2021-04-09, 19:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag litar inte på myndigheterna jag värdera det de säger och drar mina egna slutsatser. Men jag tycker att en alvarlig biverkan på 10 000 till 100 000 är löjligt liten. Det kommer att drabba någon speciell person men speciella förutsättningar som vi aldrig blir informerade om.

Hamnar du på sjukhuset är det större risk att de kollar vem du är på Google och ser att du är nationalist och då kommer Nathali Nickadon och ger dig en spruta i sömnen. På morgonen hittar de dig död i hjärtinfarkt.

En massa snömos, som vanligt från lilla dig! Hur kan du dra slutsatser ur röven innan man vet hur många som har och kommer drabbas utav biverkningar? Avvakta gärna så får vi se - jag hoppas du tagit pappa Lövfens AZ-vaxxin. Sov sött och oroa dig inte när blodet sprutar ur rumpan på dig - det är bara en liten avvikelse...

2021-04-09, 19:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
En massa snömos, som vanligt från lilla dig! Hur kan du dra slutsatser ur röven innan man vet hur många som har och kommer drabbas utav biverkningar? Avvakta gärna så får vi se - jag hoppas du tagit pappa Lövfens AZ-vaxxin. Sov sött och oroa dig inte när blodet sprutar ur rumpan på dig - det är bara en liten avvikelse...

Du har ingen aning om någonting, det är problemet med dig. Du bara propagera ditt skräp taget ur röven. Låt alla äldre vara i fred från dig och dina kompisar.
2021-04-09, 19:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du har ingen aning om någonting, det är problemet med dig. Du bara propagera ditt skräp taget ur röven. Låt alla äldre vara i fred från dig och dina kompisar.

Vi säger så, lille vännen! Lita du på Löfven, AZ och Tegnell! Ha en god helg, med eller utan biverkningar...

2021-04-09, 19:55
Medlem
Citat:
Jag litar inte på myndigheterna jag värdera det de säger och drar mina egna slutsatser. Men jag tycker att en alvarlig biverkan på 10 000 till 100 000 är löjligt liten. Det kommer att drabba någon speciell person men speciella förutsättningar som vi aldrig blir informerade om.

Hamnar du på sjukhuset är det större risk att de kollar vem du är på Google och ser att du är nationalist och då kommer Nathali Nickadon och ger dig en spruta i sömnen. På morgonen hittar de dig död i hjärtinfarkt.
Vet du om den här nya biverkningarna att AstraZeneca spränger blodkärl och orsakar organsvikt nämns någonstans förutom Aftonbladet?

Citat:
åkomma där de minsta blodkärlen springer läck.

Dessa läckage – så kallat kapillärläckagesyndrom – orsakar i regel svullna vävnader och sänkt blodtryck. I förlängningen kan det orsaka organsvikt och vara livshotande

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
2021-04-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Båda har rätt. Fas 3 mätte risken att insjukna i covid-19 efter 2 doser medan den skotska studiem mätte risken för att hamna på sjukhus efter en dos. Dvs mot risken att insjukna efter 2 doser (60%) respektive mot risken för att dessutom hamna på sjukhus efter en dos (94%).
94% hamnar inte på sjukhus efter en dos. Hur stor % hamnar inte på sjukdom efter ingen dos?
2021-04-09, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nu har 4 fall med blodproppar och låg andel blodplättar upptäckts i samband med Johnson-vaccinet. En har dött.

https://www.ad.nl/binnenland/ook-bij-janssen-vaccin-sterfgeval-door-stolselprobleem-verband-met-prik-nog-niet-aangetoond~adce7e26 /

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-09/eu-regulator-investigating-blood-clots-after-j-j-covid-vaccine

Herrejesus... Nästa vaccin... Tycker faktiskt sjukt synd om alla som grupptryckts / tvingats av arbetsgivare att skjuta i sig skiten... Kan ju aldrig göras ogjort.
2021-04-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Hur sjutton tänkte du nu? Du kan inte mycket om sannolikhetslära och statistik verkar det som.

Man tittade på hur många som smittats av de som vaccinerats med en dos och de som inte vaccinerats. Ur detta kollade man hur många som hamnade på sjukhus i varje grupp i förhållande till hela smittade gupperna. Ur detta räknades sannolikheten sannolikheten ut.

Har du dragit samma helknasiga slutsats ur fas3-studien?
Jasså, du hade redan svarat på detta. Du kan inte mycket om studier och hur dom utförs verkar det som. Dom utförs nämligen på olika sätt i olika studier och skriver du att 94% inte hamnade på sjukhus är det vad man får med sig. Bättre att du skriver rätt direkt så vi andra också förstår. Ännu bättre om du dessutom länkar studien men den har du väl själv inte läst gissar jag på.
2021-04-10, 00:02
Medlem
Jag fick Johnson&Johnson vaccin för tre dagar sedan. Som ska vara ett riktigt vaccin. Det var rätt så potent om man säger så. Frugan var helt utslagen dagen efter. Jag klarade mig bättre.
Tar en dag sen är man ok igen.
2021-04-10, 00:08
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså, du hade redan svarat på detta. Du kan inte mycket om studier och hur dom utförs verkar det som. Dom utförs nämligen på olika sätt i olika studier och skriver du att 94% inte hamnade på sjukhus är det vad man får med sig. Bättre att du skriver rätt direkt så vi andra också förstår. Ännu bättre om du dessutom länkar studien men den har du väl själv inte läst gissar jag på.
Den skotska studien finns här, tyvärr ännu en preprint https://www.ed.ac.uk/files/atoms/files/scotland_firstvaccinedata_preprint.pdf

Jag skrev att effektiviteten var 94%, 28 dagar efter en dos kanske jag glömde tillägga. Vissa tycks tolka det som att 94% inte hamnar på sjukhus men så kan man inte säga. Resultaten finns i tabellform i slutet av rapporten om man inte orkar läsa allt.
2021-04-10, 00:14
Medlem
Imorgon är det 2veckor sedan jag fick andra Moderna sprutan! Inga biverkningar alls! Nu har jag +90% skydd. Känns jävligt bra. Men kommer fortfarande att bära mask och hålla avstånd.
2021-04-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Herrejesus... Nästa vaccin... Tycker faktiskt sjukt synd om alla som grupptryckts / tvingats av arbetsgivare att skjuta i sig skiten... Kan ju aldrig göras ogjort.
Ja, och det kan bli värre.

Adenovirus technologies such as that used by AstraZeneca and others have been associated with clotting in other settings, so if this is the reason for the rare side effects observed with the Astra vaccine, shots from J&J, Sputnik and Chinese drugmaker CanSino Biologics Inc. would also be at risk, said Sam Fazeli, an analyst with Bloomberg Intelligence.

Och dessa länders track record är att de inte berättar när något hänt. Tjernobyl... Wuhan... Samtidigt som Sputnik V granskas för godkännande i EU just nu.
2021-04-10, 04:50
Medlem
ankademikers avatar
Såg just att CNN:s Midwin Charles tydligen avlidit några veckor efter sin andra spruta (Pfizer enligt bildsättning).

Tweet om datum och nån länk: https://mobile.twitter.com/Teodrose_Fikre/status/1380233418525532168

En artikel: https://sandrarose.com/2021/04/midwin-charles-cnn-legal-contributor-dies-after-getting-mrna-vaccine/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in