2021-04-10, 18:20
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Varför skulle Vanecek ryka? Han har ju varit bättre än Samsonov den här säsongen, och han har ett år kvar till ett väldigt rimligt pris. Skulle vara om Seattle tar honom i expansionsdraften.
Det är ju just expansionsdraften som diskuteras. Ovanstående är mina skyddade.
Citera
2021-04-10, 18:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det är ju just expansionsdraften som diskuteras. Ovanstående är mina skyddade.

Det är inte givet att Seattle tar Venecek. Det kommer finnas en del intressanta målisar att välja på. T ex Driedger, Allen, Holtby, det finns intressanta målvakter i Columbus och Carolina, osv. Sen återstår det ju att se vad som byts runt och hur läget ser ut vid själva expansionsdraften, men att redan nu säga att Vanecek ryker är att gå händelserna i förväg. Sen visst, med det kontraktet så kan jag verkligen tänka mig att han är den mest attraktiva att plocka från Caps.
Citera
2021-04-10, 18:52
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
att redan nu säga att Vanecek ryker är att gå händelserna i förväg. Sen visst, med det kontraktet så kan jag verkligen tänka mig att han är den mest attraktiva att plocka från Caps.
Jag säger att någon av Oshie, Schultz eller Vanecek kommer väljas av Seattle om Caps skyddar dom jag vill.
Citera
2021-04-10, 18:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag säger att någon av Oshie, Schultz eller Vanecek kommer väljas av Seattle om Caps skyddar dom jag vill.

Just ja, så var det. Ja, det vore inte otroligt om det blev någon av dom direkt. På ett sätt tror jag att dom tar Oshie, som blir en lysande poster boy för att skapa lite kult kring laget. Han är ju därifrån från början.
Citera
2021-04-10, 21:34
Medlem
Citat:
Nemeth hade jag helt missat. Jag tycker inte det är konstigt att ta in honom. Bredd, bredd, bredd. Usel och usel, han spelar för Detroit trots allt. Colorado behöver bredd. Det måste man ha om man ska gå långt i slutspelet. Men jag tycker att en målvakt till borde komma före att bredda på backsidan. Dom och Tampa borde verkligen skaffa en bättre backup! Framför allt borde ju Avs ha lärt sig läxan förra slutspelet.

Toronto borde också göra något. Det låter ju på dom som att Andersen är på väg tillbaka, men vad händer om skadan plötsligt förvärras och han missar resten av säsongen? Och Campbell är iofs lysande just nu, men han om någon är ju skadebenägen.

Och Oilers borde fixa en bättre backup till Smith. Man kan inte spela en 39-åring i varje match ett helt slutspel, och Koskinen har inte varit tillräckligt bra.

Nemeth går alltså från det 28:e laget i NHL till seriens bästa lag - Avalanche. Han kan inte vara helt bedrövad över den här trejden. Nemeth är ganska begränsad i det han gör men Avalanche har flera offensiva backar i sitt lag och kan nog behöva någon som balanserar upp det med lite gammal hederlig defensiv. Många i laget är kvar sedan han spelade där för ett par säsonger sedan. Tränaren och GM är också desamma, så dem vet nog vad de gör. Att de vet att han funkar i gruppen har nog stor betydelse för att de valde att ta tillbaka honom. Hellre än att förstöra kemin med någon okänd som kanske inte funkar alls i omklädningsrummet.
Citera
2021-04-10, 21:49
Medlem
appendixxivs avatar
För att Toronto ska få mer caputrymme har Anderson i leafs placeras på LTIR,för att då kunna trejda till sig skadade Nash från Columbus.Nash sattes sedan direkt på LTR han med och leafs har nu cirka 7,5m att spendera.De bytta alltså till sig en spelare, utan att skicka iväg nån, för att få mer capspace. Sjukt move av en mkt sjuk dubas i en ännu mkt sjukare värld
Citera
2021-04-10, 21:59
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
För att Toronto ska få mer caputrymme har Anderson i leafs placeras på LTIR,för att då kunna trejda till sig skadade Nash från Columbus.Nash sattes sedan direkt på LTR han med och leafs har nu cirka 7,5m att spendera.De bytta alltså till sig en spelare, utan att skicka iväg nån, för att få mer capspace. Sjukt move av en mkt sjuk dubas i en ännu mkt sjukare värld
"Baby those are the rules" som Hotenanny Singers sjöng redan på 60-talet.
Den GM som inte utnyttjar dem till max gör nog klokt i att packa lätt.
Citera
2021-04-10, 22:09
Medlem
appendixxivs avatar
En hel del shenanigans just nu. Om jag fattat det rätt så gäller inte cap i slutspelet vilket gör att man kan aktivera skadade från LTIR då, även fast det skulle vara över. Typ Kucherov/Tampa. Frågan är väl hur "skadad" han egentligen är
Citera
2021-04-10, 22:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Nemeth går alltså från det 28:e laget i NHL till seriens bästa lag - Avalanche. Han kan inte vara helt bedrövad över den här trejden. Nemeth är ganska begränsad i det han gör men Avalanche har flera offensiva backar i sitt lag och kan nog behöva någon som balanserar upp det med lite gammal hederlig defensiv. Många i laget är kvar sedan han spelade där för ett par säsonger sedan. Tränaren och GM är också desamma, så dem vet nog vad de gör. Att de vet att han funkar i gruppen har nog stor betydelse för att de valde att ta tillbaka honom. Hellre än att förstöra kemin med någon okänd som kanske inte funkar alls i omklädningsrummet.

Precis, man vet vad man får, och Nemeth passar bra som depth guy. Han kommer nog inte spela jättemycket, men vad gör det när man får chansen på en cup-ring?

Citat:

Smart move snarare. Don't hate the player, hate the game.

Och med Andersen på LTIR så besannas det jag sagt - Dom MÅSTE ha en ny målis!

Citat:
En hel del shenanigans just nu. Om jag fattat det rätt så gäller inte cap i slutspelet vilket gör att man kan aktivera skadade från LTIR då, även fast det skulle vara över. Typ Kucherov/Tampa. Frågan är väl hur "skadad" han egentligen är

Såklart är han skadad. Tror du på riktigt att han skulle gå med på att hoppa över en hel säsong bara för att Tampa har cap-strul?
Citera
2021-04-10, 22:28
Avslutad
Citat:

Har kollat närmare på det och jag ser det som att det egentligen inte blir mer capspace som så för man använder extra capspacen som man friar med Nash på just Nash. Förvirrande minst sagt. Man får en depth spelare utan att använda capspace mer eller mindre.

Citat:
Fina kontrakt(Eller, Hathaway) är A och O när man är uppe och slickar på lönetaket. Ovie och framtiden(Vrana, Samsonov) bl.a ska ha nytt i sommar. Dillon förlängde till 2024 ifjol.

Bäckis, Kuznetsov, Eller
Ovie, Wilson, Vrana, Hathaway

Carlson, Dillon, Orlov
Samsonov

Oshie, Schultz eller Vanecek ryker.

Hur kommer det sig att du protectar Dillon före Schultz?
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-10 kl. 22:38.
Citera
2021-04-10, 22:32
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Såklart är han skadad. Tror du på riktigt att han skulle gå med på att hoppa över en hel säsong bara för att Tampa har cap-strul?
Nja tänkte mer att han varit skadad men att han kanske börjar bli hel nu men hålls undan för att Tampa ska kunna signa fler, men det var egentligen bara en ren spekulation
Citera
2021-04-10, 23:01
Avslutad
Sharks får Pateryn+5th 2021
Avs får Dubnyk

Panthers får Montour
Sabres får 3rd 2021

Komplicerad multitrejd mellan Wings, Tampa och Jackets:

Shenanigans var ordet. Så Wings+Jackets retainar 75% av hans lön och på så vis kan Tampa genomföra trejden. 1st+3rd+4th för Savard alltså från Tampas håll.

Hoffman verkar också trejdas, oklart till vem.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-10 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in