2021-04-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jo han är en idiot. Det insåg regeringen efter en månad var det väl när han ville ha rubriker och skulle starta en utredning om den svenska polisen eller säpo eller vad det nu va.

Då insåg man vilket misstag man gjort men gubbjäveln fick ju sitta kvar. Han fick väl lite diskreta tips om att hålla käften.

Om hans kladdande är tillåtet kladdande eller otillåtet kladdande vet jag inte. Dessa definitioner om tillåtet och otillåtet kladdande kommer inte från mig eller kvällstidningarna. De kommer från Lambertz själv så naturligtvis vill det tappra svenska folket veta var en av landets ledande jurister sätter gränsen för tillåtet kladdande

Folk hackar sig upp på bagateller och letar efter fel, brott för att han lyckades avvärja våldtäktsanklagelserna mot honom.
Det är inte märkvärdigt hur han har utryckt sig.
Det spelar ingen roll om man säger har kladdat eller ex. pussat på.
Citera
2021-04-09, 14:05
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Folk hackar sig upp på bagateller och letar efter fel, brott för att han lyckades avvärja våldtäktsanklagelserna mot honom.
Det är inte märkvärdigt hur han har utryckt sig.
Det spelar ingen roll om man säger har kladdat eller ex. pussat på.

Tack för det här inlägget. När Lambertz står anklagad för våldtäkt så finns det en stor skara som har vind i seglet och hoppas att det ska leda till åtal och sedan fällande dom, när så inte blir fallet greppar man efter halmstrån och fortsätter sin smutskastning med ord som knullkung, snuskgubbe, taffsare mm. Det blir ju solklart att sanningen inte är av vikt för dessa personer, det handlar bara om att Lambertz blir persona non grata.

Så här ska alltså rättssamhället Sverige se ut, personer som blir anklagade men med nöd och näppe lyckas slå sig fria då sanningen till slut segrar, dessa ska likväl vara brännmärkas for life av personer som Pozar, vars ord om ta till vapen och knullkung ekar från en av Sveriges största nyhetssajter.

Dessa personer likt Pozar mm som uppenbarligen inte vill ha ett rättssamhälle utan vill tillämpa lynchmobbar utan några rättsprocesser kan väl flytta till något lämpligt U-land som Kongo eller Mocambique.
Citera
2021-04-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Tack för det här inlägget. När Lambertz står anklagad för våldtäkt så finns det en stor skara som har vind i seglet och hoppas att det ska leda till åtal och sedan fällande dom, när så inte blir fallet greppar man efter halmstrån och fortsätter sin smutskastning med ord som knullkung, snuskgubbe, taffsare mm. Det blir ju solklart att sanningen inte är av vikt för dessa personer, det handlar bara om att Lambertz blir persona non grata.

Så här ska alltså rättssamhället Sverige se ut, personer som blir anklagade men med nöd och näppe lyckas slå sig fria då sanningen till slut segrar, dessa ska likväl vara brännmärkas for life av personer som Pozar, vars ord om ta till vapen och knullkung ekar från en av Sveriges största nyhetssajter.

Dessa personer likt Pozar mm som uppenbarligen inte vill ha ett rättssamhälle utan vill tillämpa lynchmobbar utan några rättsprocesser kan väl flytta till något lämpligt U-land som Kongo eller Mocambique.
Försvarar du Virtanen och Soran Ismail med samma frenesi?

Till skillnad från ovanstående har ju Lambertz gång på gång visat att han är fullständigt vrickad.

Virtanen och Ismail är båda två dessutom friade. Lambertz får vi väl se. Skulle inte förvåna mig om den vänsterinfluerade svenska globalistdomstolen fäller honom.

I det här jävla landet får man ju inte ens ta tjejer på fittan längre

Jag menar, om inte det är tillåtet kladdande, vad är då tillåtet kladdande?

Snart får man ju inte ens klappa en brud över rövhålet.

Vart är vi på väg? Sovjet?
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-09 kl. 14:48.
Citera
2021-04-09, 14:51
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
QUOTE=farbror_barbro|75429258]Du missförstår medvetet. PU hade såvitt känt exakt samma information tillgänglig före häktningen. [ÄTfn-listor, vittnesuppgifter, ljudinspelning. Att man sedan inte klarade att använda den är ingen ursäkt. GL skulle självklart inte häktats när samma bevisning leder till att han släpps två veckor senare. Att du inte ser rättsövergreppet här är märkligt. Minst sagt.
Så vitt känt kom det fram ytterligare bevis under häktningen som ledde till att förhörsledarna förstod hur det hela gått till. Samma dag släpptes Lambertz ur häktet. Beviset är ett sms som var raderat från hennes telefon och inte återskapat. Fabriksåterställningen gjorde ju det omöjligt att återskapa all information på telefonen.

För den som har facit och ser allt i backspegeln är det enkelt att säga exakt vad utredarna skulle ha gjort.
Vi vet inte hur utredarna fick kännedom om det raderade textmeddelandet, men informationen kom sannolikt från mottagaren av messet väldigt nära inpå att Lambertz släpptes. Fram tills Mats berättat om messet kunde utredarna sannolikt inte ha känt till dess existens eller att de haft kontakt med varandra under julnatten.

Så allt talar för att utredningen inte alls hade samma bevisning när de släppte Lambertz som de hade när han häktades.

Som jag tidigare skrivit vore det bra om förundersökningen mot Lambertz granskas. Jag hoppas att det blir så.

Citat:
Nu har det gått fem dagar sedan jag släpptes ur häktet och åklagaren lade ner förundersökningen mot mig. Det var skönt förstås men väntat efter det polisförhör som hade hållits tidigare på dagen (tisdagen den 23 mars). Då märkte jag rätt tydligt att de båda förhörsledarna var helt klara över hur det hela hade gått till. Det var inte någon våldtäkt utan ett påhitt.

Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Citat:
Sedan är det verkligen ingen halmgubbe att nagla fast dig vid den helt logiska platsen:
- den 1/1 ansåg du, jag och alla andra att GL har oskyldig till våldtäkt. Helt enkelt för att tanken aldrig slagit oss.
- idag, efter häktning och frisläppande, anser du (och många andra) att han kanske är oskyldig. Du vet inte. ”Du har inte fog för det” ( (FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)).
En viss skillnad från 1/1, inte sant?

Där ligger problemet. GL är redan dömd och kan aldrig frias från stämpeln ”kanske våldtäktsman”. Det ansvaret vilar på olyckan till åklagare.

Inte ens om GL skulle vinna en förtalsprocess går han fri. Se på Virtanen. Han blev aldrig häktad men blev av med jobbet, Cissi Wallin får inslag på SvtPlay. Smutsfläcken går inte att tvätta bort.
Du "glömde" att Virtanen fick ett avsnitt av "Uppdrag granskning ".

Jag skrev så här i inlägget du länkade:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det verkar som att du verkligen vill att jag ska hålla med dig och säga att Lambertz är oskyldig till brott och att EA är skyldig till brott. Men jag kommer inte att göra det eftersom jag inte har fog för den saken.
Jag har också skrivit massor av gånger att jag inte tror att Lambertz begick något brott på julnatten och jag har också utvecklat vad jag gissar hände. Eftersom det inte finns någon FUP tillgänglig finns ingen redogörelse för julhelgen tillgänglig. Det går inte att komma längre just nu hur desperat gärna du än vill att jag ska säga något annat.
Citera
2021-04-09, 14:55
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Försvarar du Virtanen och Soran Ismail med samma frenesi?

Till skillnad från ovanstående har ju Lambertz gång på gång visat att han är fullständigt vrickad.

Virtanen och Ismail är båda två dessutom friade. Lambertz får vi väl se. Skulle inte förvåna mig om den vänsterinfluerade svenska globalistdomstolen fäller honom.

I det här jävla landet får man ju inte ens ta tjejer på fittan längre

Jag menar, om inte det är tillåtet kladdande, vad är då tillåtet kladdande?

Snart får man ju inte ens klappa en brud över rövhålet.

Vart är vi på väg? Sovjet?

Va fan svammlar du om?

Är inte insatt i fallen kring Ismail och Virtanen.
Citera
2021-04-09, 15:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Inledande möte mellan ombuden & rättens ordförande förekommer i civil/tvistemål men inte i brottmål.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har som sagt bara läst om det tidigare i tråden. Att förtalsmålet skulle inledas med ett mindre möte.

Igår var sammanträde, inte huvudförhandling, som fler har uppmärksammat tidigare.

Dom flesta brott faller under allmänt åtal. Ärekränkningsbrott 5 kap BrB faller i allmänhet inte under allmänt åtal. Vissa fall, t.ex. förtal av barn eller grovt förtal faller under allmänt åtal.

Kan det vara så att även om åklagaren väckt åtal för grovt förtal så kan domstolen (hypotetiskt) bestämma att förtalet inte är grovt? Att detta förorsakat sammanträdet? Alternativt att det är normalt med sammanträde före huvudförhandling vid förtal, även om förtalet är grovt?

Jag har inte sett något datum för huvudförhandling. Huvudförhandlingen i fallet CW vs FV, som är ett fall med stora likheter med åtalet mot EA, pågick i två dagar.

https://www.svd.se/fortalsmal-mot-cissi-wallin-inleds

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-09 kl. 15:06.
Citera
2021-04-09, 15:07
Medlem
Sandkakas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast farbror_barbro har ju rätt. Du misstolkar dessutom medvetet i vanlig ordning.

Du skrev även själv i din första post 11/3, när GL blev häktad på sannolika skäl, att det ser illa ut för Lambertz.
Ja, det såg ju illa ut för Lambertz eftersom han var häktad. Att bli häktad är obra. Sannolikheten för att man ska bli åtalad är nog rätt hög då och om jag inte minns fel fälls 70 % av de som åtalas för våldtäkt.
Vad är det för anmärkningsvärt med det?

Citat:
Du lyckades också gissa rätt på att EA och Lambertz hade haft kontakt i efterhand och att GL bett om ursäkt, eller som EA tolkar det - erkänt, eftersom det blev använt som bevisföring.

Det kom ju fram en dryg vecka senare i media att det var ett snarlikt efterspel mellan EA och GL. Hur drog du den slutsatsen?
Jag har skrivit många inlägg. Vilket inlägg syftar du på?
Citera
2021-04-09, 15:07
Medlem
Citat:
Va fan svammlar du om?

Är inte insatt i fallen kring Ismail och Virtanen.
Det är två kändisar som blivit anklagade för 'otillåtet kladd' men sedermera friade. De har båda två dock efter friande domar fått fortsätta sina verksamheter som krönikör på Aftonbladet respektive stå-upp komiker.

Gigen bara stormar in. Det har inte stört deras inkomst alls. (OBS ironi är det väl bäst att tillägga, det är ju FB trots allt)

Bland annat så har Flashbackskribenter stått upp för dessa missförstådda mäns rättigheter

Lambertz däremot, som inte är tillräckligt vänster. kommer få se sina försöjningsmöjligheter kraftigt inskränkta.
Typiskt det här jävla landet
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-09 kl. 15:22.
Citera
2021-04-09, 15:23
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Det är två kändisar som blivit anklagade för 'otillåtet kladd' men sedermera friade. De har båda två dock efter friande domar fått fortsätta sina verksamheter som krönikör på Aftonbladet respektive stå-upp komiker.

Gigen bara stormar in. Det har inte stört deras inkomst alls. (OBS ironi är det väl bäst att tillägga, det är ju FB trots allt)

Lambertz däremot, som inte är tillräckligt vänster. kommer få sina försöjningsmöjligheter kraftigt inskränkta.
Typiskt det här jävla landet

Så mycket vet jag, dessutom vart de inte anklagade för "otillåtet kladd" utan våldtäkt, det är en jävla skillnad, förstnämnda är så klart fel men inte av samma dignitet som våldtäkt, som är ett utav de mest avskyvärda brotten. Cissi Wallin vart förövrigt dömd i Virtanen-fallet för grovt förtal då hon skrev på sociala medier att Virtanen våldtagit henne, hon fick betala ett skadestånd på 180 000.

Anmälan mot Lambertz las ju ner då det förmodligen kom fram att EA hittat på allt, annars hade man inte bara lagt ner det efter att ha haft Lambertz häktad i över 2 veckor.

Känns som du inte hänger med i matchen här.
Citera
2021-04-09, 15:35
Medlem
Citat:
Så mycket vet jag, dessutom vart de inte anklagade för "otillåtet kladd" utan våldtäkt, det är en jävla skillnad, förstnämnda är så klart fel men inte av samma dignitet som våldtäkt, som är ett utav de mest avskyvärda brotten. Cissi Wallin vart förövrigt dömd i Virtanen-fallet för grovt förtal då hon skrev på sociala medier att Virtanen våldtagit henne, hon fick betala ett skadestånd på 180 000.

Anmälan mot Lambertz las ju ner då det förmodligen kom fram att EA hittat på allt, annars hade man inte bara lagt ner det efter att ha haft Lambertz häktad i över 2 veckor.

Känns som du inte hänger med i matchen här.
Tror du det spelar någon roll för Virtanen att han blev friad? Visst, han hamnade inte i fängelse men han är fortfarande arbetslös.

Det är dock inte det värsta. Han kan ju knappt visa sig ute. Till skillnad från vad vissa kanske tror så kryllar det av Flashbackkrigare på krogarna på Söder. Sen bor de kanske i Hökarängen men de syns och hörs.

Det är därför jag bara går ut på tisdagar numera. Minst chans då att träffa på dessa.

Var var vi? Just det, Lambertz. Om idioten bara hade hållit käften hade vi inte en haft den här diskussionen. Men han kallar till presskonferens där han ska förklara vad som är otillåtet kladdande.

Det var en helt bisarr upplevelse. Karlen är ju helt klart inte normal. Ja jag har alltid hatat honom och visste väl att han förr eller senare skulle trampa i klaveret.

Att det skedde så här uppseendeväckande kunde jag inte ens drömma om. Fantastiskt Göran!

Vem kunde ana att han skulle ta död på sig själv så här spektakulärt? Tja jag hoppades och är inte helt förvånad heller
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-09 kl. 15:50.
Citera
2021-04-09, 15:47
Medlem
[quote=Sandkaka|75432270]
Citat:
Ja, det såg ju illa ut för Lambertz eftersom han var häktad. Att bli häktad är obra. Sannolikheten för att man ska bli åtalad är nog rätt hög då och om jag inte minns fel fälls 70 % av de som åtalas för våldtäkt.
Vad är det för anmärkningsvärt med det?

Jag har skrivit många inlägg. Vilket inlägg syftar du på?
Men! GL var häktad pga falska bevis, dvs ogiltig bevisning, manipulerad teknisk sådan.

En icke politiserad åklagare, som har vettet att beakta elementär rättssäkerhet, väljer att först Syna EAs falska kort - sedan att event. agera mot den anmälde GL.
Men2; nu lever vi ju bara i den drömda världen!
Citera
2021-04-09, 15:53
Medlem
[quote=Niklas-P|75432938]
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Men! GL var häktad pga falska bevis, dvs ogiltig bevisning, manipulerad teknisk sådan.

En icke politiserad åklagare, som har vettet att beakta elementär rättssäkerhet, väljer att först Syna EAs falska kort - sedan att event. agera mot den anmälde GL.
Men2; nu lever vi ju bara i den drömda världen!
Precis, det så kallade otillåtna kladdandet var fullt tillåtet kladdande vilket Göran själv så riktigt påpekade i direktsändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in