Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Steg 1 är helt onödigt. Särskilt Jomshof med sina islamofoba tirader är ju en belastning för SD.
Det tror jag inte alls. Svenskarna är inte särskilt positiva till Islam och de allra flesta tycker illa om religionen.
Källa:
https://www.myndighetensst.se/download/18.3503cfdc16c417dd2ae2b805/1565953663886/1735854_433-454-lennart-weibull-2.pdf som hänvisar till SOM institutet för siffror.
Skulle jag gissa själv så tror jag att de flesta partier tjänar på att ha politiker som kritiserar Islam. När det gäller (M) har de Hanif Bali. Jag tror att han lockar väljare till partiet. Björn Söder håller jag med om nog är en belastning men Rikard Jomshof hjälpte partiet att öka sin trovärdighet bland väljarna när han kritiserade Islam i TV.
Bland partiera är det nog bara (V), (S) och (MP) som skulle förlora mer än de vinner på att kritisera Islam. Jag tror till och med att Annie Lööf och (C) skulle tjäna väljare på att kritisera Islam- Åtminstone om hon höll det lite abstrakt genom att läsa innantill ur Koranen och deklarera att hon inte gillar det som står där. Hon behöver ju inte gå på enskilda och anklaga dem för att stödja hederskultur eller terrorism...