2021-04-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vart hålls förhandlingarna??
Örebro Tingsrätt
Citera
2021-04-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så då tror du inte att SD är GM? För han var ju på jobbet, hos polisen, flög t.o.r. till USA.

Tror du att GM laborerade med kroppen och stoppade in ett 14 cm långt hårstrå efter mordet?

Mordkvällen är ett ypperligt exempel på hur mycket SD hinner med under ett par timmar.
Citera
2021-04-08, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har för mig att man kunde se att hon använde mobilen hela kvällen till all kommunikation. Så inte troligt att hon plötsligt använde telegram i datorn i såfall.

Ok, om hon inte använt datorn på ett tag innan hon gick ut, då är det ju ganska troligt att den inte var olåst. Visst, bara den yngsta sonen var hemma, och honom litade hon på säkert.

Men hon visste kanske att SD var på väg, och därför skulle hon nog inte låta något vara på när hon lämnade huset.
Citera
2021-04-08, 19:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Och nu hittade HD den nya cashen..

Vad kul att CO har hittat hela vägen till Kumla för att placera ut några burkar. Att åka till Kumla väcker många fina gamla minnen. I simhallen och dess omgivningar har jag varit var och varannan helg under uppväxten. Många gånger med stor lycka och gemenskap. Precis som med denna hobby. Tack för burken som hittades lätt 😊

En liten reflektion:
El*in i Höör försvann och nästan direkt gav sej flera av hennes vänner ut för att leta efter henne.
LW försvann. Man skulle ha kunnat tro att det hade varit ett uppbåd av geocachare som letat som galningar efter henne. Det är ju liksom prylen, även om de inte hade koordinater.
Det gjordes en del försök, en och annan cyklade runt och letade, det bildades en liten grupp "Hitta Lena" - typ, och man kollade runt lite.
När det kommer en ny "burk", då verkar man strunta i allt, hus och hem, barn och jobb, och satsa allt för att hitta den, att bli FTF, eller åtminstone kunna logga den.
Det hade varit bra om man satsat i en del av den energin till att leta efter LW.

För min del tycker jag att det är magstarkt att ta det på blodigt allvar, att det verkar vara viktigare än allt annat, detta att ge sej ut och leka, att hitta en burk.
Men när än människa är borta, ja, skit samma ungefär.
Konstig prioritering.
All heder till dem som i vart fall försökte hitta LW.

Bara en liten reflektion, maa att HD varit på jakt, en dag som denna.
Det ger i vart fall inte mej några bra vibrationer. Det känns cyniskt.
Citera
2021-04-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du hade ju själv en platonisk relation med LW, enligt vad du berättat här. Så du om någon borde ju veta att man kan vara goda vänner utan att ha sex.

JG och LW var också goda vänner, ända tills Sd misshandlade Lena i bilen. Kommer du ihåg?
Lena anmälde Stefan och JG bröt med Lena, behandlade henne som luft och vägrade ens titta på henne.
JG var helt med Sd där, trots att han använt våld mot Lena. Jag skulle aldrig acceptera det från en God Vän. Om någon av mina "vänner" använde våld och hot mot en kvinna skulle han inte längre vara min vän. Därför tror jag JG hyser starkare känslor för Sd än bara vänskap.

Eftersom du helt tydligt har en annan åsikt, kan du ju förklara hur du kan vara vän med ett sådant ärkekräk som Sd?
Det är ok att bedra sin fru under många år, att hota och misshandla sin älskarinna?
Sedan att mörda henne, det var vad hon förtjänade, eller?
Citera
2021-04-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En liten reflektion:
El*in i Höör försvann och nästan direkt gav sej flera av hennes vänner ut för att leta efter henne.
LW försvann. Man skulle ha kunnat tro att det hade varit ett uppbåd av geocachare som letat som galningar efter henne. Det är ju liksom prylen, även om de inte hade koordinater.
Det gjordes en del försök, en och annan cyklade runt och letade, det bildades en liten grupp "Hitta Lena" - typ, och man kollade runt lite.
När det kommer en ny "burk", då verkar man strunta i allt, hus och hem, barn och jobb, och satsa allt för att hitta den, att bli FTF, eller åtminstone kunna logga den.
Det hade varit bra om man satsat i en del av den energin till att leta efter LW.

För min del tycker jag att det är magstarkt att ta det på blodigt allvar, att det verkar vara viktigare än allt annat, detta att ge sej ut och leka, att hitta en burk.
Konstig prioritering.

Har också tänkt på detta och det förvånar mig.
Citera
2021-04-08, 19:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En liten reflektion:

Konstig prioritering.

Det var ju några som var ute och kollade, men jag tror också att en och annan hade sina misstankar om vem som låg bakom.

Flera vänner berättar ju att det var det första de tänkte.

Att HD letar efter denna burk, det ser jag som en demonstration.
Det är visserligen bara ett par mil till Kumla, men cachens namn...det kan hon inte tagit miste på.

Nu var det inte det du tänkte på, jag vet.
Citera
2021-04-08, 19:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var ju några som var ute och kollade, men jag tror också att en och annan hade sina misstankar om vem som låg bakom.

Flera vänner berättar ju att det var det första de tänkte.

Att HD letar efter denna burk, det ser jag som en demonstration.
Det är visserligen bara ett par mil till Kumla, men cachens namn...det kan hon inte tagit miste på.

Nu var det inte det du tänkte på, jag vet.
Ja, det var faktiskt ganska många som tänkte och sa en variant på: Vad har han gjort!
Citera
2021-04-08, 19:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det var faktiskt ganska många som tänkte och sa en variant på: Vad har han gjort!

Egentligen konstigare än att D själv varken letar eller försöker nå Lena, är att han ju inte frågar en enda gång hur det går. Han har ju kontakt med UW som har kontakt med polisen.

Och när FH frågar om SD har hört något mer, svara ju SD bara "Nej".
Faktum är ju att SD inte vet något. Han har ju inte kollat! Då är det ju redan em. Lena skulle ju i praktiken kunnat vara upphittad på både det ena eller andra sättet.

På fråga om de ska hjälpa UW, leta eller något svarar SD -Polisen är inkopplad och att det inte är UW som letar ungefär.
Citera
2021-04-08, 19:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och nu hittade HD den nya cashen..

Vad kul att CO har hittat hela vägen till Kumla för att placera ut några burkar. Att åka till Kumla väcker många fina gamla minnen. I simhallen och dess omgivningar har jag varit var och varannan helg under uppväxten. Många gånger med stor lycka och gemenskap. Precis som med denna hobby. Tack för burken som hittades lätt 😊

Kom att tänka på att SD och HD träffades genom simningen...
Var brukade de simma tillsammans?
Citera
2021-04-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag har begärt ut gällande dagboksblad, samt Stefans inlämnade film.
Om det finns nån ny inkommen Aktbilaga till Hovrätten så kommer jag fixa fram det.

Väntar på svar...
återkommer.
Superbra.
Har du fått tag i de sekretessmärkta delarna?
Citera
2021-04-08, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Superbra.
Har du fått tag i de sekretessmärkta delarna?

Nej.
Några sekretess släpps i samband med domen. Andra förblir sekretess i all evighet.

Förhoppningsvis får jag svar ganska tidigt från Hovrätten imorgon.
Finns nåt nytt så fixar jag fram det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in