2021-04-09, 19:09
Medlem
braatthas avatar
[quote=Kontravibrationer|75432119]
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
bb

Också från FMI:
"Mäklaren ska vara en så kallad opartisk mellanman. Det betyder att mäklaren ska se till både säljarens och köparens intressen. Men det finns ett undantag och det gäller priset på bostaden. När det gäller priset ska mäklaren, trots kravet på opartiskhet, försöka få högsta möjliga pris för bostaden om uppdraget kommer från säljaren. Kommer uppdraget från köparen gäller det motsatta."

Så om EB tog in en mäklare så ska han agera för ett så billigt pris som möjligt?
2021-04-09, 19:16
Medlem
bombaccis avatar
Skvallertråden här om Ebba visar att de unga blonda flickan berör alla män och förmodligen sitter folk med både en och annan bild på unga Ebba som styr och ställer med gubbarna.

Tyvärr för Ebba tycks hennes populäritet mest vara just unga män och kd siffror dalar allt längre ned, tror själv att det är just den där mobningen av en gammal gubbe som gör att allt fler lämnar kd sjunkade skuta.

Att hon inte inser det och bara släpper det och springer därifrån. Att förlora jobbet och att kd åker ut kan ju knappast vara värt det för att spara några hundratusen, det har hon ju sparat ihop på något år.

oavset vem som har rätt så blir det inga snygga rubriker med en gråtande senilgubbe som släpas ut från hemmet. Förstår inte att hennes rådgivare är så fega så de bara säger åt henne "släpp det där nu ebba och hitta på något elakt om stefan löfven, gärna om corona och fokusera på det istället".

Reta upp gamlingarna som röstar på kd är nog ingen vinnande koncept.

ungefär som ett språkrör skulle åka ned till afrika och skjuta vilt och lägga upp bilder där hen stolt poserar med döda lejon, bufflar, zebror och giraffer är ju inget som hade varit något hit det heller. Känn dina väljare söta Ebba.
2021-04-09, 19:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det vore nog bäst för släktingarna. Men nu rinner deras arv ner i fickorna på jurister och advokater i stället. RO gänget ser ännu en liten möjlighet att Ebba backar. Då får de fastigheten.

ja fastigheten stiger, pengar blir bara mindre värda i synnerhet i en affär likt denna
2021-04-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Skvallertråden här om Ebba visar att de unga blonda flickan berör alla män och förmodligen sitter folk med både en och annan bild på unga Ebba som styr och ställer med gubbarna.

Tyvärr för Ebba tycks hennes populäritet mest vara just unga män och kd siffror dalar allt längre ned, tror själv att det är just den där mobningen av en gammal gubbe som gör att allt fler lämnar kd sjunkade skuta.

Att hon inte inser det och bara släpper det och springer därifrån. Att förlora jobbet och att kd åker ut kan ju knappast vara värt det för att spara några hundratusen, det har hon ju sparat ihop på något år.

oavset vem som har rätt så blir det inga snygga rubriker med en gråtande senilgubbe som släpas ut från hemmet. Förstår inte att hennes rådgivare är så fega så de bara säger åt henne "släpp det där nu ebba och hitta på något elakt om stefan löfven, gärna om corona och fokusera på det istället".

ungefär som ett språkrör skulle åka ned till afrika och skjuta vilt och lägga upp bilder där hen stolt poserar med döda lejon, bufflar, zebror och giraffer är ju inget som hade varit något hit det heller. Känn dina väljare söta Ebba.

Hon kan inte släppa det då hon har ett kontrakt med Esb och han måste vara med och riva det samt betala tillbaka handpenningen han tagit emot på 395.000.

Jag är ingen grabb och är inte tänd på Ebba men jag tycker det ser mera illa ut om hon inte ror båten iland.

Vi som ser vad som pågår inser att det inte är Ebbas fel att hon sprungit på en gubbe som har någon som sitter och trakatr efter at få ärva honom och at denne drar igång RO gruppen och gode män.

Det är i min värld värre att släppa och bara gå för det är inte korrekt runt Esb i hans värld och det känns som om det är haj i hans badsjö.
2021-04-09, 19:44
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hon kan inte släppa det då hon har ett kontrakt med Esb och han måste vara med och riva det samt betala tillbaka handpenningen han tagit emot på 395.000.

Jag är ingen grabb och är inte tänd på Ebba men jag tycker det ser mera illa ut om hon inte ror båten iland.

Vi som ser vad som pågår inser att det inte är Ebbas fel att hon sprungit på en gubbe som har någon som sitter och trakatr efter at få ärva honom och at denne drar igång RO gruppen och gode män.

Det är i min värld värre att släppa och bara gå för det är inte korrekt runt Esb i hans värld och det känns som om det är haj i hans badsjö.

givetvis ska hon ha tillbaka handpenningen och vad jag förstått så erbjöd sig gubben det med.

hon har ingenting att vinna på det här, åtminstone inte politiskt, eventuellt vinner hon tvisten men förlorar makten (ledarskapet om kd) hade dragit mig ur direkt när det började osa hett om jag var hon.
2021-04-09, 19:46
Avslutad
Citat:

Alla män? Vad drömde du sedan? Det är ett 20-tal individer som skriver 90 procent av inläggen i den här tråden. Den dyker inte ens upp på aktuella ämnen längre för det är så få som läser den.
Senast redigerad av vonEisen 2021-04-09 kl. 19:59.
2021-04-09, 19:51
Medlem
Citat:

Din mentalitet luktar starkt förnedrings sexuell läggning
2021-04-09, 19:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
5000 per dag för bilen? Nu skojar du väl?

Vad har han för bil? Lamborghini på måndag, maserati på tisdag osv?

Du har rätt i att nånstans lönar det sig inte att arbeta mer utan att ta en affär beroende på avtalets uppläggning.
Äh, vad fan.
Var inte så petig.
Femtusen i extra vinst kanske innebär att hen måste annonsera och ha flera visningar. Bara jobb.

Mycket bättre att sälja billigt om man får med sig säljaren.
Snabbt är det bästa för mäklaren.
2021-04-09, 19:52
Medlem
Citat:
givetvis ska hon ha tillbaka handpenningen och vad jag förstått så erbjöd sig gubben det med.

hon har ingenting att vinna på det här, åtminstone inte politiskt, eventuellt vinner hon tvisten men förlorar makten (ledarskapet om kd) hade dragit mig ur direkt när det började osa hett om jag var hon.
Tänk att folk tror att han erbjudit det. Ebba erbjöd det om han ställde upp på möte men icke.
Läs lite här i tråden först innan du påpekar rena felaktigheter.
Om Esbjörn ställt upp på möte och inte dragit det här i media med skitkastning så hade det säkert löst sig.

Politiskt vinner hon nu pga detta enbart i rätten. Alla som köpt hus nån gång inser vad som händer om Esbjörn vinner. Kaos.

Apropå röster så säger aftonblaskan idag: Men den största förklaringen är att Moderaterna stjäl KD:s röster, enligt Demoskops vd Karin Nelsson.
– En förklaring är att Moderaterna har varit tydliga i frågor som kristdemokrater tycker är viktiga, säger hon.

Nu är ju variationerna så små att de inte säger nåt egentligen.
2021-04-09, 19:53
Medlem
Citat:

Din mentalitet luktar starkt förnedringssexuell läggning
2021-04-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Äh, vad fan.
Var inte så petig.
Femtusen i extra vinst kanske innebär att hen måste annonsera och ha flera visningar. Bara jobb.

Mycket bättre att sälja billigt om man får med sig säljaren.
Snabbt är det bästa för mäklaren.
Fast nu blev jag nyfiken på hur du räknar bilkostnader. Vet du vad det egentligen kostar eller hittar du bara på?
Jag vill också röka sånt som du har för att hitta på sånt...
2021-04-09, 20:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast nu blev jag nyfiken på hur du räknar bilkostnader. Vet du vad det egentligen kostar eller hittar du bara på?
Jag vill också röka sånt som du har för att hitta på sånt...
Jag skulle sagt andra kostnader. Mitt misstag.
Släpp grejen.

Mäklare vinner på snabb affär. Mycket extra jobb för lite pengar om man vill ha 100k mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in