2021-04-09, 06:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
En ny cache släpptes nyss

http://coord.info/GC98DEF Kumla nästa
Tyvärr utanför murarna för Stefan, men budskapet är tydligt.
Bra namn på den cachen.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bara en liten reflektion, maa att HD varit på jakt, en dag som denna.
Det ger i vart fall inte mej några bra vibrationer. Det känns cyniskt.
Hon kanske stöder budskapet, Kumla nästa.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att HD letar efter denna burk, det ser jag som en demonstration.
Det är visserligen bara ett par mil till Kumla, men cachens namn...det kan hon inte tagit miste på.

Nu var det inte det du tänkte på, jag vet.
HD är fortfarande ett mysterium för mig.
Kanske tycker hon att Kumla nästa är den utveckling hon hoppas på för SD.
Sedan är hon av med båda två som har sårat henne.
Citera
2021-04-09, 07:11
Medlem
[quote=Tufsankatt|75427483]
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Jag har lite svårt att se honom smyga in hos LW vid 05.23. Han vet att sonen fyller år och en sån liten knatte sover kanske lite oroligt inför sin födelsedag. Det är dessutom några timmar efter mordet så adrenalinet borde ha klingat av lite.

Misstänker att han hade rätt bra koll på LW:s lösen och kunde fixa det han ville via sin telefon/dator eller mixtrat via LW:s telefon så länge den "levde".

Ps Detta kanske är en önskan från mig då jag inte ens vill tänka tanken på vad som kunde ha hänt om sonen kom ner sömndrucken. Ds

- Liten knatte? Fyllde han inte 12? Eller 11?
Grabbar utan intellektuell funktionsnedsättning eller grav npf i den åldern är ju inte som ivriga 5-åringar som låtsasblundar på födelsedagens morgon när familjen kommer in med sång och tårta.

De är generellt mer som morgontrötta tonåringar som sover som stockar, det är min erfarenhet.

Edit: vet inte varför det ser ut som jag citerar mig själv. Det är alltså tufsankatts text här ovan, inte min.
Citera
2021-04-09, 07:21
Medlem
Till Firesnake

Det är något konstigt, så jag svarar Dig här i stället.

Sonen fyllde 12 så iof ingen väldigt liten knatte, men fortfarande spänd inför födelsedagen. Dock fanns risken att han skulle vakna vid den tiden och få syn på någon som inte var mamma. Skulle MGM verkligen ta den risken... han är välkänd av sonen. Jag tror att han kunde fixa (radera) det han ville på annat sätt.
Citera
2021-04-09, 07:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Bra namn på den cachen.
Hon kanske stöder budskapet, Kumla nästa.
HD är fortfarande ett mysterium för mig.
Kanske tycker hon att Kumla nästa är den utveckling hon hoppas på för SD.
Sedan är hon av med båda två som har sårat henne.

Ja det vore väl en riktigt långsint och långsiktig plan! Hämnd är en rätt som smakar bättre ju längre den får puttra...

För min del har jag lättare för att förstå SD:s mentalitet och personlighet (alltså inte att identifiera mej med den!) än HD:s.
Han är mer ”platt”, eller hur jag ska säga, medan hon verkar ha flera motsägelsefulla lager.

Det som gör mej brydd är att HD har vänninor som förefaller både kloka och empatiska. De har hållit fast vid henne, så nåt måste hon ju ha.
Å andra sidan vet jag inte hur det är nu. Är TB fortfarande lojal? Och hur är det med grannen, Kar*in?
Citera
2021-04-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men är han puckad? ”Kumla nästa” menas ju om man kommer norrifrån som i beskrivningen.

Så SOA/BA läser in att denna cache skulle relatera till typ Kumlabunkern och blir lite putt?

Så om han skulle ta LW:s cache ”Rör västerut” så skriver han så här i loggen eller:

”Öööh, Biggan o ja o jäntan på liten burkrunda i vårsolen för att mota Ågren och demonerna i grind. Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning,vad vet jag, i min värld när vi kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning och alla kan göra misstag”

All heder åt den CO med ”Kumla nästa”. Ös på med såna där favoritpoäng eller vad det heter.

Hahaha inte allt för långt från vad han faktiskt skrev😅
Ganska surrealistiskt ändå hur de håller på, med sina loggar. Just nu också....

Denna familj gör sig själva ofrivilligt till åtlöje och de framstår som mer och mer knepiga.

Skulle få rysningar av att möta dem i terrängen. Så vanliga på ytan, ändå såna weirdos som håller den där blodbesudlade "sonen de aldrig fick" bakom ryggen.
Citera
2021-04-09, 07:37
Medlem
Till Tufsankatt (ja nåt knas är det) :

Ja visst, så kan det vara. Men SD hade ju ändå känt LWs familj i 6 år.

Och med tanke på att pojken sov så hårt att han inte vaknade ens när UW, NW och EW kom dit och insåg att LW var borta och antagligen pratade med varandra om det,
- utan EW fick gå upp och väcka honom, så är det ju möjligt att SD hade koll på att AW vanligen inte var lättväckt.

Sen var han som sagt säkert hög på adrenalin. Hög och högmodig. Och inte allt för smart. Hade säkert nån ursäkt färdigformulerad. Det är min gissning.

Men jag kan ju ha fel. LW skrev ju att han är smart, såg till att inte lämna erkännanden i skrift efter misshandeln i bilen.
Citera
2021-04-09, 07:48
Medlem
SD sitter på den anklagades plats.
Hade han varit häktad, skulle han inte fått ha sin privata laptop med sig.
Papper och penna för att anteckna.
Varför känns det som en fars, denna rättegång?
Han är skäligen misstänkt för att ha mördat en människa och han tillåts sitta och leka med sin dator, under pågående rättegång, men han är inte häktad, utan fri att göra som han vill, ända in i rättssäkerheten.
Det handlar om en enligt hans vänner och honom själv, tekniknörd.
Han har ingen på plats för att visa sitt stöd.
Undrar varför? Vad arbetar datorn med? Direktrapportering?
Nonchalant och upprörande.
Noll respekt.
Dold bakom skärm och munskydd.
Enda gången som han visat reaktion, var under premiärvisningen av hans fyndfilm..
Har någon annan huvudmisstänkt någonsin tillåtits knappra med sin dator under en rättgång gällande ett vansinnesmord?
Absurt.
Nu borde han sitta utan dator/snuttefilt, utan munsfnisskydd, med coronaavstånd, om han nu är så rädd för smitta.
Varför tillåts han privilegier som ingen annan tillåtits.
Jag är arg och besviken.
Han knallar in med hikingväska elgiganto, och sköter lite "måsten"
Citera
2021-04-09, 07:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
KH har kontaktat med tips, oklart när, och är kallad till förhör 19 maj innan hon hittas.
Du nämner fb-gruppen Hitta Softpocahontas.

Han har engagerat sig.
Kan nog tycka att den fadda responsen är ett större problem i ett skitdåligt eftersök av LW från polisiärt håll.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, FH är en av dem som agerat.
”Om jag hade legat i skogen hade jag velat att folk skulle leta efter mej.”
”Om vi kunde hjälpa henne när hon skadat benen så var det väl tusan om vi inte skulle försöka hjälpa till nu också.”
Det är ungefär så han uttrycker det i TR, och det tycker jag är en normal och mänsklig reaktion.
Som du säger så får han inte mycket till respons.
Citera
2021-04-09, 07:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
[quote=Tufsankatt|75427483]
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Jag har lite svårt att se honom smyga in hos LW vid 05.23. Han vet att sonen fyller år och en sån liten knatte sover kanske lite oroligt inför sin födelsedag. Det är dessutom några timmar efter mordet så adrenalinet borde ha klingat av lite.

Misstänker att han hade rätt bra koll på LW:s lösen och kunde fixa det han ville via sin telefon/dator eller mixtrat via LW:s telefon så länge den "levde".

Ps Detta kanske är en önskan från mig då jag inte ens vill tänka tanken på vad som kunde ha hänt om sonen kom ner sömndrucken. Ds

Ett monster som hotar med att döda en 11-åring på ett mycket blodigt sätt och som planerar och googlar för att eventuellt döda sina små döttrar, samt har krossat skallen på 11-åringens mamma, bryr sig sannolikt inte ett skit om det är ett barns födelsedag.

Jag har under dessa tre år inte sett ett enda tecken på empati hos varken SD. HD, JG eller SOA. Inte ett enda...

De enda de kan ha känsla för är sig själv och folk inom den egna Sekten (vilket troligen inte då heller är empati, utan självbevarelsedrift). Jag tror helt klart att SD eller HD var inne. Och att det var just det som den unga grabben hörde.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera
2021-04-09, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SD sitter på den anklagades plats.
Hade han varit häktad, skulle han inte fått ha sin privata laptop med sig.
Papper och penna för att anteckna.
Varför känns det som en fars, denna rättegång?
Han är skäligen misstänkt för att ha mördat en människa och han tillåts sitta och leka med sin dator, under pågående rättegång, men han är inte häktad, utan fri att göra som han vill, ända in i rättssäkerheten.
Det handlar om en enligt hans vänner och honom själv, tekniknörd.
Han har ingen på plats för att visa sitt stöd.
Undrar varför? Vad arbetar datorn med? Direktrapportering?
Nonchalant och upprörande.
Noll respekt.
Dold bakom skärm och munskydd.
Enda gången som han visat reaktion, var under premiärvisningen av hans fyndfilm..
Har någon annan huvudmisstänkt någonsin tillåtits knappra med sin dator under en rättgång gällande ett vansinnesmord?
Absurt.
Nu borde han sitta utan dator/snuttefilt, utan munsfnisskydd, med coronaavstånd, om han nu är så rädd för smitta.
Varför tillåts han privilegier som ingen annan tillåtits.
Jag är arg och besviken.
Han knallar in med hikingväska elgiganto, och sköter lite "måsten"

Håller med Dig!

Efter att SD brutit mot reglerna som gäller borde vakterna ha tagit hans dator i beslag, (kollat vad han gjort på datorn, inspelning på?) tills dagen var över. De kunde ha lämnat block och penna och lagt på hans plats... skulle vara intressant att se hans min då (om han vore utan munskydd förståss)!
Citera
2021-04-09, 08:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ett monster som hotar med att döda en 11-åring på ett mycket blodigt sätt och som planerar och googlar för att eventuellt döda sina små döttrar, samt har krossat skallen på 11-åringens mamma, bryr sig sannolikt inte ett skit om det är ett barns födelsedag.

Jag har under dessa tre år inte sett ett enda tecken på empati hos varken SD. HD, JG eller SOA. Inte ett enda...

De enda de kan ha känsla för är sig själv och folk inom den egna Sekten (vilket troligen inte då heller är empati, utan självbevarelsedrift). Jag tror helt klart att SD eller HD var inne. Och att det var just det som den unga grabben hörde.

Herre gud, skickar folk hot?! Hörde det var drev tidigare i tråden.

Deras attityd är helt korkad. Om de nu anser sig så oskyldiga och ska visa upp nån sorts life goes on så är det allt annat än normalt beteende. Det är nonchalant och respektlöst.
Citera
2021-04-09, 08:15
Medlem
[quote=Fröken_Sverige|75427795]
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Jag delar den uppfattningen med dig Fröken_Sverige.
Av oklar anledning ser det ut som jag skrivit det citerade inlägget, men det är Tufsankatt som skrivit det.

SD tyckte det ju vara kul att lägga lite sordin på sitt eget barns födelsedagskalas genom att säga att hamburgarna var hästkött så varför skulle han bry sig om AW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in