2021-04-09, 16:29
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Hur kommer detta påverka drottning Elizabeth? Äldre människor som förlorat sin livspartner brukar degenerera fort. De kan få försämrad hälsa och bli dödssjuka inom månader. Det är inte helt ovanligt.

Hon kanske dör snart, eller abdikerar. Då hinner Charles till slut bli kung innan det är hans tur att kila vidare...
Citera
2021-04-09, 16:34
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hon kanske dör snart, eller abdikerar. Då hinner Charles till slut bli kung innan det är hans tur att kila vidare...
Hon har åtskilliga gånger uttryckt att abdikation inte är aktuellt.
Citera
2021-04-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Gift i 70 år..

Hmm.., prövade han aldrig att få något på "sidan"..

Drottningen har ju säkert varit upptagen med riket. Tjänsteflickor etc..

Jodå,han hade mycket annat för sig när han var yngre,mycket vilda fester med sina kompisar och drottningen satt hemma på slottet.
Äktenskapet var i svaj pga hans vänsterprassel.

Dessutom försökte han att få en bättre titel typ Kung men regeringen med Winston Churchill var emot det.
Citera
2021-04-09, 16:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Ha Ha jo fräsch.... allt är relativt.
Jag tycker han sett sjuk ut de sista 10 åren.
Han måste ha varit förebild för Jim Carrey , I en julsaga.
Rent utseendemässigt.
Jag tillhör inte skaran som uppskattar engelskt eller något kungahus för övrigt.
Alla kan leva till 100 levnadsåret om man har ett lättsamt liv.
Har inte haft ekonomiska problem ,mat på fatet varje dag och hårt kroppsarbete har aldrig praktik serats.
Gubbens största problem var att han inte fick titeln kung och var tvungen att gå 1 meter efter sin fru.
Det uppskattade han inte....
Kan du inte länka tre hundraåriga kändisar som ser fräschare ut? Borde inte vara så svårt med tanke på att du verkar tycka att han var en sjuklig hundraåring.
Citera
2021-04-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Jag måste säga att jag faktiskt inte visste att Drottning vampyransikte hade en levande man

hade blandat ihop phillips bilder med bilder av charles som gammal båda ser ju hiskligt fula ut

men jag skiter ju som uppenbart är i monarker, jag är för att dom avrättas hela bunten, eller avgår utan förmåner, vilket dom vill.

men jag vet desto mer om mordet på diana
och jag har inte uppfattat att prins phillips namn nämnt en enda gång som ansvarig för mordet under de hundratals timmar av föreläsningar och filmer dokumentärer etc som jag sett ang ämnet genom åren

min bestämda uppfattning är att det fanns en ganska unison uppfattning, bland flera av de högsta kräken på slottet bl a att diana bl a inte kunde tillåtas föda ett halvsyskon till de båda prinsarna tillsammans med en egyptier
men jag anser att det fanns flera skäl som låg bakom mordet

att det var ett väl planerat mord, ett förstklassigt mord, ett mord där uttrycket "only the best for our diana" måste ha använts vid mer än ett tillfälle råder det ingen som helst tvekan om.

Alltså som konspirationsteori är den inte mycket att fästa något större avseende på.
Du skulle ha känt till 1960/1970-talets konspirationsteorier och helt unika politiska klimat av sjuklig misstänksamhet, särskilt dem som avsåg sovjetkommunismen, där fanns det riktigt snurriga idéer måste man säga.
Helt over-the-top knasvarning.

Man tycker ju att ni måste vässa er argumentation och göra era teorier än mera knasiga. Tex att Prins Philip samarbetade med nazisterna under WW2 och sedan med sovjetkommunisterna, och sedan med IS, och nu med rymdödlorna. Och sist men inte minst nu med Kina/Nordkorea om att sprida Covid-19 över hela världen.
Och att Adolf Hitler bor inne på Buckingham Palace. Han käkar visst mest bara nudlar påstås det.
Och ska fylla 132 år nu den 20 april
Dagen efter så fyller ju Drottning Elizabeth 95 år, inte dåligt nej.

Idén med att prinsessan Diana skulle utsatts för ett mord, verkar mest bara rent nonsens.
Det är extremt svårt att arrangera en bilolycka på det sättet.
Visst, i teorin så är allt möjligt, men det är för många osäkra faktorer när bilolyckor sker.

Framförallt så de agenter som skulle varit inblandade skulle inte utsätta sig för sådana risker i så fall precis.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kommer Harry komma hem till Philips begravning?
Jag tror att han faktiskt måste. Fan vet om han dyker upp ensam eller om Meghan är med ?
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Hittar tyvärr inget klipp, men Frankie Boyle hade nått roligt skämt för länge sedan när Harry skulle till Mellanöstern, att det bara var en ursäkt för att han skulle leta upp Judas åsnekadaver och ha sex med så att Prince Phillip skulle kunna övergå till sin andliga form, död var han redan. Roligare när Frankie drog det
Nu var det ju poppis att skoja om sådant på tex 1970-talet, och särskilt då tex bögerier. Gärna om alla kungahus i världen. De får hitta annat att skoja om. Nu är bögskämt inte riktigt lika roliga längre. Bögerier har blivit mainstream, liksom.
Förut så var det pikanta detaljer. Nu är det inte lika ballt, nej. Då får man dra till med tidelag istället.
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vilken stolle. Dåligt planerat mord isåfall. Föraren som dog ögonblickligen var full och Diana överlevde initialt kraschen.

Jo, precis, det ser inte ut som något välplanerat precis. Om det var någon planering bakom så hade de betydligt bättre och säkrare tillfällen.
Dodi Al-Fayeds farsa som äger Harrods är dock omvittnat känd för att hysa en viss misstänksamhet gentemot den brittiska eliten.
Pappan är dock ingen playboy eller dagdrivare. Utan har alltid jobbat, visserligen som affärsman, men är tydligen på jobbet nästan alltid.
Citera
2021-04-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det var precis det som slog mig också. Jag tror att Drottningen kommer att ta det här oerhört hårt. 71 års giftermål skojar man inte bort. Är även hon borta inom ett år? Inte otänkbart. Kanske iofs inte helt ogrundat om nu Charles ska få njuta av kungatiteln åtminstone en liten stund innan demensen slår till. Han är ju närmare 75, hela hans liv har gått åt till att vänta på en tron som aldrig blir tom. Nu är han själv en åldring och bakom ryggen på honom står William och gnider händerna.

Spännande tider framöver.

Drottningen verkar dock vara väldigt kall och väldigt i sin roll som monark. Vilket inte är så konstigt.
I tidigare intervjuer med parets barn så har de beskrivit en uppväxt som inte var så himla öm. Jag tror att det givetvis är en stor sorg för drottningen men att hon är så skadad av rollen som drottning att hon också tar det kallt. Precis som när Diana dog.
Citera
2021-04-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Prins Philip, hertig av Edinburgh är död.

Han blev 99 år gammal. Många tror att han ligger bakom mordet på prinsessan Diana.

https://metro.co.uk/2021/04/09/prince-philip-dead-duke-of-edinburgh-dies-aged-99-7740354/

Vad ansåg ni om denna människa?
A gentleman. Rest in Peace 💜🇬🇧🌹
Citera
2021-04-09, 16:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Imponerande att bli så gammal med tanke på vilken skräcködla han levt ihop med. Om han hade skilt sig skulle han kanske ha blivit 110 år dock. Frågan är om den iskalla drottningen lyckas klämma fram en äkta tår?

Damen var ju riktigt söt i sin ungdom när de blev ihop !

Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Han var en knähund till drottningen.
Fick alltid gå 1 meter bakom och alltid vara en maskot.

Tror ni han var prins i sängkammaren också?
Mycket aggressioner som måste tagits ut på drottningen.

Neråt.., man sparkar alltid neråt..
Citera
2021-04-09, 16:56
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Fan. Jag som hoppades att han skulle nå 100-stolpen.

Varför "Fan." Varför bryr sig människor om dessa.
Aftonbladet skriver tex "Så ska britterna sörja prinsen".
Varför bryr sig folket ens? Har man inget vettigare för sig än att sörja någon som aldrig ens gav någon tanke till dem?
Vad är det han har tillfört världen som det var så unikt?
Aja. Ni får gärna sörja. Jag är bara förundrad varför ni gör det. Trevlig helg.
Senast redigerad av Danne90 2021-04-09 kl. 17:45.
Citera
2021-04-09, 17:02
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Nu var det ju poppis att skoja om sådant på tex 1970-talet, och särskilt då tex bögerier. Gärna om alla kungahus i världen. De får hitta annat att skoja om. Nu är bögskämt inte riktigt lika roliga längre. Bögerier har blivit mainstream, liksom.
Förut så var det pikanta detaljer. Nu är det inte lika ballt, nej. Då får man dra till med tidelag istället.

Det var varken ett bög- eller tidelags-skämt. Det anspelade nog snarare på att de är satanister. Han har ju även sagt att "The Mall" är en landningsbana för drottningen när hon antar sin drak-form och att kungafamiljen är för global uppvärmning för jorden måste terraformeras till rätt temperatur innan hon kan lägga sina ägg.
Citera
2021-04-09, 17:03
Medlem
Prince Phillip och hans bror Mountbatten var riktiga manly men.
Det måste vara en stor besvikelse för honom att få såna barn.
Citera
2021-04-09, 17:05
Medlem
Trist för brittiska rojalister, men så jävla underbar var han väl inte? Jag tycker att hyllningarna till denna påstådda gentleman med smakfull humor och allt det där är överdrivna. Han var väl otrogen, gnällde på allt och alla hela tiden, respektlös mot värdländer på sina resor, och drog fräckisar som de stela britterna hade kallat "taktlösa" om de sagts av en chav. Lugna ner er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in