Citat:
Ursprungligen postat av
CrilleKex
Måste man skylla på någon då? OM man måste skylla på någon så är det väl personen som begår självmordet som skall belastas. Trots sin machoutbildning mm, så hade han kunnat söka hjälp, precis som alla andra. Om han sen hade blivit hjälpt av statens insatser är ju en annan femma.
Jag tänkte svara direkt på inlägget du svarade på. Men tycker du svarade bra, så jag kommenterar vidare här.
Man behöver inte skylla på någon.
Det jag reagerat på från första början är att familj och vänner så otroligt kategoriskt sagt att självmord är fullständigt uteslutet. DA var en superman, och det fanns inte minsta tillstymmelse till signal.
Att göra ett sådant uttalande, och sedan fortsätta att driva frågan om andras skuld i frågan känns konstigt.
Det låter säkert Besserwisser, men min åsikt var i stort sett från dag 1 att det rörde sig om ett självmord. Jag fattar ju att anhöriga inte lyssnar på random kommentarer på Flashback. Men jag förslog att de skulle söka professionell hjälp. Istället för att röra upp hela världen med konspirationsteorier.
Jag känner flera familjer som drabbats av självmord. Jag har aldrig sett nåt sånt här beteende förut. Alla har fattat, och frågat sig vad som gick fel. Oavsett om de sett signaler innan eller ej. Sen har de hanterat det och gått vidare. På olika sätt