2021-04-09, 04:21
Medlem
Alltså herregud. Jag kanske hakar upp mig alldeles för mycket på smågrejer men...

"Marko". Vart ska man ens börja? Trodde dom på fullaste allvar att det skulle vara en trovärdig karaktär? Serien verkar ju i överlag försöka spegla en verklighet i dagens sverige, men fyfan vad de misslyckades med den karaktären som verkligen inte passar in. Herregud vilken bedrövlig skådespelarinsats som "gangsterboss". Närmaste pundaren hade vart mer övertygande.

Sen den andra väldigt unga svenska killen, "Tim" tror jag han heter. Han som fick uppdrag att vandalisera en butik. Asså, killen låter som att han aldrig någonsin har suttit sin fot i någon förort?
Serien försöker ju spegla någon verklighet. I verkligheten pratar inte småkriminella förortskids som Gustav från Södermalm. De låter istället mer som Ahmed från Skärholmen.
Även svenskarna snackar ju som blattar... kallas hobbyblattar. Har regissören aldrig åkt tunnelbana på röda eller gröna linjen?
Senast redigerad av jellomachinen 2021-04-09 kl. 04:33.
Citera
2021-04-09, 04:33
Medlem
preben1969s avatar
Det är så dåligt så jag kan inte sluta titta!!! Sen alla bror, fitta, fuck och hora....men men jag ska ge den en chans.....
Citera
2021-04-09, 04:35
Medlem
preben1969s avatar
Hittade dom skådespelarna på nån SFI kurs?
Citera
2021-04-09, 06:34
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det med tjejen har dom snott från Top Boy som säkert snott det från The Wire.
Fast top boy bruden var ändå lite annorlunda jämfört med the wire .Snabba cash hade kopierat topboy nästan rakt av med en brud som rekrytera och pressar yngre förmågor.Hoppas på en stämnings-ansökan från Topboy-producenterna.
Citera
2021-04-09, 09:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Just ja, Flashback är ju misogynt. En till JW-story hade varit helt ointressant. Tycker serien är habil och Alexander Abdallah är riktigt bra! Samma med Ali Alarik (Tim).
Citera
2021-04-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Just ja, Flashback är ju misogynt. En till JW-story hade varit helt ointressant. Tycker serien är habil och Alexander Abdallah är riktigt bra! Samma med Ali Alarik (Tim).

Håller med, riktigt stark skådisdebut av Alexander Abdallah. Evin Ahmad är som vanligt i en egen liga, sån sjuk begåvning.

Har kollat på hälften av avsnitten, tycker det är helt okej. Varken mer eller mindre. Känns välproducerat och påkostat, men man märker att det är en Oscar Söderlund som har varit showrunner. Salim kunde åtminstone ha varierat sitt slang lite?
Senast redigerad av vermoden 2021-04-09 kl. 09:33.
Citera
2021-04-09, 09:27
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northw3st
Haha du har hört fel haha "Mannen, oppsen har mens, de behöver tampong" opps = fiende
Det blev knappast bättre "bars" för det
Men ingen bryr sig väl om lyrics nu för tiden.

Silvana Imam över eftertexterna i E01 blev grädden på moset.
Citera
2021-04-09, 09:50
Medlem
Serien är ännu ett argument för att bomba sönder norra förorterna.
Citera
2021-04-09, 11:49
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben1969
Det är så dåligt så jag kan inte sluta titta!!! Sen alla bror, fitta, fuck och hora....men men jag ska ge den en chans.....
Då har du större tålamod än mig. Återkom gärna med recension.
Citera
2021-04-09, 11:52
Medlem
Autumnals avatar
Såg hela serien igår och tyckte den var skitbra! Fast fattar inte riktigt varför den där som spelar Marko har fått tillåtelse att ställa sig framför en kamera? Kom tänka på den där Torsten Flink i Sökarna när jag såg honom bara att den här Marko gjorde ett mycket uslare jobb. Sen gillade jag Tim och tyckte att det var onödigt och synd att dom skulle hitta den där väskan..
Citera
2021-04-09, 12:12
Medlem
Hiotas avatar
Sett klart hela serien och den var jäkligt sevärd, riktigt snygg produktion som det brukar bli när Netflix är inblandat. Köper handlingen, karaktärernas val och serien känns överlag trovärdigt.

Tycker Alexander Abdallah gör helt klart mest avtryck i serien och räddade en hel del olika scener. 7,5/10
Citera
2021-04-09, 12:18
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag tyckte skådespeleriet var helt ok men story och manus var fruktansvärt dåligt, trovärdigheten på hela IPO sidan väldigt dålig. Det kändes som att de inte läst på tillräckligt innan de skrev story och manus.

Slutgiltigt betyg: Inte i närheten av originalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in