2021-04-10, 22:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Snorkråkan skrev det den 6 jan.
Poliskompisen var den som använde det i FUP, som inte blev offentlig förrän i februari.
Det är därför det har kommenterats rätt många gånger i tråden.
Citerar mig själv.

Snorkråkan har hört uttrycket från någon liten pippi.
Poliskompisen har hört det från en granne.

Ingen annan har hört uttrycket.
Citera
2021-04-10, 23:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem avbröt husrannsakan?
Det är den intressanta frågan.
Det gjordes formellt av jouråklagaren vad jag har förstått.
Men han satt knappast ensam på sin kammare och beslutade detta.
Från vem fick han info och på vilka uppgifter beslutade han att avbryta den?
Påverkades han av någon polis?
Eller var det så enkelt att när åklagaren släppte anhållan av SD så försvann möjligheten till husrannsakan?
Ja hur var det nu?
Var det inte nån i tråden som menade att det var nån som kände till LW:s MO att anmäla SD... Hela två gånger, det kan man kalla ett redigt MO.

Obs! Ironi!
Citera
2021-04-10, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart framkommer psykbryt på apoteket som nämns?
Min sökfunktion funkar fortfarande inte på mobil.

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var i förhör med den observanta tanten, SDs granne, som hade koll på hans ytterbelysning och vanor mm

Aktbilaga 151

Förhör med vittne, Zacs"ko, Ju"dit-Korn"elia Betesvägen 9 Förhör 1 sida 204 och framåt.

FUPens i särklass absolut bästa förhör.

Vilken krukväxt-indian, hon har stenkoll på Stefan.

Börja på 204 och läs alla 7 - 8 sidorna, helt underbart
Citera
2021-04-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag är inte tillräckligt insatt så jag googlade absinensbesvär och biverkningar av Tramadol och vid absinensbesvär kom diarré, djup ångest, depression osv upp.

Jag hittade inget om inget om aggressivitet, bara nedstämdhet, ångest, förvirring etc.

Fass: "humörsvängningar, vanligtvis upprymdhet, ibland nedstämdhet".

Jag kollade å andra sidan inga diskussioner på forum, bara Fass och nån sida som antagligen har Fass som källa.

Det var där det om aggressivitet i kombinationen med annat nämndes, i Fass nämndes inte aggressivitet under den rubriken.

Det är ju klart att ihop med andra preparat kan avtändningen på Tramadol bli katastrofal. Beroende på vad det är.
Citera
2021-04-10, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Aktbilaga 151

Förhör med vittne, Zacs"ko, Ju"dit-Korn"elia Betesvägen 9 Förhör 1 sida 204 och framåt.

FUPens i särklass absolut bästa förhör.

Vilken krukväxt-indian, hon har stenkoll på Stefan.

Börja på 204 och läs alla 7 - 8 sidorna, helt underbart
Ok, ska läsa igen.
Har läst JZ men hjärnan har börjat sortera bort för att få plats med korvstoppningen, över en meter hög FUP börjar bli trångt, hahaha!
Blandat med tossiga fru Lilja, masskjutningen i Kanada och pågående rättegång Floyd.
Sen får det vara nog, mission completed.

Tack allihopa för hänvisning.
Citera
2021-04-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag vet inte vad jag ska tro längre.
Är b juara förtvivlad över hela skiten, rent ut sagt.
Känslan av att människor inte vågar berätta, kanske för att SD har hållhakar på dem.
När jag läser i den röriga förundersökningen, hittar jag nya konstigheter, vem som egentligen känner vem, vad som väger för eller emot ifall någon vågar börja berätta.
Att geocaching kan stiga folk åt huvudet, de lämnar sina barn och drar iväg, alltid redo.
Det är människors beteenden som skrämmer, hur kan en pappa vifta bort att svärsonen bedragit hans dotter i sex år? Jag fattar inte. Sorry för min inkompetens

Har full förståelse för din frustration. Tänk om det är någon som sitter på kunskaper om mordet, men inte vill berätta pga något, i våra ögon, rätt fånig grej som personen inte vill ska komma ut? För att skydda sig själv? Som inte ens har med fallet att göra?

SOA är en skumgubbe i mina ögon. Han vet mer än vad han säger. Sonen han aldrig fick måste skyddas till varje pris. Hoppas de puttar in gubben vittnesbåset igen.

Du är verkligen inte inkompetent, tvärtom har dina funderingar och kunskaper stort värde här i tråden och inspirerar många, inte minst mig.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-10 kl. 23:58.
Citera
2021-04-10, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, ska läsa igen.
Har läst JZ men hjärnan har börjat sortera bort för att få plats med korvstoppningen, över en meter hög FUP börjar bli trångt, hahaha!
Blandat med tossiga fru Lilja, masskjutningen i Kanada och pågående rättegång Floyd.
Sen får det vara nog, mission completed.

Tack allihopa för hänvisning.

Samma för mig.
Det är fullt nu.
Om nåt fylls på i ena ändan så åker nåt ut i den andra ändan, och det börjar bli riktigt illa nu.
Igår när jag fyllde på FUP i ena ändan, så försvann frugan och ungarna ur den andra änden.
Dom var totalt bortblåsta.
Vilka är ni, vad gör ni här??
Citera
2021-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej.
Här kommer lite kul fakta och bilder på hur vi fick ut FUP.
2020-02-14 kl 11.00 Slänger Picasso2 upp Stämningsansökan i tråden. Sen börjar ett mail-bombande från många i tråden till Örebro TR, men där var det tvärstopp. Ingen FUP digitalt och dom 14.000 sidorna skulle kosta 28.000:- och kunde bara lämnas ut i pappersform. Sen tjatade o gnatade vi med Tingsrätten och hux flux så sänkte Björn Lindén priset till 7.000:- och då blev det helt plötsligt möjligt.
Snacket om insamling påbörjades men helt plötsligt ploppade nicket @Puttenot och berättade att hen skulle köpa ut FUP. Sagt o gjort så började @Puttenot fota av FUP med sin mobilkamera och @T34Panzer la allt tillrätta i tråden och det pågick nått dygn eller två, men sen togs kontakt och överenskommet blev att FUP skulle scannas in och upp i tråden. En insamling började och allt detta samordnades av en handfull nick och @Puttenot satte sig i bilen med hela familjen och drog hit till Göteborg och jag lovar, dom bor lååångt bort och dom gjorde en riktigt lång resa tur o retur.
20-02-22 vid 18 tiden fick jag den första halvan av FUP, och kl 18,47 så började jag scanna in och lägga upp i tråden. Det börjar med inlägg #77139 och sen är det bara att leta sig framåt. Den första högen med aktbilagor var 76cm hög och tog till 02.40 att scanna in. Alltså 8 timmars oavbrutet jävla scannande, men sen var som sagt halva FUP offentlig.
https://forumbilder.com/i/rx5o

2020-02-24 även då vid 18 tiden så hade en medlem ur @Puttenot familjen satt sig och kört ännu längre. Först hela vägen till Örebro, sen från Örebro till Göteborg, och sist då den lååånga vägen hem igen, så det var en riktig insatts av den personen och inte nog med det... I en av kartongerna med FUP så låg det en överraskning. Kolla här
https://forumbilder.com/i/rx55
Dom var så gulliga att dom skickade med lite Brännvin... ha ha ha

Kl 18.45 så började jag en andra gång att scanna in den andra halvan av FUP och det hittar man på inlägg #78068. Klockan 01.00 var jag klar med scannandet vilket innebär att jag satt i 6 timmar och 15 minuters oavbrutet scannande.
Den högen var faktiskt lite större - hela 82 cm, kolla här:
https://forumbilder.com/i/rx5X

Så Hela FUP var på över 14.000 sidor... 158 cm hög.... och vägde 86kg

Så, där har ni lite fakta om hur FUP hamnade i tråden.
Och förutom jag själv, Puttenot, Picasso2, Fröken_Sverige, T34Panzer, nonada, Zache så var det ett underbar samarbete i hela tråden och många hjälpte till.

Så ungefär gick det till när FUP hamnade i tråden.

// Krmkr

En fantastisk insats av hela gänget som uppskattats av många!

Man kan bara föreställa sig SD:s tankar när han fick rapporter om att fupen började publiceras på nätet.
Citera
2021-04-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej.
Här kommer lite kul fakta och bilder på hur vi fick ut FUP.
2020-02-14 kl 11.00 Slänger Picasso2 upp Stämningsansökan i tråden. Sen börjar ett mail-bombande från många i tråden till Örebro TR, men där var det tvärstopp. Ingen FUP digitalt och dom 14.000 sidorna skulle kosta 28.000:- och kunde bara lämnas ut i pappersform. Sen tjatade o gnatade vi med Tingsrätten och hux flux så sänkte Björn Lindén priset till 7.000:- och då blev det helt plötsligt möjligt.
Snacket om insamling påbörjades men helt plötsligt ploppade nicket @Puttenot och berättade att hen skulle köpa ut FUP. Sagt o gjort så började @Puttenot fota av FUP med sin mobilkamera och @T34Panzer la allt tillrätta i tråden och det pågick nått dygn eller två, men sen togs kontakt och överenskommet blev att FUP skulle scannas in och upp i tråden. En insamling började och allt detta samordnades av en handfull nick och @Puttenot satte sig i bilen med hela familjen och drog hit till Göteborg och jag lovar, dom bor lååångt bort och dom gjorde en riktigt lång resa tur o retur.
20-02-22 vid 18 tiden fick jag den första halvan av FUP, och kl 18,47 så började jag scanna in och lägga upp i tråden. Det börjar med inlägg #77139 och sen är det bara att leta sig framåt. Den första högen med aktbilagor var 76cm hög och tog till 02.40 att scanna in. Alltså 8 timmars oavbrutet jävla scannande, men sen var som sagt halva FUP offentlig.
https://forumbilder.com/i/rx5o

2020-02-24 även då vid 18 tiden så hade en medlem ur @Puttenot familjen satt sig och kört ännu längre. Först hela vägen till Örebro, sen från Örebro till Göteborg, och sist då den lååånga vägen hem igen, så det var en riktig insatts av den personen och inte nog med det... I en av kartongerna med FUP så låg det en överraskning. Kolla här
https://forumbilder.com/i/rx55
Dom var så gulliga att dom skickade med lite Brännvin... ha ha ha

Kl 18.45 så började jag en andra gång att scanna in den andra halvan av FUP och det hittar man på inlägg #78068. Klockan 01.00 var jag klar med scannandet vilket innebär att jag satt i 6 timmar och 15 minuters oavbrutet scannande.
Den högen var faktiskt lite större - hela 82 cm, kolla här:
https://forumbilder.com/i/rx5X

Så Hela FUP var på över 14.000 sidor... 158 cm hög.... och vägde 86kg

Så, där har ni lite fakta om hur FUP hamnade i tråden.
Och förutom jag själv, Puttenot, Picasso2, Fröken_Sverige, T34Panzer, nonada, Zache så var det ett underbar samarbete i hela tråden och många hjälpte till.

Så ungefär gick det till när FUP hamnade i tråden.

// Krmkr

Det är ju helt otroligt imponerande, skam den som ger sig Kul med bakgrundshistorien.
Så stor nytta vi har haft av fupen allihop.
Jättetack.
Citera
2021-04-10, 23:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju klart att ihop med andra preparat kan avtändningen på Tramadol bli katastrofal. Beroende på vad det är.
Neka en missbrukare så blir det mer uppenbart och bjud på Theralen när när Sobril efterfrågas.

Klart de kan bli aggressiva vid abstinens eller snedtända vid kombinationer.
Finns ju folk som håller på att flippa av ångest om de inte får ha sitt rör med Treo tillhands..

SD kan nog flippa oavsett med sitt absurda kontrollbehov och smått paranoid.
Skapat av honom själv.
Du ska lyyyyda.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 23:54.
Citera
2021-04-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DET är jävligt häftigt. Jag skrattade högt när jag läste NAs artikel om Flashbacks privatspanare.

Nå, vi får vara tacksamma att vi faktiskt lyckades få in fupen här digitalt. Ja, det är många som varit involverade. Ingen nämnd, ingen glömd. Och vissa har varit envisare än andra att gräva och skicka bevis och förklaringar till Hiding. Hon var impad.

"Jag har aldrig varit med om något liknande (engagemang) tidigare", sa ÅH :-)
Citera
2021-04-10, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Samma för mig.
Det är fullt nu.
Om nåt fylls på i ena ändan så åker nåt ut i den andra ändan, och det börjar bli riktigt illa nu.
Igår när jag fyllde på FUP i ena ändan, så försvann frugan och ungarna ur den andra änden.
Dom var totalt bortblåsta.
Vilka är ni, vad gör ni här??

Fy fan, jobbigt sånt där. Försökte öppna ytterdörren med dosan till garageporten häromdan, gick väl si sådär.

Fattas bara att jag ropar Stefan när katten ska in på natten...

Vi kör en Sokrates,
Ju mer man lär sig desto mindre vet man.

Den där B*rnt, är han bra eller anus?
Inte mördare alltså men blev det krystat mot LW i förhållande till HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in