2021-04-09, 20:25
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
@GLaSnoST9 föreslår, för mig väldigt oklart varför, TJ Oshie.
Tack, sedvanligt hög klass på dina inlägg.

Men det märks att du har bättre koll på Ottawa än på Caps Oshie tillför laget så många fler dimensioner än enbart spelskicklighet. Så honom kommer de inte att släppa i första taget.

Det blir grymt spännande 21 juli när Kraken skall välja spelare. Känner du möjligen till när de 30 lagen senast är skyldiga att släppa listan till Kraken över tillgängliga spelare? Och när blir listan offentlig?

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Angående Vanecek/Samsonov... är dessa två herrar the next big thing? Spontant utan o grotta ner sig för mkt så låter det bäst att skydda V och exponera S, måste ju finnas andra tillgängliga målisar som går före Sam när seattle sen ska välja
Beror på vad du menar med 'the next big thing'? För oss i WCFC är det en stor sak.
Citera
2021-04-09, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Tack, sedvanligt hög klass på dina inlägg.

Men det märks att du har bättre koll på Ottawa än på Caps Oshie tillför laget så många fler dimensioner än enbart spelskicklighet. Så honom kommer de inte att släppa i första taget.

Det blir grymt spännande 21 juli när Kraken skall välja spelare. Känner du möjligen till när de 30 lagen senast är skyldiga att släppa listan till Kraken över tillgängliga spelare? Och när blir listan offentlig?
.

Det är just därför jag tycker det är högst oklart varför han föreslår Oshie som spelare att offra, du har rätt i att jag har bättre koll på Ottawa än Caps men Oshie har jag koll på

17 Juli ska alla lag förutom Vegas ha lämnat in listan på vilka de protectar. Känner inte till om det finns ett datum för när listan släpps till allmänheten men vid förra expansiondraften blev de offentliga samma datum som deadline om jag nu minns rätt.

21 Juli - Expansiondraft. 23 Juli - NHL-draft. 28 Juli - FA. Blir en fin vecka helt klart.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-09 kl. 21:21.
Citera
2021-04-10, 00:06
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Det är just därför jag tycker det är högst oklart varför han föreslår Oshie som spelare att offra, du har rätt i att jag har bättre koll på Ottawa än Caps men Oshie har jag koll på

17 Juli ska alla lag förutom Vegas ha lämnat in listan på vilka de protectar. Känner inte till om det finns ett datum för när listan släpps till allmänheten men vid förra expansiondraften blev de offentliga samma datum som deadline om jag nu minns rätt.

21 Juli - Expansiondraft. 23 Juli - NHL-draft. 28 Juli - FA. Blir en fin vecka helt klart.
My bad, mìssuppfattade dig om Oshie.

Instämmer i att W29 blir grym.
Behöver dock levla ytterligare en nivå för att uppskatta FA lika mycket som du.
Citera
2021-04-10, 00:55
Medlem
Giggsys avatar
Citat:

Citat:
Det där kontraktet(5,75 - 2025) kommer se för jävligt ut om 1-2 år. Man hade ligans äldsta trupp redan innan man plockade in Chara.. Skulle sakna Oshie, men hoppas att han offras.
Citera
2021-04-10, 06:54
Medlem
Swan65s avatar
Poängtoppen nu om vi ser topp 20 nordiskt så hittar vi Rantanen på plats 9 med 22+24 och +18. Plats 12 Barkov 16+26 och +12. Bäckis på plats 16 med 13+27 och förvånansvärda -1!!. Nikolaj Ehlers på plats 19 med 16+19 och +15!. (Eloge åt Draisatle och Verhaeghe med +23)
Citera
2021-04-10, 07:44
Avslutad
Leafs får R.Nash
Jackets får Cond. 7th. 2022

-blir en 6th om han spelar 25% av playoffmatcher i år.
- Utgående kontrakt på 2,75M
- Han är skadad och missar resten av grundsäsongen, LTIR vilket gör att han inte tar capspace då han beräknas vara tillbaka till slutspel.

Avs får Nemeth
Wings får 4th 2022

- Wings retainar 50%, har utgående kontrakt på 3M.
- Han har varit usel, förstår inte helt varför Avs gör denna Trejden men visst. Såg nyss Byram Covidprotocol, vilket kan förklara det.

Annars Caufield vinner väntat Hobey Baker, och gör passande sitt första AHL-mål, likaså Boldy.

Gusev återigen waivers, man kommer köpa ut kontraktet. Satan vilken dipp efter tränarbytet. Han är ingen vidare skridskoåkare så ett defensivt lagt lag kanske är intresserade.
Citera
2021-04-10, 07:49
Medlem
Swan65s avatar
Glömde ge en fet eloge åt Jonas Johansson som höll sin karriärs första nolla på blott 9 matcher! Det är stort
Citera
2021-04-10, 12:55
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Beror på vad du menar med 'the next big thing'? För oss i WCFC är det en stor sak.

Ok dom är stora i en fan clubs värld,men frågan här är ju om seattle tycker det. Är det givet att seattle tar den målvakt som caps inte protectar? Om man kliver ur caps-bubblan o ser på sina målvakter utifrån alltså.
man får ju känslan av att det skulle handla om Fleury & Lehner,dumt o ge bort bra spelare som oshie helt i onödan
Citera
2021-04-10, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det där kontraktet(5,75 - 2025) kommer se för jävligt ut om 1-2 år. Man hade ligans äldsta trupp redan innan man plockade in Chara.. Skulle sakna Oshie, men hoppas att han offras.

Där ser man, hade för mig att hans kontrakt gick ur nästa säsong av någon anledning. Förstår absolut hur du tänker, men är kluven då ni fortfarande är SC-contenders och det blir svårt att hitta en ersättare för Oshie.

Kollar lite alternativa kontrakt som möjligtvis kan offras? Inget av dem är i samma dignitet som Oshies kontrakt dock.
- Eller, 31 år. UFA 2023 - 3.5 M
- Vrana, 25 år. RFA 2021 - 3,35 M
- Hagelin 32 år. UFA 2023 - 2,75 M
- Dillon 30 år. UFA 2021 - 3,9 M

Har även svårt att välja vilka jag skulle protecta i Caps avseende expansiondraft. Ser gärna en preliminär protectionlist från ditt håll om du har tid och ork.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
.....
Citat:
...

Ovanstående gäller även er.

https://www.capfriendly.com/expansion-draft/seattle
Citera
2021-04-10, 14:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Leafs får R.Nash
Jackets får Cond. 7th. 2022

-blir en 6th om han spelar 25% av playoffmatcher i år.
- Utgående kontrakt på 2,75M
- Han är skadad och missar resten av grundsäsongen, LTIR vilket gör att han inte tar capspace då han beräknas vara tillbaka till slutspel.

Avs får Nemeth
Wings får 4th 2022

- Wings retainar 50%, har utgående kontrakt på 3M.
- Han har varit usel, förstår inte helt varför Avs gör denna Trejden men visst. Såg nyss Byram Covidprotocol, vilket kan förklara det.

Annars Caufield vinner väntat Hobey Baker, och gör passande sitt första AHL-mål, likaså Boldy.

Gusev återigen waivers, man kommer köpa ut kontraktet. Satan vilken dipp efter tränarbytet. Han är ingen vidare skridskoåkare så ett defensivt lagt lag kanske är intresserade.

Nemeth hade jag helt missat. Jag tycker inte det är konstigt att ta in honom. Bredd, bredd, bredd. Usel och usel, han spelar för Detroit trots allt. Colorado behöver bredd. Det måste man ha om man ska gå långt i slutspelet. Men jag tycker att en målvakt till borde komma före att bredda på backsidan. Dom och Tampa borde verkligen skaffa en bättre backup! Framför allt borde ju Avs ha lärt sig läxan förra slutspelet.

Toronto borde också göra något. Det låter ju på dom som att Andersen är på väg tillbaka, men vad händer om skadan plötsligt förvärras och han missar resten av säsongen? Och Campbell är iofs lysande just nu, men han om någon är ju skadebenägen.

Och Oilers borde fixa en bättre backup till Smith. Man kan inte spela en 39-åring i varje match ett helt slutspel, och Koskinen har inte varit tillräckligt bra.
Citera
2021-04-10, 15:18
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Där ser man, hade för mig att hans kontrakt gick ur nästa säsong av någon anledning. Förstår absolut hur du tänker, men är kluven då ni fortfarande är SC-contenders och det blir svårt att hitta en ersättare för Oshie.

Kollar lite alternativa kontrakt som möjligtvis kan offras? Inget av dem är i samma dignitet som Oshies kontrakt dock.
- Eller, 31 år. UFA 2023 - 3.5 M
- Vrana, 25 år. RFA 2021 - 3,35 M
- Hagelin 32 år. UFA 2023 - 2,75 M
- Dillon 30 år. UFA 2021 - 3,9 M

Har även svårt att välja vilka jag skulle protecta i Caps avseende expansiondraft. Ser gärna en preliminär protectionlist från ditt håll om du har tid och ork.

Ovanstående gäller även er.

https://www.capfriendly.com/expansion-draft/seattle
Fina kontrakt(Eller, Hathaway) är A och O när man är uppe och slickar på lönetaket. Ovie och framtiden(Vrana, Samsonov) bl.a ska ha nytt i sommar. Dillon förlängde till 2024 ifjol.

Bäckis, Kuznetsov, Eller
Ovie, Wilson, Vrana, Hathaway

Carlson, Dillon, Orlov
Samsonov

Oshie, Schultz eller Vanecek ryker.
Senast redigerad av Giggsy 2021-04-10 kl. 15:45.
Citera
2021-04-10, 18:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fina kontrakt(Eller, Hathaway) är A och O när man är uppe och slickar på lönetaket. Ovie och framtiden(Vrana, Samsonov) bl.a ska ha nytt i sommar. Dillon förlängde till 2024 ifjol.

Bäckis, Kuznetsov, Eller
Ovie, Wilson, Vrana, Hathaway

Carlson, Dillon, Orlov
Samsonov

Oshie, Schultz eller Vanecek ryker.

Varför skulle Vanecek ryka? Han har ju varit bättre än Samsonov den här säsongen, och han har ett år kvar till ett väldigt rimligt pris. Skulle vara om Seattle tar honom i expansionsdraften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in