2021-04-09, 17:26
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Fast när Simon förlorat, precis vadsomhelst, ser han allt som provokativt. Så skall man då behandla honom med silkesvantar för att han är instabil och inte kan hantera emotioner och motgångar? Nej, han är 26 år och i mitt tycke bör han snarast lära sig hantera sin person.

Annars blir det management by fear där Simpan får frikort att göra vad han vill för att människor är rädda för hans reaktion. Och det blir skevt om något.
Simons reaktioner ligger på Simon. Blir han provocerad av en kram äger han det problemet.

Jag är enig med dig.
Management by fear finns dock redan i Nardos.
Han förtjänar en lavett. I tävling är allt tillåtet, det har jag inga problem med. Däremot det som händer när matchen är slut, där finns det regler. Regler som Simon bryter mot gång på gång. Andra är dock inte sena att slå mynt av hans taskiga psyke.
2021-04-09, 17:26
Medlem
Ridnes avatar
Alla därinne VET att Simon är en kass förlorare och att han brinner av när han förlorar en tävling.. Då kan de väl låta honom vara och låta han få ta steget till att krama eller snacka efteråt. De borde ha lärt sig vid det här laget.
Ja, detta är ett försvar av Simon men ändå inte. Jag tycker att han är grinig och gnällig ofta men de borde respektera att han vill ha space och att han inte vill kramas och snacka efteråt direkt också. Han har sagt otaliga gånger att han kokar efter tävlingar och behöver få lugna ner sig.
2021-04-09, 17:27
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym396
Ock inga straff som BB lovade bara Pedram o där gick det djävligt fort
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratten84
Du skrev innan att Antys följare inte kunde veta om att hon var en mobbare inne huset ? Du drar dina slutsatser med facit i hand, det är det som är problemet.

Jag hade också denna synen på Tanja innan hon klev in.Men med erfarenhet från tidigare säsonger så har det så gott som alltid blivit att man upptäckt massa med dåliga sidor hos någon när man följt dom 24/7. Tanja är helt unik där, gör inte ett enda "fel" vilket INGEN kunde veta om INNAN.
Eller hur? Det värsta jag kan tänka mig att Tanja har gjort i huset är att när hon busade och la sig under sängen en stund när det var städning eller att hon bakar med ringar på. Annars finns det fan inga fel på den tjejen, helt underbar människa Mest värdiga vinnaren för mig, med eller utan följare så är hon fan den enda jag känner att jag VERKLiGEN kan unna 1 miljon kronor. Inte gnällsimpa och inte heller självinsiktningsfulla Nardos... Tanja all the way!
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Jag är enig med dig.
Management by fear finns dock redan i Nardos.
Han förtjänar en lavett. I tävling är allt tillåtet, det har jag inga problem med. Däremot det som händer när matchen är slut, där finns det regler. Regler som Simon bryter mot gång på gång. Andra är dock inte sena att slå mynt av hans taskiga psyke.
Medlem
Lokhacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Vad vidrig Mergim är, han vill verkligen få alla mot Simon. Mergim är en riktig mobbare.

Ta det med Simon istället, men det är exakt det han vill något att snacka skit om.

Tycker inte det var skitsnack, tolkade snarare mergim som sårad över Simons beteende.
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Med andra ord: fortsätt curla den förvuxne barnrumpan Simon. Sätt honom i ett vadderat rum fullt av öl så ska det nog gå bra.

Ja, lite så.
Han har ett rum på Sankt Sigge som väntar
2021-04-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
För att han tror att Nardos är hans biljett till miljonen och final.
Men han såg ju att Madde blev räddad två gånger, alltså har hon hyfsat stark stöd från tittarna men han ger henne fortfarande NOLL uppmärksamhet. Om han verkligen hade tänkt taktiskt så skulle han umgås med Madde, Tanja och Emelie lika mycket som han gör med Nardos. Men hans umgänge består till 70% av Nardos, 20% av Mergim, 8% av Pedram, 2% resterande.
2021-04-09, 17:32
Medlem
Citat:
För att han tror att Nardos är hans biljett till miljonen och final.

Så kan det absolut vara, men tror faktiskt inte att han är så kalkylerande, relationen med Nardos verkar vara viktig för han. Jag tycker Nardos backat mer från han under denna vecka och verkar vara ganska så less på han just nu. Så får se om deras vänskap består som tidigare.
2021-04-09, 17:32
Avslutad
Citat:
Jag tycker att Simon är en grinig surkuk men vad har han med Adrian att göra?
Simon är 3a för mig, men jag tycker absolut att han beter sig barnsligt och too much ofta. Han är däremot ärlig och rak till skillnad från Adrian som försöker spela en roll. Han är falsk som fan. Allt han gör gör han för miljonen.

Du har ingen aning om han är falsk eller inte med tanke på varken du eller jag känner honom.

Att han bryr sig om andra märkte man redan första dagen hur varm och go han var. Allt vi har är dömma är vad vi ser
2021-04-09, 17:33
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kagay1
Men han såg ju att Madde blev räddad två gånger, alltså har hon hyfsat stark stöd från tittarna men han ger henne fortfarande NOLL uppmärksamhet. Om han verkligen hade tänkt taktiskt så skulle han umgås med Madde, Tanja och Emelie lika mycket som han gör med Nardos. Men hans umgänge består till 70% av Nardos, 20% av Mergim, 8% av Pedram, 2% resterande.

Ja han har gjort bort sig vad gäller Madde. Han hoppades säkert att hon hade åkt ut när hon satt mot Katti för hon har stört hans planer. Han vill inte låsa sig med henne för han vill linda alla tjejer runt sitt finger därinne så inte ens taktiskt tror han att det är bra att hålla sig med Madde. Han sköter det hela väldigt osnyggt. Bra. Då kanske fler fattar att han är ett pucko
2021-04-09, 17:35
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Du har ingen aning om han är falsk eller inte med tanke på varken du eller jag känner honom.

Att han bryr sig om andra märkte man redan första dagen hur varm och go han var. Allt vi har är dömma är vad vi ser

Jag tror att det är spelad empati. Han brydde sig inte alla kvällar Madde låg och grät själv. Han gör bara det han tror gynnar honom och tröstar de som han tror ska ta honom framåt (Nardos)
Allt med Adrian klingar falskt för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in