2021-04-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ujujuj sånt trams.
Att Ebba som partiledare skulle kunna gömma sin skit bakom andras skit tror du inte på själv. Ebbas begär över gubbens arv lyser mycket starkare än ev, brottslingar vars handlingar missbrukas i avsikt att döja hennes osminkade tryne.

"Ebbas begär över gubbens arv lyser mycket starkare än..." Va fan menar du, hon har köpt ett jävla hus i god tro. Man blir ju lite nyfiken på vad du och dina lallarpolare tycker vore det rätta för Ebba att göra i denna situation, pudla som ett jävla miffo- oj förlåt stakars Esbjörn som verkar så sympatisk och har hanterat detta så snyggt, jag river kontraktet så kan ni stämma skiten av mig sen. Kommer se väldigt bra ut för Ebba då. Fair play är att pröva detta rättsligt vilket Ebba gör.....
2021-04-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ujujuj sånt trams.
Att Ebba som partiledare skulle kunna gömma sin skit bakom andras skit tror du inte på själv. Ebbas begär över gubbens arv lyser mycket starkare än ev, brottslingar vars handlingar missbrukas i avsikt att döja hennes osminkade tryne.
Du är nog en av en handfull i det här landet som frenetiskt bistår Majkgårds kamp att få Esbjörns arv gratis.
2021-04-10, 18:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Snillar Esbjörn på sitt arv?
Hur snillar man någon genom att köpa något för vad det är värt, förklara gärna.
Någon driven fastighetshaj är inte Ebba, då hade hon köpt för 2 milj och redan haft lagfart.
Nej du, hon är som de flesta och köper ett hus att kunna bo i inget annat.
Det är nog så jävligt att hon gjort rätt i alla steg och Esbjörn förletts till det som hänt EFTERÅT.

Citat:
Med den utpräglade förslagenhet broilern Ebba visar 81-åriga Esbjörn så hade hon tjänat mer på fastigheter än dom futtiga 139 000/mån hon tjänar nu. Till detta bör adderas att hon passar perfekt som fastighetshaj då hon inte förstår det fundamentala i att hon som partiledare verkar i en förtroendebransch.

Att (inom lagens råmärken) röva till sig så mycket som möjligt av livets goda inger inte förtroende. Det förstår inte bortskämda Ebba och ni som skrämmer bort henne..

Du glömde förklara.
Hur snillar man någon genom att köpa något för vad det är värt?
2021-04-10, 18:27
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Lite undrande om det där Esbjörn sagt om att ”han i princip löst ut sina syskonbarn från huset”.
Det var en massa 27 delar av huset som ägdes av Esbjörn, syskonbarn och syskonbarnbarn.
Efter att varit oskiftat dödsbo sedan 80-90 talet och arvskifte äntligen gjordes, skrev alla andra över sina 27 delarna på Esbjörn genom gåvobrev och även Matz skänkte sina 4/27 till Esbjörn.
Om man skriver gåvobrev och skänker sina andelar av fastighet utan förbehåll, hur kan man då i princip ha löst ut syskonbarnen och med vad eller mot vad kvittar man?

Om man ärver två likvärdiga bostäder gemensamt och sen istället för försäljning skriver gåvobrev åt varandra på sina andelar, så har man ändå delat på kvarlåtenskapen och äger en bostad var.
Så brukar det gå till om man vill dela på t.ex BR och sommarställe man äger gemensamt, vilket osökt leder mig in på tanken om BR i Uppsala som ägdes av Esbjörns bror.
Det var ju vid hans frånfälle dödsboet till sist kunde skiftas.
Även hans BR måste ha skiftats i hans dödsbo om hans 27 delar av sommarstugan ärvdes, så det kan omöjligt vara ett dödsbo som äger BR i Uppsala då arvskifte redan har skett.

Så då är frågan har Esbjörn och syskonbarn kvittat BR mot sommarstugan, även Matz?
Matz, ville han ha både del i BR och sommarstuga, ville han inte ha del i BR utan sommarstuga i arv?
Han känner sig nog blåst på allting av det som ökat i värde från familjen, både på BR och sommarstuga, han ärvde ingenting efter farfar, pappa, eller sina farbröder.
Slutkklämmen blev att Esb ägde nästan hela huset, tills han fick Mats andel, som han förvaltat på ett reaskapande sätt.

Är det någon som tror att huset var viktigt för honom när han lät det förfalla så mycket?
Kan man jobba som alltiallo kan man röja lite sly och byta en och annan takpanna.
2021-04-10, 18:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Din korkade jävel - det går ju inte för banken att föra tillbaka pengarna. Han har aldrig försökt att göra det, för det går inte. Det spelar ingen roll hur många kontonummer han fått av Ebba - DET GHÅR INTE.
Men ring du banken och hör om inte de kan föra tillbaka dina pengar från dina senast betalda räkningar så får vi se hur bra det går.... Du kan ju till och med ge dem ditt kontonummer.
Dina tre första ord talar mycket för vilka argument du har.
Som jag minns det skickade han ett ombud till banken först. När det inte fick åkte han och ombudet tillsammans dagen efter.
Ebba hade gjort sig oanträffbar, vägrade svara och ge ett kontonummer att sätta in pengarna på.
Jag vet att det inte går att föra tillbaka pengar utan att ha ett kontonummer. Men detta handlar ju inte om mig. Utan om Esbjörn och troligtvis visste inte han det.
2021-04-10, 18:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ebba var ju inte den första eller enda som lagt bud på huset... Hur är det inte en marknad?

Matz eller något annat syskonbarn kunde inte sälja huset eftersom de inte ägde det. Du är fan dummare än tåget.
Fast du läser ju mina inlägg som fan läser bibeln.
Snackade jag om att Matz skulle sälja huset?
En budgivning betyder ju inte heller att flera lagt bud under en lång period. En budgivning är ju när flera vet att något är till salu och lägger bud samtidigt.
2021-04-10, 18:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Absolut är jag helt enig! Men vad anför han i rätten - vad säger han där angående vad för slags dokumentation han signerat? Det är för mig det största mysteriet här.

Skrev de autografer till varann?

Nej han har frivilligt skrivit på ett bindande köpeavtal, men det gäller inte honom då han har en lindrig kognitiv nedsättning.
Det ska bara bevisas nu...
2021-04-10, 18:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är det någon som tror att huset var viktigt för honom när han lät det förfalla så mycket?
Ett förfall är inte lika lätt att se när man tittar på något varje dag.

Vidare, Esbjörn har bott nästan hela sitt vuxna liv i Västerås. Tillsammans med som särbo som han delade livet med i 40 år.
När hon dör, väljer han att flytta från Västerås och in på ett pensionat.
Troligtvis därför att pensionatet ligger granne med hans älskade sommarstuga.
Jag tycker det tyder på att han höll huset mycket kärt.
2021-04-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast du läser ju mina inlägg som fan läser bibeln.
Snackade jag om att Matz skulle sälja huset?
En budgivning betyder ju inte heller att flera lagt bud under en lång period. En budgivning är ju när flera vet att något är till salu och lägger bud samtidigt.

?????
SUCK - du ÄR verkligen helt otroligt korkad...
Läs vad du själv skriver. Har du problem med minnet, sök hjälp. Be om en förmyndare om du inte klara skriva dina inlägg själv.

Citat:
Nu var ju inte marknaden med på den här försäljningen. Marknaden bygger på konkursens.
Om Matz eller något annat av syskonbarnen sålt huset billigt hade jag inte sagt något. Att hus säljs billigt för att stanna inom släkten är ju inget konstigt
Ursäkta det var ett av de sämsta exempel jag har läst. I det här fallet skulle det ju snarare vara Ebba som hävdade att hon bara skulle behöva betala 10 kr för mjölken. För att hon hade bättre rätt till den.
2021-04-10, 18:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ujujuj sånt trams.

Ujujuj!
Där var det verkliga tramset.
"Ev. brottslingar vars handlingar missbrukas i avsikt att dölja hennes osminkade tryne" ???
Kom med lite sak argument eller något som är byggt på de fakta som finns i fallet, tack!
2021-04-10, 18:43
Medlem
Citat:
Dina tre första ord talar mycket för vilka argument du har.
Som jag minns det skickade han ett ombud till banken först. När det inte fick åkte han och ombudet tillsammans dagen efter.
Ebba hade gjort sig oanträffbar, vägrade svara och ge ett kontonummer att sätta in pengarna på.
Jag vet att det inte går att föra tillbaka pengar utan att ha ett kontonummer. Men detta handlar ju inte om mig. Utan om Esbjörn och troligtvis visste inte han det.
Det hade inte spelat någon roll ingen roll om han skickat Kim Jong Un eller Kungen av Kungsan - det är det du inte fattar. Det har inget med personer att göra - det har med regler att göra.
Kan man intet in en så enkel sak som att skilja på person och sak så förtjänar man epitetet korkad fan.
2021-04-10, 18:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ett förfall är inte lika lätt att se när man tittar på något varje dag.

Vidare, Esbjörn har bott nästan hela sitt vuxna liv i Västerås. Tillsammans med som särbo som han delade livet med i 40 år.
När hon dör, väljer han att flytta från Västerås och in på ett pensionat.
Troligtvis därför att pensionatet ligger granne med hans älskade sommarstuga.
Jag tycker det tyder på att han höll huset mycket kärt.
Så är det ju men när han knappt tog sig in i huset för att trappräcket gav vika mm så borde även en blind människa reagera.
Nä varför skulle han lägga pengar där?
Ingen brydde sig av brorsbarnen och M - gårds ev testamente hade han nog ej koll på.
Hon vill ju mest åt marken, huset kan ju kvitta.
Han gjorde inte något utan pengarna gled genom fingrarna på allt annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in