om att hans omgivning skulle söka efter honom. Och inte gjorde han det lätt för dem direkt utan valde att vilseleda med "löpspåret". För att citera hans kompis H: "Inte ens i mina vildaste drömmar". Jag låter mina andra tankar kring detta förfarande vara osagt. Det är trots allt en person som lämnat jordelivet, vilket är väldigt tragiskt för alla inblandade.
Jag tvivlar inte på att många som överlevt senare är tacksamma över livet. Kanske just därför de fortfarande lever. Finns även många som fortsätter sina försök tills de lyckas. Dessvärre finns, av självklara skäl, svårigheter med att inhämta synpunkter från de som begått ett fullbordat självmord. Med andra ord är den uppfattningen inhämtad endast från en sida av myntet (som har två). Men vad vet jag...