2021-04-09, 14:26
Medlem
Hjälte från andra världskriget
Moderniserade brittiska kungahuset
Uppfostrade fyra barn någorlunda väl
Försökte hjälpa till när barnens äktenskap krisade
Stöttade sin fru på sina uppdrag

En man som kunnat bli amiral av egen kraft har gått bort. Royal navy förlorade sin storamiral, Elizabeth sin make, Charles och övriga barn sin pappa, barnbarnen har förlorat sin farfar, britterna har förlorat sin hertig. Vila i frid
Citera
2021-04-09, 14:28
Medlem
Bizmarcks avatar
Fruktansvärda nyheter!
Alldeles för tidigt, han hade mycket kvar att ge!
Citera
2021-04-09, 14:34
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Makarna Bush dog inom ett år från varandra. George Bush såg pigg ut innan Barbara dog. Hoppas Liz överlever 2021.

Liz blir 95 bast den 21 April...
Citera
2021-04-09, 14:50
Medlem
arbetets avatar
En epok går i graven då jag känner att Drottning Elizabeth II kommer snart att följa efter.

En sorgens dag!

God save our gracious Queen!
Long live our noble Queen!
God save the Queen!
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us:
God save the Queen!
Citera
2021-04-09, 14:51
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
En bra karl med den mest fantastiska förmåga att släppa grodor som blev virulenta:

https://www.womanandhome.com/life/news-entertainment/prince-philip-quotes-63435/

När Drottningen hade stor tillställning på Windsor Castle för, i första hand brittiska, journalister upptäcker Prince Philip en av Drottningens argaste kritiker i mängden. Han stegar fram och frågar:
- Vad gör ni här?
- Men, Sir, jag är bjuden!
- Ni hade kunnat tacka nej...
Hehe, ja dra på trissor. Det var en historia med krut i. Ja jäklar. Vilken tilltvålning.

RIP in Peace Phillips never forgotten
Citera
2021-04-09, 14:58
Medlem
arbetets avatar
BBC Live (video):

Tributes paid to Prince Philip

Prince Philip, Duke of Edinburgh has died

https://www.bbc.com/news/live/uk-30039262
Citera
2021-04-09, 15:14
Medlem
Citat:
En bra karl med den mest fantastiska förmåga att släppa grodor som blev virulenta:

https://www.womanandhome.com/life/news-entertainment/prince-philip-quotes-63435/

När Drottningen hade stor tillställning på Windsor Castle för, i första hand brittiska, journalister upptäcker Prince Philip en av Drottningens argaste kritiker i mängden. Han stegar fram och frågar:
- Vad gör ni här?

Klockrent och underbart brittiskt bitskt ju, trots gubben var grek visste han vad skåpet skulle stå. Britterna älskade naturligtvis honom för dessa "grodor" inte "trots" dem som det står i svenska tidningar.
Citera
2021-04-09, 15:22
Medlem
Vi får försöka stå ut med sorgen.
Citera
2021-04-09, 15:25
Medlem
ziggarillens avatar
Imponerande att bli så gammal med tanke på vilken skräcködla han levt ihop med. Om han hade skilt sig skulle han kanske ha blivit 110 år dock. Frågan är om den iskalla drottningen lyckas klämma fram en äkta tår?
Citera
2021-04-09, 15:25
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:

- Vad gör ni här?
Han hade verkligen en skön och lagom torr humor.
Citera
2021-04-09, 15:28
Medlem
Seemves avatar
Undra om sorgen kan bli så tilltagen nu att de riktar sig mot Harry och Meghan?
Citera
2021-04-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han såg fräsch ut för att vara 99 år. Han var uppegående bara för några veckor sedan.
Ha Ha jo fräsch.... allt är relativt.
Jag tycker han sett sjuk ut de sista 10 åren.
Han måste ha varit förebild för Jim Carrey , I en julsaga.
Rent utseendemässigt.
Jag tillhör inte skaran som uppskattar engelskt eller något kungahus för övrigt.
Alla kan leva till 100 levnadsåret om man har ett lättsamt liv.
Har inte haft ekonomiska problem ,mat på fatet varje dag och hårt kroppsarbete har aldrig praktik serats.
Gubbens största problem var att han inte fick titeln kung och var tvungen att gå 1 meter efter sin fru.
Det uppskattade han inte....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in