2021-04-05, 18:50
  #1
Medlem
ChiCoLas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aP31b4/att-vara-hora-ar-att-vara-skadespelare


En kvinnlig prostituerad från Sthlm sitter och pratar om första gången hon horade, hur det är , vad hon tänker och tycker.

Vad tkr Flashback? Är det en provokation från media eller är det bra att hororna får komma till tals ? Hon säger också att hon har pojkvän. Hur reagerar han när hon går ut så här. Hur reagerar hennes familj ? Honvill bli lärare säger hon. Är det här ett tecken på hur avtrubbade den yngre generationen är ?
Citera
2021-04-05, 18:52
  #2
Moderator
Maviels avatar
Det står i reportaget att hon är öppen mot sin familj och även på sociala medier med det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, men det var rörde om i min tankevärld att läsa det. Öppet och utlämnande. Modigt av henne.
Citera
2021-04-05, 19:02
  #3
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det står i reportaget att hon är öppen mot sin familj och även på sociala medier med det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, men det var rörde om i min tankevärld att läsa det. Öppet och utlämnande. Modigt av henne.

Jag skummade texten. Missade den delen.
Rörde om för mig med. Men undrar mest , vad är syftet med det här ? Att visa att det finns ? Att hylla kvinnan ? Att hänga ut sexhandel? Har ingen riktig värdering i det här, men är genuint fundersam vad syftet är. Känns snarare som någonting VICE skulle publicerat .
Citera
2021-04-05, 19:04
  #4
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Jag skummade texten. Missade den delen.
Rörde om för mig med. Men undrar mest , vad är syftet med det här ? Att visa att det finns ? Att hylla kvinnan ? Att hänga ut sexhandel? Har ingen riktig värdering i det här, men är genuint fundersam vad syftet är. Känns snarare som någonting VICE skulle publicerat .

Det kanske handlar om att synliggöra det. Jag tror att gemene man har en annan uppfattning om vem som prostituerar sig. Det är ju skrivet utan värderingar, naket och ärligt. Men jag undrar också över syftet.
Citera
2021-04-05, 19:06
  #5
Medlem
Är väl bra överlag att människor får sin röst hörd, eller?

Man ser ganska väl att hon har självskadebeteende, skärt sig. Dessutom använder sex för att dämpa sin inre sorg som även det handlar om självskadebeteende. Reportaget vinklar sig väldigt "dåligt" i min mening, istället för att komma till roten, vilket det ganska tydligt visar (självskadebeteende) så vinklar man reportaget till att det handlar "om den snuskige mannen som köper sex" av "den modige, självständiga kvinnan".

Om man ska komma till roten av just hennes synvinkel, så bör reportaget redigeras och handla om självskadebeteende istället för prostitution. Eftersom prostitution har många olika ansikten, och media har oftast "makten" att vinkla det som den vill. Men sedan är det ju Aftonbladet
Citera
2021-04-05, 19:06
  #6
Medlem
trickydicks avatar
Varför skulle man vilja sätta på den flintskallen för?
Citera
2021-04-05, 19:08
  #7
Medlem
YouraFags avatar
Jag hängde med henne lite grann för ett par år sen. Uppfattade henne som jävligt smart, förutom att hon då förespråkade sitt yrke. Hoppas det löser sig för henne!
Citera
2021-04-05, 19:08
  #8
Medlem
Tarrous avatar
Bokstavskombination, fd missbrukare, våldtagen och utnyttjad... Modigt av henne att ställa upp på en intervju, det hon berättar om är avtrubbat och trasigt. Torskar är torskar.
Citera
2021-04-05, 19:09
  #9
Medlem
CogniTioniss avatar
Ja, vad ska man säga? Prostituerade har naturligtvis samma mänskliga rättigheter och värde som alla andra människor. Det blir dock problematiskt när man, som i den här artikeln, normaliserar prostitution så länge sexköp är olagligt (och bör så förbli). Kvinnan i artikeln är sannolikt i en bättre position än många andra prostituerade, i de flesta fall lever nog kvinnor som säljer sex i en bedrövlig, hotfull och miserabel miljö.
Citera
2021-04-05, 19:09
  #10
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aP31b4/att-vara-hora-ar-att-vara-skadespelare


En kvinnlig prostituerad från Sthlm sitter och pratar om första gången hon horade, hur det är , vad hon tänker och tycker.

Vad tkr Flashback? Är det en provokation från media eller är det bra att hororna får komma till tals ? Hon säger också att hon har pojkvän. Hur reagerar han när hon går ut så här. Hur reagerar hennes familj ? Honvill bli lärare säger hon. Är det här ett tecken på hur avtrubbade den yngre generationen är ?

Ja, de är helt befriade från moral och etik.

Historielösa och kulturlösa Nollor.
Citera
2021-04-05, 19:09
  #11
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Det är väl bra överlag om fler sexarbetare får komma till tals så vi kan ta deras upplevelser och åsikter i beaktande när det ska lagstiftas om det? Just nu känns det som om man inte lyssnar på dem alls.
Citera
2021-04-05, 19:13
  #12
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Är det här ett tecken på hur avtrubbade den yngre generationen är ?
Det är ett tecken på hur omogen och uppmärksamhetskåt den yngre generationen är. För några år sedan var det poppis med "självskadebeteende" där ungdomar sökte uppmärksamhet genom att skära sig för att visa att de "mådde dåligt" (= mådde precis som alla andra som inte gnäller för minsta lilla).

Man kan göra många töntiga saker som tonåring: färga håret svart, läsa Albert Camus, rispa sin hud, vara deprimerad, ta medicin och narkotika och sälja sex. Här har vi en tjej som är över tjugo och inte har vuxit ifrån det där än. Patetiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in