2021-04-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att Sd skulle ha några större besvär av diskbråck är kvalificerat skitsnack.
Han flänger runt både på cýkel, i skogen och klättrades upp och ned både för klippor och träd.
Han har ju själv lagt ut många svåra och jobbiga klättercacher, bla södra vattentornet och klacka adrenalin.
Så åkl kan faktiskt enkelt slå sönder hans lögner om besvären.
Han ljuger om allt hela tiden, otroligt att någon vill vistas i hans närhet!

Min uppfattning efter att ha läst i fup så överdriver han sina diskbråcksbekymmer rejält för familjen för att motivera sina kvällspromenader då han besöker LW "för att sträcka på ryggen".

Eller som observanta grannen och vittnet J säger:

J berättar att St*fan inte har så många rutiner, han cyklar till jobbet och är rörlig i området. Han kan ibland åka iväg runt 21-22:00 på kvällen och vid några tillfällen har han kommit åter med pizzakartonger. St*fan pratar med många i området. J säger att St*fan mest är hemma, han rör sig inte mot skogen utan har mer aktiviteter ner mot Byalagsgatan.
Citera
2021-04-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är rena faktafel i p7an. Lögner rakt igenom.
Har det inte ifrågasatts? Läser man dagboksbladet, framkommer att massor av olika handlingar har skickats till rättspsyk inför SDs p7a.
Någonting säger mig att SD lyckats förföra/charma utföraren

Har letat bland mina filer men hittar inte P7an. Vet att jag har den någonstans, men VAR vet jag inte. Men minns den.

@Picasso ville se den, men nu orkar jag inte leta längre.
Har du den tillgänglig och kan lägga ut den?
Citera
2021-04-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har letat bland mina filer men hittar inte P7an. Vet att jag har den någonstans, men VAR vet jag inte. Men minns den.

Finns bland filerna på gofile. AB 108
Citera
2021-04-10, 16:45
Medlem
Citat:

Piastrone har allt på sin sida
Citera
2021-04-10, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är övertygad om att hon smög efter SD som fått med sig LW ut bort bakom planket. Där har HD slagit sina 17 slag med tex ficklampa eller domkraftskaft, SD matade med sparkar, fick lite ofrivillig sädesutlösning.
HD drar hem till betesvägen i hoodie, sköljer och tvättar, SD kommer efter att han tagit LWs mobil. Sen hem och avbloda allt, få hem HD till sig, över till LW och logga in/ändra LWs datoruppkopplingar/koder, fixat lite måsten som man kan säga...
SD har även uttryckt att LWs död var mot hans vilja.
Det blev nog så pga HD, det ena ledde till det andra.
Sen ska det snackas ihop, plantera osanningar.
Har snarare funderat på om hon rekar och tänker återkomma. Då blir paret ett bra DNA-alibi som hon snabbt börjar älta.

Om hon är anstiftare vill säga och arrangör med ett par alternativa förlopp, plan A och B.
Att det växlar mellan två alternativ.

Om Mållganhelgen ursprungligen är plan B, hon skaffar alibi med JS men SD drar sig ur av nån anledning.

Trasiga LW cacher är kanske hennes favoritsysselsättning? Hon avskyr dem ju.

MRSS kanske förstördes enligt snarlika planer som Mållganhelgen. Missen var att LW flyttade cachen, då fick planen ändras.

Alltså.
Bakom planket, plan A. Trasig cache ska locka dit LW, men den flyttas.
Mordplanen ändras till Mållgan, plan B. Trasig cache ska locka dit LW. Det skiter sig dock.
Återgår till plan A, det hastar innan avresa.

Den 8 maj är det kaos, HD pressar och vill träffas och planera inför resan men SD krånglar. Han vill inte åka.
Bollen ligger hos SD hur deras relation ska utvecklas påminner HD stramt.

Mitt i gräl drar hon plötsligt upp LWs wig, helt irrationellt vid första anblicken.
Hon cyklar iväg och skriver drömskt om hur annorlunda livet skulle kunna se ut.
Citera
2021-04-10, 16:49
Medlem
När detta dokument kom ut, gällande snödjupet, kikade jag i häxans cachelogg.
Jag hittade ett orelaterat inlägg, daterat 27/3 om den fantastiska frukosten där hon suttit med co och haft så mysigt.
Grejjen är den att den frukosteventsaken inträffade 28/3, där LW sitter med co på bildoch har loggat om det hela.

Hur kan HD logga in det hela dagen innan det ens har inträffat?
Citera
2021-04-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har snarare funderat på om hon rekar och tänker återkomma. Då blir paret ett bra DNA-alibi som hon snabbt börjar älta.

Om hon är anstiftare vill säga och arrangör med ett par alternativa förlopp, plan A och B.
Att det växlar mellan två alternativ.

Om Mållganhelgen ursprungligen är plan B, hon skaffar alibi med JS men SD drar sig ur av nån anledning.

Trasiga LW cacher är kanske hennes favoritsysselsättning? Hon avskyr dem ju.

MRSS kanske förstördes enligt snarlika planer som Mållganhelgen. Missen var att LW flyttade cachen, då fick planen ändras.

Alltså.
Bakom planket, plan A. Trasig cache ska locka dit LW, men den flyttas.
Mordplanen ändras till Mållgan, plan B. Trasig cache ska locka dit LW. Det skiter sig dock.
Återgår till plan A, det hastar innan avresa.

Den 8 maj är det kaos, HD pressar och vill träffas och planera inför resan men SD krånglar. Han vill inte åka.
Bollen ligger hos SD hur deras relation ska utvecklas påminner HD stramt.

Mitt i gräl drar hon plötsligt upp LWs wig, helt irrationellt vid första anblicken.
Hon cyklar iväg och skriver drömskt om hur annorlunda livet skulle kunna se ut.
Är det någon som har klarhet i hur i hela friden HD avskrevs?
Citera
2021-04-10, 16:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Min uppfattning efter att ha läst i fup så överdriver han sina diskbråcksbekymmer rejält för familjen för att motivera sina kvällspromenader då han besöker LW "för att sträcka på ryggen".

Eller som observanta grannen och vittnet J säger:

J berättar att St*fan inte har så många rutiner, han cyklar till jobbet och är rörlig i området. Han kan ibland åka iväg runt 21-22:00 på kvällen och vid några tillfällen har han kommit åter med pizzakartonger. St*fan pratar med många i området. J säger att St*fan mest är hemma, han rör sig inte mot skogen utan har mer aktiviteter ner mot Byalagsgatan.
Klart han överdriver, han vill säkert använda diskbråcken som det passar honom.
Knyta skosnören och servas. Träffa LW.

Sensmoralen är dock om han har diskbråck är han inte fysiskt frisk.
Just i P7an tycks han inte vilja snacka diskbråck alls om jag inte minns fel.
Citera
2021-04-10, 16:53
Medlem
Citat:

https://docdro.id/tyT7Gpt

Låg bland gofiles på första inlägget :-)
Citera
2021-04-10, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det någon som har klarhet i hur i hela friden HD avskrevs?
Ingen aning, hon tycks inte ha alibi i sena förhör och anstiftare lär inte strössla DNA.
Citera
2021-04-10, 16:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I förhör hade PW sagt nåt om att SD var stabil som person. Har inte koll på det ordagrannt nu men sen i tingsrätten så ställde åklagaren just en fråga om det uttalandet och då kom det fram att det var som dykinstruktör SD hade agerat stabilt typ.
PW är nog den ende som skulle påstå att SD är en stabil person.
Citera
2021-04-10, 16:57
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
La ihop två skilda kommentarer.
Nåt händer på väg bort från BP.
DNA 7 m bort, mobilen kan ha tappats, letar, sätter ner ett byxbeklätt knä?
Mordvapen touchar backen?
"Växtdel - markerad av hund - mt blod vid kon c:a 7 meter från kroppen."

Resultat: "Vid en förnyad analys av det tidigare undersökta området (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:! kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting."

Den kon som avses, var placerad alldeles framför en liten buske invid planket.
Citat:
Att han haft handskar är nog nåt man kan utgå från. Vad vore trovärdig klädsel att anlända i till LW hux flux?
Som dock döljer ett mordvapen. Iofs kan väl ett handtag petas ner i ett par cykelbyxor, under en jacka. Cykelhandskar.
En påse alternativt bag kan ha lagts intill busken strax innan överfallet. Faktumet att blodet tillhör L men saknar koppling till en begränsad stänkbild på BP, talar starkt för att GM befunnit sig där i något skede, antagligen efteråt.
Annan hypotes är att båda befinner sig där när överfallet sker, och att hon springer iväg och bort för att söka skydd.

MGM kan, efter att ha mottagit loggremsan, förberett sig genom att packa ner vattenflaska, rena kläder, påse, tejp (jmfr inslagning av handtag till polisen). Mordvapnet döljs under en jacka. MGM cyklar ner till platsen inom 20 min och ställer av cykel, bag och mordvapen innan en promenad upp till lägenheten. Alternativt gäller dubbla lager byxor och tröjor. Är det hennes blod-DNA på vänster sko så kan en mindre mängd blod ha avsatts vid ett skobyte efteråt.
Ett par cykelhandskar borde saknas, ja.
En gissning är att en orange (avsliten?) fibertråd på hennes smalben, tillhör GM:s tröja/jacka. - Fastnade tråden i den nu försvunna omlottringen?
Citat:
Besvärligt att tänka baklänges, men det är nog nån ordinär mundering som saknas.
Något ordinärt lär saknas, ja. Har tidigare varit inne på klädköp av granne under loppisen dagen innan. Å andra sidan är det osäkert om han ö h t gjorde affärer den dagen.
MGM må vara en snåljåp men det vore rentutav korkat att inte göra sig av med samtligt, inkl skor. Tillsammans då med övrigt som mordvapen, handskar, hörlurar och mobil.
Citat:
DNA på hennes ring, hennes kjol - och hennes DNA på hans skor och tvättmaskinen.
DNA på ringen borde ha högt bevisvärde; bilder från kalaset den 12 maj visar närkontakt med ett flertal i familjen. Hon har också hunnit duscha och diska ett antal ggr efter den 11 maj. Och kramat om minstingen samma kväll.

Kjolen ja, är öppen för att de till formen två droppliknande fläckarna har tillkommit efter mordet.
Varför? 1. Formen 2. L var iklädd träningsbyxor - inte kjol - vid sista mötet. 3. fläckarnas placering i förhållande till kroppens position.
Citat:
Tror det är skorna som åkt i maskinen, resten är borta.
Möjligt. Skobyte kan ha glömts bort p g a stress. I annat fall kan blod ha hamnat i plösen en stund efteråt och på annat sätt. Anmärkningsvärt är ändå att samtliga stänk ovanpå samt undersida skulle vara borttvättade samt att högerskon är fri från indikation på blod.
Citat:
Man kanske ska ta i beräkningen att han är rätt udda och ville behålla dem. De kanske var jättesköna relaterat till två schyssta diskbråck... jättebra dojor.
Han svamlar mycket och gärna om sina diskbråck som sedan länge borde vara utläkta. Att han fått kroniska ryggbesvär till följd av sina bråck är något annat. - Farbror med morgonstelhet?
Citat:
Så frenetiskt som hon skurat golvbrunn så lär han ha tagit en välbehövlig dusch...
Osäker på ifall han dragit in mindre blodspår i villan och på cykelsadeln efter ombyte plus avskölj med vattenflaska och senare vattenspridare, garderar han sig som sagt med sexförklaringen.
Sista, resterande hamnar i golvbrunnen. En rätt talande, för att inte säga symbolisk, bild där Hustrun står på knäna ovanför avloppet och svettas. Redo att nedlåta sig till att skrubba bort sin makes skit.
Citat:
Kan LW ha slängt ringen på honom och bett honom dra åt skogen iom USA?
Om den nu har ett symbolvärde gällande relationen, likt hänglås med datumkoder på cacher.
Berätta mer om den.
A 146: "U*f informeras om att den ringen han uppgett att han känner igen förekommer på flera bilder som L*na publicerat i sociala medier samt att ringen inte finns bland föremålen som lämnats ut av polisen till familjen. U*f säger att han förstått att L*na verkade tillskriva föremål symboliskt värde. Det skulle kunna vara så att ringen betyder något. Antingen om U*f har gett henne ringen men glömt det eller om någon annan gett henne ringen."

Är inne på samma som du här; ringen kan ha haft ett symbolvärde som bara hon och MGM känt till. Vad som talar emot hypotesen om gåva av MGM, är att han hade för vana att ge henne guld (medan H fick silver).

Förslag på orsaker till ringens försvinnande:

1. L tar själv av sig ringen och kastar in den bland buskarna bakom planket (som du föreslår). En handling av symbolisk natur.
2. Ringen glider av när pekfingrets falanger krossas. GM plockar upp och på sig ringen, alt blev den aldrig återfunnen vid sök i okt -18.
3. En tråd från GM:s kläder fastnar i skåran på omlottringen med ett litet hjärta. GM tar för säkerhets skull av ringen efteråt.
4. GM behåller ringen som souvenir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in