Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ärligt talat så fattar jag inte hur man lyckats krångla till den här utredningen.
Nån slår ihjäl nån. De har chattat och varit otrogna. Förhör med grannar och vänner. Nån telefon här och nån dator där.
Sen BAM 30000 sidor senare och gud vet hur många timmar och stålars så går han fri när han bokstavligen satt mitt fram ögonen på dem timmar efter hon anmäldes försvunnen.
Om jag ska säga något till försvar för utredningen, så är detta trots att många vittnen redan från start förstått/anat vad som hänt, något som man måst utreda.
Lena (och SD) kände en enorm mängd människor, hon kunde skriva snabbare än de flesta (tack vare en vän som lärde henne knep). En person som hade en enorm energi och simultankapacitet.
Den enorma mängd människor, den enorma mängd meddelanden... det är ändå något som man behöver gå igenom för att få fram bevis (indicier).
Även om man som du säger, har missat väsentliga delar, deadlines osv, är det lite av unikum att en människa är aktiv på det här sättet.
Lite synd för utredningen att den har kantats av så många andra problem också.
Jag kan ännu inte smälta att man inte kunde göra en riktig husrannsakan hos SD 15 maj.
Önskar att någon med juridisk kompetens kunde förklara; var det helt omöjligt att få göra den?