2021-04-06, 09:02
Medlem
Knucklehugss avatar
Aftonbladet lider av identitetskris. Istället för att förmedla nyheter så lever man numera på clickbaits och totalt ointressanta reportage. Jag råkade klicka in och läsa om transpersonen Kurt häromdan och skummade sedan igenom hela Aftonbladet för att leta intressanta och framförallt viktiga nyhetsartiklar men möttes bara av en massa trams om dokusåpadeltagare, matlagningsknep och viktnedgångstips.

Själv använder jag mig av internationella sidor för nyheter och intressanta reportage.
Citera
2021-04-06, 17:22
Medlem
thaimans avatar
Jisse, en kopia av Sanna Brådling? Fast hon är ju snyggare, den där har nog haft problem sedan barm
Barnsben, tragiskt är de under alla omständigheter
Citera
2021-04-06, 21:58
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag ser flera problem med reportaget:

(1) Är det lämpligt rent etiskt av journalisterna att publicera bilder på en väldigt ung kvinna från en uppenbarligen dysfunktionellt familj, med tidigare drogmissbruk och självskadebeteende och tatuering vilka förtäljer om personens eget självförakt (där personen uppfyller flera kriterier för åtminstone en diagnos), där orsaken till medverkan skulle kunna vara sekundär vinning, och att stigmat av att alla handlingar vars motiv är att skada och förödmjuka sig själv, finns tillgängligt på internet för all framtid, vilket i sig kan leda till skuld och skamkänslor, och kanske är det egentliga motivet till varför hon tackade ja.

Feministiska anti-prostitutionsaktivister ser inga sådan problem när det gäller att berätta för de bondska obildade massorna hur de ska tänka.
Citera
2021-04-06, 23:27
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Men undrar mest , vad är syftet med det här ? Att visa att det finns ? Att hylla kvinnan ? Att hänga ut sexhandel? Har ingen riktig värdering i det här, men är genuint fundersam vad syftet är. Känns snarare som någonting VICE skulle publicerat .

Vad gäller Aftonbladet tror jag deras syfte är att påvisa att missbruk och prostitution ofta går hand i hand, för denna flickas problem går långt utöver att hon prostituerar sig.

Undrar om Aftonbladet skulle göra en sådan intervju med en prostituerad kvinna utan missbruksproblem, som själv valt sin väg och sköter det på ett framgångsrikt och kontrollerat sätt. Jag är tveksam.

Citat:
Hon dricker inte alkohol, säger att hon slutat knarka.

Aftonbladet passar på att kasta lite shade på henne också. Undrar om de betalade henne något?
Citera
2021-04-06, 23:46
Bannlyst
Tycker jävligt synd om henne så vill inte vara elak, så uttrycket mig såhär: Är inte alls attraherad av henne och hade inte legat med henne gratis.

Är inte alls insatt i hur prostitition går till, har någon gång övervägt sånna här lyxeskorter men blev inte av.

Men hon ser ju inte alls ut som instagramtjejerna och dubaiflickorna?

Har jag fått allt om bakfoten, är detta den riktiga sidan av prostitution?

Dubaitjejerna verkar ju tycka om att bli bajsade på osv om man läser på tagthesponsor? Hon här verkar ju ha ångest?
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2021-04-06 kl. 23:48.
Citera
2021-04-07, 09:22
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Tycker jävligt synd om henne så vill inte vara elak, så uttrycket mig såhär: Är inte alls attraherad av henne och hade inte legat med henne gratis.

Är inte alls insatt i hur prostitition går till, har någon gång övervägt sånna här lyxeskorter men blev inte av.

Men hon ser ju inte alls ut som instagramtjejerna och dubaiflickorna?

Har jag fått allt om bakfoten, är detta den riktiga sidan av prostitution?

Dubaitjejerna verkar ju tycka om att bli bajsade på osv om man läser på tagthesponsor? Hon här verkar ju ha ångest?

Tror nog de flesta horor har ångest. Men den här tösen har nog många problem. att ens gå ut offentligt är lite märkligt.
Men tror nog inte tjejerna i Dubai mår särskilt bra egentligen. Men de får så enormt mkt pengar att de helt enkelt håller på ändå
Citera
2021-04-07, 12:19
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Men tror nog inte tjejerna i Dubai mår särskilt bra egentligen. Men de får så enormt mkt pengar att de helt enkelt håller på ändå
Människors mående är enligt forskning starkt kopplat till ekonomisk status. Det är alltså inte vad man gör, utan vad man får för det i stort sett.
Citera
2021-04-10, 03:25
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aP31b4/att-vara-hora-ar-att-vara-skadespelare

En kvinnlig prostituerad från Sthlm sitter och pratar om första gången hon horade, hur det är , vad hon tänker och tycker.

Vad tkr Flashback? Är det en provokation från media eller är det bra att hororna får komma till tals ? Hon säger också att hon har pojkvän. Hur reagerar han när hon går ut så här. Hur reagerar hennes familj ? Honvill bli lärare säger hon. Är det här ett tecken på hur avtrubbade den yngre generationen är ?

Du är alltså en av dem som tror att en kvinna inte kan njuta av sex med främmande män,hon själv valt att se och samtidigt få bra betalt? Det är endast män som kan njuta av spontant, känslolöst sex?

Det är det du säger?
Citera
2021-04-10, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CogniTionis
Ja, vad ska man säga? Prostituerade har naturligtvis samma mänskliga rättigheter och värde som alla andra människor. Det blir dock problematiskt när man, som i den här artikeln, normaliserar prostitution så länge sexköp är olagligt (och bör så förbli). Kvinnan i artikeln är sannolikt i en bättre position än många andra prostituerade, i de flesta fall lever nog kvinnor som säljer sex i en bedrövlig, hotfull och miserabel miljö.

Och varför, är det enligt dig problematiskt att normalisera två människor som, av fri vilja är intima med varandra?
Är det fel att vilja ha närhet, finna ett sätt som gör det möjligt, om kvinnan väljer att ge denna person närhet?
Har kvinnan ett vapen riktat mot henne om hon inte gör det?
Tycker du det är problematiskt att kunna välja sjölv med vem, hur, när man vill ha sex, och sätta priset man själv vill?
Tycker du det är moraliskt fel att ge en handikappad man sex som har svårt att få sex och närhet på "vanligt vis" ?
Tror du kvinnor inte kan njuta av spontant sex, med en man hon själv väljer?

Haha, wow. Snacka om att leva på medeltiden.
Citera
2021-04-11, 01:33
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför skulle man vilja sätta på den flintskallen för?

Hennes utseende skriker missbrukare långa vägar.
Citera
2021-04-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Hennes utseende skriker missbrukare långa vägar.

Det är väl syftet; män som köper sex ska framstå som avvikande.

Hade reportaget i stället handlat om en jättesnygg helt normal tjej skulle nog många män kunnat tänka sig att köpa sex av henne om de haft råd och gett en känsla av att sexköp är normalt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in