Citat:
Ursprungligen postat av
1psykfall
Det är vedertaget att z-analoger både är psykiskt och fysiskt beroendeframkallande.
Användaren twigdoll skrev ”belastning” och ”beroende utan effekt”. Dessa generaliserande påståenden är falska. Jag har själv medicinerat under många år utan problem. Jag tar hellre medicin, än att leva med sömnbrist. Det är tortyr.
Rätt väg framåt för TS är att få göra en sömnutredning. Då får hen svart på vitt hur det är med sömnen. De flesta bästa besluten baseras på fakta.
Jag misstänker att twigdoll är en del av AA-sekten.
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Den frågan kan du köra upp i röven om du förväntar dig någon vetenskaplig förklaring.
Vill du ha en utveckling så får du utveckla din egna fråga.
Hoppsan. Du kanske borde prata med din läkare och se om du kan få medicin mot det humöret? Du verkar inte vara helt frisk. Ta hand om dig vännen.
Citat:
Ursprungligen postat av
yihaaa
Sen är det ett helvete att sluta med dessa mediciner i alla fall hade jag det. Att öka dosen själv utan att ta kontakt med den som skrev ut dom kommer bara sluta med att man aldrig mer får annat än lergigan utskrivet mot sömnbesvär.
Mina sömnbesvär fick ja bättre ordning på efter jag började träna mycket och ofta detta och bastu gör att ja faktiskt sover okej utan tabletter , menar inte att det hjälper alla men jag tror att bara man tar sig tid till träning så hjälper det lite alla fall.
Sen kan man göra riktigt konstiga saker på imovane/stilnoct , att vakna till att köket såg ut som fan och man hade lagat mat i flera timmar hände mer än en gång
Det där med att hitta på knas på piller är något jag råkade ut för när jag fick Stilnoct. Det är en rent av en livsfarlig medicin enligt mig. Läste om en tjej som gav sig ut på cykel och körde slalom mellan strecken på landsvägen efter att ha tagit Stilnoct.

Själv började jag möblera om mitt i natten.
Som alltid gäller att en ska göra allt som går för att åtgärda negativa symptom utan att ta till starkare medicinering, men hjälper inget annat, så är det piller som måste till.