2021-04-09, 16:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Okej, så din teori handlade först om att SD övervakade LWs dator, men nu handlar den om att SD inte övervakade LWs dator? Jag tror inte att jag riktigt hänger med. Jag har inga synpunkter på varken det ena eller det andra men kanske någon annan som är bättre insatt i just den frågan vill svara i stället?

Jag har aldrig skrivit att SD övervakat LWs dator. (Jag svarade @hoppsan som var den som tog upp övervakning, att det inte behövde handla om övervakning utan att snödjupsfrågan i rätten snarare kan handla om andra faktorer såsom trovärdighet, möjligt fuskande etc). Läs inläggen mer noga.
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-04-09 kl. 16:37.
Citera
2021-04-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja skilsmässan knäckte han

Tror inte alls han blev knäckt, men det rubbade hans cirklar. Han blev ursinnig. Felet var givetvis Lenas. I hans ögon.
Citera
2021-04-09, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det borde framgå av den fysiska loggremsan i så fall. Tror inte att det är vanligt, inte ens bland fuskarna, att man loggar en FTF utan att ha signerat själva remsan. SD beskriver i ett annat fall hur han tar remsan med sig till en mack när han har glömt penna, så att ingen kan skriva på medan han är borta. Och den som kommer som nr 2 kommer i så fall till en tom remsa, men en FTF i den digitala loggningen.

28 februari- 18, kl 20:00 skriver SD att han tog FTF.

Kan man se vilket klockslag den blev publicerad?

Hur ska man tänka att snödjupet är 2 cm tjockare den 1 mars?

Det känns som det är något skumt här med att SD är FTF, men det saknas en penna?
Så omsorgsfull denna cache är gjord.

Jonas96, C*ajjo, k*arjir (15 min efter FTF, var pennan redan återbördad?)

Det är ju en myst (heter det väl?) som man får klura på först, innan man ger sig iväg till platsen.
Citera
2021-04-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag har aldrig skrivit att SD övervakat LWs dator. (Jag svarade @hoppsan som var den som tog upp övervakning, att det inte behövde handla om övervakning utan att snödjupsfrågan i rätten snarare kan handla om andra faktorer såsom trovärdighet, möjligt fuskande etc). Läs inläggen mer noga.

Sorry, jag misstolkade ditt inlägg "Det har väl spekulerats i om SD fick förhandsinformation om LWs släppta cacher" utifrån spekulationer som förekommit ifall SD övervakade LWs dator och geocashing-konto. Läste det som att SD skaffat sig förhandsinfo, inte fått...
Citera
2021-04-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det känns som det är något skumt här med att SD är FTF, men det saknas en penna?

Det är ju en myst (heter det väl?) som man får klura på först, innan man ger sig iväg till platsen.

Nu blandar du nog. Det finns ingen uppgift att den här cashen saknar penna. Jag skrev att SD i ett annat fall, och menade då en annan cash, vid annat tillfälle. Sorry om jag var otydlig.
Senast redigerad av piastrone 2021-04-09 kl. 16:45.
Citera
2021-04-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja skilsmässan knäckte han

Va? Knäckte han skilsmässan (typ problemen, kom till rätta med dem?) eller knäckte skilsmässan honom (som person?)

Vilket menar du? För nu blir jag lite fundersam på vad du menar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-09 kl. 16:49.
Citera
2021-04-09, 16:53
Medlem
Citat:

Publicerad runt 19:00
Citera
2021-04-09, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu blandar du nog. Det finns ingen uppgift att den här cashen saknar penna. Jag skrev att SD i ett annat fall, och menade då en annan cash, vid annat tillfälle. Sorry om jag var otydlig.

Ber om ursäkt!

Jaja, jag läste slarvigt.
Och blandade ihop.

Dags för mig att vila från tråden ett tag! 😂
Citera
2021-04-09, 16:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Publicerad runt 19:00

Ok, en tanke till.
Vad har det 2 cm tjockare snötäcket den 1 mars för betydelse i sammanhanget?

Det snöar? Men när och varför är det av betydelse...
Citera
2021-04-09, 17:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ok, en tanke till.

Jag tror att vi alla är lika frågande och gissar hej vilt.
Citera
2021-04-09, 17:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag håller absolut med dig!

Det finns i målet, tack varje Avel, delgivet ÅK ny teknisk bevisning som är av vikt för bevisvärdering och vägledning. (Något HD kan prejudicera om det kommer hela vägen dit).

Frågan handlar nog många gånger i praktiken om tid och motivation som många gånger är kopplade till prestige och cash.

Man får hoppas vår kära ÅK har ambitionen och orken!
Det tror jag att hon har.
Frågan är om polisen har tid och vad de prioriterar, speciellt med tanke på att några är kompisar med SD.
Citera
2021-04-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ok, en tanke till.

Varför man intresserar sig för snön har jag noll koll på, men snödjupet mäts 06:00 på morgonen och det man visar med två mättillfällen är att det också var snö kl. 20:00. Hade man bara angett morgonen den 28:e kunde det ju ha töat bort under dagen och hade man angett enbart morgonen 1 mars så hade det ju kunnat börja snöa efter SD besökte platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in