2021-04-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Simons hatkärlek till Nardos absolut. Men Adrian har ju hyst massiv respekt mot Nardos innan denna veckan satte igång. Dom två var egentligen, vad jag skulle säga - tighta.
Olika typer av respekt.

Samt:
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Precis. Och alla är inte bekväma med att ta order från någon så nära, utan har lättare med en mer avlägsen person.

Jag hatar när mina föräldrar säger åt mig att göra saker, men gör det innan jag ens blir tillfrågad om en kompis gör det.
2021-04-09, 10:47
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Här kommer feminazin med en analys:

Att Simon och Adrian inte velat lyda Nardos och Emelie, men nu lyssnar på Dennis, behöver nödvändigtvis inte ha med kön/misogyni att göra, utan relationen sedan innan och allmän respekt för personen i fråga.

Man kan absolut ifrågsätta deras kvinnosyn, men man ska vara försiktig med att dra det kortet rakt av utan en objektiv analys på det. Jag tror det i det här fallet snarare handlar om hur de ser på auktoritet än kön.

Jag tror inte de hade haft respekt för Joel eller Mergim om de var generaler heller, men tror de flesta hade haft respekt för Judith eller Tanja.

Skulle nog vilja påstå att det är en lättare stämning idag när alla vet att det är några timmar kvar av militärveckan. Dennis ger dessutom order med en glimt i ögat.
2021-04-09, 10:49
Medlem
Citat:
Olika typer av respekt.

Samt:
Aa jo det låter väl vettigt. Men jag tror ändå att jag är oenig om det och att vi kommer att förbli oeniga. Men jag respekterar din tes.
2021-04-09, 10:50
Medlem
Adrian försöker komma folk nära (läs smöra) för att få fördelar i spelet. När han inte fick det av Nardos tappade han såklart respekten
2021-04-09, 10:52
Avstängd
Adrian snackade med simon om att slänga i nardos i poolen, han går lite för långt nu... bitterfittan
2021-04-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
"Det blir jobbigt för dom som står i trappan".....

JÄvla idiot JOEL. ut med fanskapet nu.

Så jävla trött på honom och hans "fina ord".
2021-04-09, 10:53
Medlem
Oavsett om detta handlar om kvinnor och män så är det tydligt att Adrian och Simon blivit extremt curlade. De visar en tydlig bortskämdhet. Dem har båda varit min top 5 sedan start så detta är verkligen inget ”hat”.
Adrians första order denna veckan var att plocka undan deras knäckebröd. Han tyckte att detta var under all kritik.
Hans instagramansvarige (systern) la då upp: ”Tuff början på veckan för vår Adrian❤️” vilket jag tycker kan bli ganska löjligt. Precis som det finns vissa instagramkonton som höjer nardos o hyller henne till skyarna och tycker att om man kollar lite snett på henne är man en hemsk människa men man ser inte henens brister i något. tror tyvärr inte sånt hjälper personerna i huset ett dugg utan blir mer att de som stör sig lite blir helt vansinniga istället.
2021-04-09, 10:55
Medlem
Citat:
Aa jo det låter väl vettigt. Men jag tror ändå att jag är oenig om det och att vi kommer att förbli oeniga. Men jag respekterar din tes.
Jag är all for att aktivt ifrågasätta snubbars kvinnosyn, men man bör göra det objektivt och inte baserat på egna känslor för personen. Jag tycker nödvändigtvis inte att du har fel i din analys, jag väljer bara att försöka inkludera flera faktorer.
2021-04-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Adrian snackade med simon om att slänga i nardos i poolen, han går lite för långt nu... bitterfittan

Allvarligt? Ta in Lasse och låt honom picka sönder alla Adrians mössor.
2021-04-09, 10:57
Medlem
Någon som kan svara på om Dennis blivit general? Hur? Såg ett klipp på bbs instagram.
2021-04-09, 10:57
Medlem
Citat:
Jag är all for att aktivt ifrågasätta snubbars kvinnosyn, men man bör göra det objektivt och inte baserat på egna känslor för personen. Jag tycker nödvändigtvis inte att du har fel i din analys, jag väljer bara att försöka inkludera flera faktorer.
Jag tror att Adrian förväntade sig lite att bli favoriserad eftersom nardos o emelie är några av hans närmsta i huset och när det inte riktigt blev så, blev han ställd.
2021-04-09, 10:58
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Alla vi har sagt riktigt skeva saker när vi var 17 år så jag skiter fullständigt i vad hon sa som 17 åring. Eller vad någon annans säger som 17 åring idag. Enda gången jag skulle bry mig om vad en 17 åring yttrar är ifall jag själv är i den åldern så om hennes utsagor för 6 år sedan berör dig så anar jag varför.

Klart att det väcker frågor om att det har med kön att göra. Båda två blev ju fittor och gnällspikar innan första träningspasset var satt, innan Nardos ens höjde sin röst för första gången. Dom gnällde direkt.
Klart dom gjorde!

Vem som helst som helt plötsligt skulle vara tvungna att ta order av en sinnesrubbad maktgalen och skrikande Nardos, skulle reagera som dom gjorde!

Speciellt då dom redan, konstant har plågats av den outhärdliga människan I 1 1/2 månad!

Dompa är ju en betydligt mer sympatisk person, och därför lättare att ta order av, enkel logik och definitivt ingen könsfråga!

Tycker ändå det är väldigt lustigt att du så passande "skiter" i Nardos tidigare homofob-uttalanden! 😁

Gäller verkligen att sortera hur jämlik man ska vara och när, och givetvis även använda feminism som vapen mot din drottning Nardis alla fiender.

I krig är allt tillåtet va? 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in