• 1
  • 2
2021-04-09, 13:40
Medlem
JustZlatans avatar
Dessa herr-linnen folk har under skjortor och tröjor, jag har aldrig förstått linnets funktion. Eftersom linnet inte täcker armhålorna så kommer det fortfarande bli svettfläckar på skjortan och tröjan.
Citera
2021-04-09, 13:42
Medlem
isbiten123s avatar
det är bekvämt och värmer lite också.
Citera
2021-04-09, 13:44
Medlem
Man visar inte magen när skjortan glipar (på samma sätt som höga sockor täcker benen när man sätter sig ner).
Citera
2021-04-09, 13:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
det är bekvämt och värmer lite också.

Citat:
Ursprungligen postat av Qtus
Man visar inte magen när skjortan glipar (på samma sätt som höga sockor täcker benen när man sätter sig ner).

Men allt detta gör ju även en vanlig t-shirt under skjortan/tröjan som dessutom skyddar mot svettfläkar och "deofläckar".
Senast redigerad av JustZlatan 2021-04-09 kl. 13:51.
Citera
2021-04-09, 13:48
Medlem
Facades avatar
Citat:

Aldrig förstått det heller.
Ser båda varianter och om det visas lite hud när skjortan blir bacon, vad gör det? Så länge det inte är överdrivet.

Men med det har jag märkt att vissa skjortor jag har blir aldrig bacon, och vissa blir oerhört mycket bacon.
Inte funnit ett riktigt samband på det än - tåls att undersökas.
Citera
2021-04-09, 13:50
Medlem
T-shirten är nog synligare under skjortan om man har uppknäppt i halsen och där t-shirtens ärmar slutar.
Citera
2021-04-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Aldrig förstått det heller.
Ser båda varianter och om det visas lite hud när skjortan blir bacon, vad gör det? Så länge det inte är överdrivet.

Men med det har jag märkt att vissa skjortor jag har blir aldrig bacon, och vissa blir oerhört mycket bacon.
Inte funnit ett riktigt samband på det än - tåls att undersökas.

Jag har själv inte linne eller t-shirt under skjortan pga att det blir för varmt. En välsittande skjorta fungerar som den är. En MTM-skjorta är ofta inte dyrare än en skjorta från ett välkänt varumärke som säljer färdiga skjortor men sitter betydligt bättre.
Citera
2021-04-09, 14:02
Medlem
Facades avatar
Citat:
Jag har själv inte linne eller t-shirt under skjortan pga att det blir för varmt. En välsittande skjorta fungerar som den är. En MTM-skjorta är ofta inte dyrare än en skjorta från ett välkänt varumärke som säljer färdiga skjortor men sitter betydligt bättre.

Jag kör bara skjortor från Charles Thyrwitt.
Mycket bra skjortor för samma pris som sunkiga dressman.
Men de har så många olika tyger sätt att sy dom på, tror det har med tygtypen främst att göra och sättet de väver det på.
De lite stelare och strävare skjortorna blir inte bacon alls, typ som den jag har på mig idag.
Sedan har jag dom med oerhört mjukt och mysigt tyg - de blir dunderbacon.
Citera
2021-04-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag kör bara skjortor från Charles Thyrwitt.
Mycket bra skjortor för samma pris som sunkiga dressman.
Men de har så många olika tyger sätt att sy dom på, tror det har med tygtypen främst att göra och sättet de väver det på.
De lite stelare och strävare skjortorna blir inte bacon alls, typ som den jag har på mig idag.
Sedan har jag dom med oerhört mjukt och mysigt tyg - de blir dunderbacon.

Jag har aldrig provat CT men priserna ser definitivt lockande ut. Tydligen finns det en mängd skäl att använda linne/t-shirt under skjortan. (https://www.realmenrealstyle.com/undershirts-yes-no/). Jag blir inte riktigt övertygad ändå.
Citera
2021-04-09, 14:35
Medlem
Världens i särklass fulaste plagg. Ja näst efter truckekeps.

Skrattar lika mycket varje gång jag ser en 30 åring i linne o bakåtvänd kepa.
Citera
2021-04-09, 15:03
Moderator
Maviels avatar
Jag tycker det är skönt att ha under - t ex under bussarong på mitt jobb och även under tunika eller övriga plagg. T:shirt blir för varmt och ser inte bra ut. Men du får ju ha på dig vad du vill?
Citera
2021-04-09, 16:27
Medlem
Facades avatar
Citat:
Jag har aldrig provat CT men priserna ser definitivt lockande ut. Tydligen finns det en mängd skäl att använda linne/t-shirt under skjortan. (https://www.realmenrealstyle.com/undershirts-yes-no/). Jag blir inte riktigt övertygad ändå.

Jag blir inte övertygad av det där heller.
Kör ingen underskjorta och jag använder lina skjortor 2 dagar innan tvätt, dock aldrig i rad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in