Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Översikten, fokus och tydligheten saknades hos ÅK i TR så tror det är riktigt bra upplägg här med den långa kronologiska tidsaxeln över deras relation och omfattningen av hotelserna.
Jag hoppas på lite kartläggning av LWs ”snigelspår” närmare mordet som kan påvisa brister i SD bevis om något möte tillika DNA överföring runt helgen där.
Åklagarna har haft tid på sig att gå igenom fallet på nytt, och tydliggöra t ex relationen med hur hoten utvecklar sig över tid och vid vilka situationer.
Nu är man inne i meddelanden som Lena skickar till en vän i februari- 18, så det närmar sig i tid till mordet.
Det verkar som åklagarna inte hinner med att läsa upp allt de har idag, enligt ÅH. Sakframställan, som de håller på men nu, kommer att ta fyra dagar istället för de tre planerade.
Då fortsätter de på måndag då?
Det är ju viktigt som du sa, att man tydliggör hur situationen såg ut runt tiden för mordet, inte bara ett halvt år innan.
Då är det viktigt att inte bara slafsa igenom den absolut viktigaste tiden.
https://www.na.se/artikel/dag-2-hjarstamordet-i-hovratten-jag-vet-inte-om-han-kommer-bli-fysisk-mot-mig-las-rapporten-fran-dom stolen