2021-04-09, 15:07
Medlem
Nu har 4 fall med blodproppar och låg andel blodplättar upptäckts i samband med Johnson-vaccinet. En har dött.

https://www.ad.nl/binnenland/ook-bij-janssen-vaccin-sterfgeval-door-stolselprobleem-verband-met-prik-nog-niet-aangetoond~adce7e26 /

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-09/eu-regulator-investigating-blood-clots-after-j-j-covid-vaccine
Senast redigerad av DindooNuffin 2021-04-09 kl. 15:09.
2021-04-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Nej verkligheten är inte som på film. Du dör inte om sjuksyrran glömmer att aspirera och råka trycka in några få ml luft. (Från en som vet)
Det är inte det saken handlar om. Metoden att ge vaccin syftar till att ta reda på genom aspiration om man har träffat ett blodkärl direkt eller inte. Detta eftersom vaccinet ska ges intramuskulärt. Det finns misstankar om att om vaccindosen kommer direkt in i blodbanan kan det ge tromboser på vissa. Läs mer:

https://sverigesradio.se/artikel/vaccinationsteknik-utreds-som-mojlig-forklaring-till-eventuell-biverkan
2021-04-09, 17:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Båda har rätt. Fas 3 mätte risken att insjukna i covid-19 efter 2 doser medan den skotska studiem mätte risken för att hamna på sjukhus efter en dos. Dvs mot risken att insjukna efter 2 doser (60%) respektive mot risken för att dessutom hamna på sjukhus efter en dos (94%).

Hamna på sjukhus låter inte som något vidare mått. 95% hamnar ju inte där ens utan vaccin. Låter som risken skulle öka med vaccin då? Är det dem som fått blodproppar?
2021-04-09, 17:50
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hamna på sjukhus låter inte som något vidare mått. 95% hamnar ju inte där ens utan vaccin. Låter som risken skulle öka med vaccin då? Är det dem som fått blodproppar?
Hur sjutton tänkte du nu? Du kan inte mycket om sannolikhetslära och statistik verkar det som.

Man tittade på hur många som smittats av de som vaccinerats med en dos och de som inte vaccinerats. Ur detta kollade man hur många som hamnade på sjukhus i varje grupp i förhållande till hela smittade gupperna. Ur detta räknades sannolikheten sannolikheten ut.

Har du dragit samma helknasiga slutsats ur fas3-studien?
2021-04-09, 18:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det nya med AZ-vaxxinet är att kapillärerna springer läck vilket kan leda till organsvikt. Hmm, ja jag kommer då aldrig ta deras gift! Vad är det de pumpat i folk, egentligen?
2021-04-09, 18:30
Medlem
Tycker synd om de stackare som tagit Aztra Zenicas vaccin. Vilken jävla ångest nu när det framkommer fler allvarliga biverkningar. Och alla fega fittor som sitter och trycker hemma och påhejar andra att vaccinera sig så de själva kan känna sig trygga dra åt helvete.

Hela Coronasituationen är absurd. All denna hysteri för ett virus som för 99% av befolkningen är helt ofarlig zzz. Nya generationen är verkligen hjärndöda och totalt förtofflad.
2021-04-09, 18:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det nya med AZ-vaxxinet är att kapillärerna springer läck vilket kan leda till organsvikt. Hmm, ja jag kommer då aldrig ta deras gift! Vad är det de pumpat i folk, egentligen?

Gnällspik är du över 60 år? Hur många gången har du skrivit samma sak, 10, 100? Det drabbar bara en av 10 000 till 100 000. Samtidigt när det är dit egen val varför klaga så högt.
2021-04-09, 18:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gnällspik är du över 60 år? Hur många gången har du skrivit samma sak, 10, 100? Det drabbar bara en av 10 000 till 100 000. Samtidigt när det är dit egen val varför klaga så högt.

Och du tjatar om alla förträffliga vaxxiner - vad gör att du har mer rätt än mig att sprida din propaganda? Du kanske har hört att det framkommer fler och fler biverkningar och det kommer säkerligen inte stoppa med de redan upptäckta. Är det fel att adressera dessa, menar du? Är du så förbannat kissnödig att du litar på myndigheterna blint?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2021-04-09 kl. 18:40.
2021-04-09, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Tycker synd om de stackare som tagit Aztra Zenicas vaccin. Vilken jävla ångest nu när det framkommer fler allvarliga biverkningar. Och alla fega fittor som sitter och trycker hemma och påhejar andra att vaccinera sig så de själva kan känna sig trygga dra åt helvete.

Hela Coronasituationen är absurd. All denna hysteri för ett virus som för 99% av befolkningen är helt ofarlig zzz. Nya generationen är verkligen hjärndöda och totalt förtofflad.

Vadå nya generationen? Det är ju i första hand 60-70 och 80talister som gapar om att man ska ta vaccinet annars är man en osolidariak egoist and what not....
2021-04-09, 18:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry

Ha ha ha tyck synd om dig själv för att du är så feg och spruträdd. Jag tänker inte tycka synd om dig.

Vuxna män som bangar för en spruta men minimal risk för alvarlig biverkan. Dessutom är du gammal så du ens får erbjudandet, du verkar så barnslig.
2021-04-09, 18:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag skulle tro att de flesta av oss äldre inte känner av så mycket om ens något av ett vaccin. Jag hade absolut inga sidoeffekter av influensa- och pneumocockvaccinerna jag tog i november. Vaccinerna har effekt även utan dessa sidoeffekter.

Pneumococksprutan märket jag faktiskt det blev ömt lite hårt och kändes en dryg vecka ungefär. Jag tänkte det är normalnivån.
2021-04-09, 18:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och du tjatar om alla förträffliga vaxxiner - vad gör att du har mer rätt än mig att sprida din propaganda? Du kanske har hört att det framkommer fler och fler biverkningar och det kommer säkerligen inte stoppa med de redan upptäckta. Är det fel att adressera dessa, menar du? Är du så förbannat kissnödig att du litar på myndigheterna blint?

Jag litar inte på myndigheterna jag värdera det de säger och drar mina egna slutsatser. Men jag tycker att en alvarlig biverkan på 10 000 till 100 000 är löjligt liten. Det kommer att drabba någon speciell person men speciella förutsättningar som vi aldrig blir informerade om.

Hamnar du på sjukhuset är det större risk att de kollar vem du är på Google och ser att du är nationalist och då kommer Nathali Nickadon och ger dig en spruta i sömnen. På morgonen hittar de dig död i hjärtinfarkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in