2021-04-09, 10:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Podde lite sur nu? Butthurt very much?
Väldigt sur han kommer prata ihop sig med peddi snart
2021-04-09, 10:40
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adirfscarl
precis som jag skrev förstod du inte vad jag menade. förminskar absolut inte dennis eftersom han är min top 3. om jag förminskar någon i det jag försöker komma fram till är de manliga rekryterna som inte har klarat av en enda order från de kvinnliga generalerna.
Varför gör du det till en könsfråga?
2021-04-09, 10:40
Medlem
Här kommer feminazin med en analys:

Att Simon och Adrian inte velat lyda Nardos och Emelie, men nu lyssnar på Dennis, behöver nödvändigtvis inte ha med kön/misogyni att göra, utan relationen sedan innan och allmän respekt för personen i fråga.

Man kan absolut ifrågsätta deras kvinnosyn, men man ska vara försiktig med att dra det kortet rakt av utan en objektiv analys på det. Jag tror det i det här fallet snarare handlar om hur de ser på auktoritet än kön.

Jag tror inte de hade haft respekt för Joel eller Mergim om de var generaler heller, men tror de flesta hade haft respekt för Judith eller Tanja.
2021-04-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer

Att Simon och Adrian inte velat lyda Nardos och Emelie, men nu lyssnar på Dennis, behöver nödvändigtvis inte ha med kön/misogyni att göra, utan relationen sedan innan och allmän respekt för personen i fråga.

Man kan absolut ifrågsätta deras kvinnosyn, men man ska vara försiktig med att dra det kortet rakt av utan en objektiv analys på det. Jag tror det i det här fallet snarare handlar om hur de ser på auktoritet än kön.

Jag tror inte de hade haft respekt för Joel eller Mergim om de var generaler heller, men tror de flesta hade haft respekt för Judith eller Tanja.
men relationen innan detta är väl att nardos o adrian är typ bästa vänner i huset?
2021-04-09, 10:43
Medlem
Citat:

Simons hatkärlek till Nardos absolut. Men Adrian har ju hyst massiv respekt mot Nardos innan denna veckan satte igång. Dom två var egentligen, vad jag skulle säga - tighta.
2021-04-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Simons hatkärlek till Nardos absolut. Men Adrian har ju hyst massiv respekt mot Nardos innan denna veckan satte igång. Dom två var egentligen, vad jag skulle säga - tighta.
precis, jag skrev precis samma sak. adrian o nardos ser väl typ sig som ”bästa vänne i huset”
Medlem
Och Jackie ligger och är helt död.. sätt henne på en stol och låt hon ta disken eller vad fan som helst
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lassed69
Det är mycket jag kan skriva här, men jag tar det lite kort (orkar inte för mycket...)
Tror faktiskt inte just detta handlar om en genus-fråga heller.. I många fall är det så, det kan jag inte förneka.. Men i detta fallet så handlar det förmodligen mer om personlighet. Tex Simon hade något emot att Nardos (som person) blev General från början. Tjafset under denna veckan hade inte varit samma om tex Madde och Steffi hade varit generaler (2 kvinnor alltså...) Nu hade de varit så veka och mjäkiga i sig, så det hade inte blivit bra heller förstås... Men min poäng är att det handlar inte om kvinna/man i just detta fallet. Det handlar om hurdan man är som person! Många inne i huset har retat sig på Nardos från dag 1, för hur hon håller monologer osv.. Så det var självklart att det skulle bli problem med henne som General. Vad det gäller Dennis, så tycker de flesta inne i huset att han är en rätt skön snubbe (laidback), så han kommer undan på ett annat sätt!! Respekt i huset förtjänar man och det är inget man kommer få bara för man får på sig en General uniform (även om i riktiga militärlivet så är det lite annorlunda)...
Tack! Håller med. Detta handlar inte om kön. Jag är kvinna och hade också haft riktigt svårt för Nardos. Hon har varit odräglig den här veckan. Sedan är hon jävligt pantad.
2021-04-09, 10:45
Medlem
Citat:
men relationen innan detta är väl att nardos o adrian är typ bästa vänner i huset?
Precis. Och alla är inte bekväma med att ta order från någon så nära, utan har lättare med en mer avlägsen person.

Jag hatar när mina föräldrar säger åt mig att göra saker, men gör det innan jag ens blir tillfrågad om en kompis gör det.
2021-04-09, 10:45
Medlem
Citat:
precis, jag skrev precis samma sak. adrian o nardos ser väl typ sig som ”bästa vänne i huset”
Jag vet inte om jag uttryckligen har hört dom orden användas men att Adrian har en bättre relation till Nardos än någon annan är en självklarhet.
2021-04-09, 10:46
Medlem
Ghandis avatar
"Det blir jobbigt för dom som står i trappan".....

JÄvla idiot JOEL. ut med fanskapet nu.
2021-04-09, 10:47
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in