2021-04-08, 23:33
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Inga problem alls. Jag bor i villa och paketen har legat i brevlådan på morgonen.
Om jag förstått saken rätt samarbetar dom med företaget som delar ut morgontidningarna.

Samma här, har fungerat ypperligt alla gånger jag beställt från apotea.
Citera
2021-04-08, 23:50
Medlem
Normala människor lämnar saker ifred, troligen dina grannar också, slapppna av, om inte...dags och sluta skryta om adressen,
Citera
2021-04-08, 23:52
Medlem
fittas avatar
Det är lugnt. Det fungerar bra.

Skulle paketet försvinna ersätter Amazon. Det är dock inte troligt, hur ofta händer det, typ aldrig.
Citera
2021-04-09, 00:14
Medlem
Blingons avatar
Har fungerat utmärkt varje gång jag beställt. Bor på landet med postlåda.

Har allt oftare börjat beställa detta som leveransalternativ, även om det finns andra.
Citera
2021-04-09, 00:27
Medlem
Harrybs avatar
I Skåne så är det ett företag som delar ut tidningar som delar ut till Early Bird. Detta företag heter Nim Distrbution, och deras chaufförer är helt jävla kassa i huvet.

För det första kör dom som några jävla idioter inne i bostadsområdena. Men nu till det som verkligen spelar roll. Stod och observera denna Nim-chaufför ifrån köksfönstret när jag gjorde kaffe innan jobbet.

Dom skulle tydligen leverera ett paket till min granne. Det chauffören gör är att öppna bildörren och bara kastar ut paketet.

Så Nim Distrbution som levererar Early Bird i Skåne ska du akta dig för. Så hoppas du inte bor i Skåne
Citera
2021-04-09, 00:35
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Vill man hitta sin vara slängd ute på trottoaren någon meter från sin brevlåda, fritt att stjälas av vem som, då väljer man Early Bird. Det har jag gjort x antal ggr.
Citera
2021-04-09, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt-tjej
Hallojs!

För ett tag sen så beställde jag ett paket från amazon. Fick sms nu att det kommer inom två vardagar via nåt företag som heter Early Bird. Detta har jag INTE valt själv. De levererar tydligen bara mellan kl 01-07 men ringer inte på dörren/porttelefonen för att de "inte vill väcka någon". Smart!!!

Jag bor i ett stort lägenhetshus utan portkod (har bara porttelefon). Va bra!

Och enligt allt jag läser på trustpilot m.m. går det i princip alltid åt helvete och paketen levereras inte alls eller lämnas utanför porten. Om detta händer så verkar de inte ta särskilt mycket ansvar. Och om det lämnas vid porten hos mig är det garanterat stulet inom en kvart. Dessutom är paketet ömtåligt också, hurra!

Har ni erfarenhet av detta företag som verkar urmuppigt?

Hej
Jag jobbar med att bl a dela ut paket från Early Bird och jag förstår inte riktigt frågeställningen.
Vill du att vi ska ringa på din dörr och väcka dig mitt i natten?
Varför skulle din adress vara ett problem pga att huset har porttelefon? Du tror inte att vi liksom posten, Bring mfl har nycklar till porten?
Paket får inte delas ut vid porten överhuvudtaget. Då skulle de precis som du skriver ofta bli stulna. Ömtåliga paket har vi inte så många, men det händer.Det är upp till avsändaren att förpacka det ordentligt. Jag upplever snarare att tex posten delar ut paket med fraktskador betydligt oftare än oss. Dock har vi ju inga dyrare försändelser.
Senast redigerad av BallaRune 2021-04-09 kl. 06:27.
Citera
2021-04-09, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag har fått paket av dom 2-3 gånger utan att ha valt det. Funderade också på hr dom skulle komma in, bor i lägenhetshus utan portkod bara porttelefon eller blipp. Men dom har kommit in varenda gång och paketet har legat i min brevlåda innan jag drar till jobbet kl 06.

Det förekommer faktiskt en hel del problem med att komma in i portar där man ska dela men det är undantag snarare än norm iaf.
De problemen beror på att en del bostadsrättsföreningar skiter i att lämna ut nycklar eller fastighetsvärden eller föreningen byter portkod utan att meddela distributionsföretaget, eller ställer in nyckeltaggar med knepiga tidsinställningar mm.
Citera
2021-04-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Det är lugnt. Det fungerar bra.

Skulle paketet försvinna ersätter Amazon. Det är dock inte troligt, hur ofta händer det, typ aldrig.

Det händer lite då och då att paket försvinner och orsaken är oftast Sveriges nya spännande mångkulturella befolkning som springer runt ute på nätterna och hittar på vad för skit som går att hitta på. Sno cyklar, vandalisera, råna eller överfalla folk eller i brist på bättre sno paket. Dock märker inte kunderna så mycket av sånt där. Ett standardpaket från tex Apotea tar ju kanske två dagar att skicka ut så kunden märker ofta inte ens att det har blivit försenat.
Citera
2021-04-09, 06:39
Medlem
Beställde ett mobilskal med dessa som leverantörer. Leveransen skulle komma 0800, den kom inte. Skrev till deras kundservice som sa att tidningsbudet hade stulit det. Uruselt företag, kommer aldrig någonsin beställa något då de står som leverantörer. Hade ett utlämningsställe 5 meter från där jag bodde också...
Citera
2021-04-09, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
I Skåne så är det ett företag som delar ut tidningar som delar ut till Early Bird. Detta företag heter Nim Distrbution, och deras chaufförer är helt jävla kassa i huvet.

För det första kör dom som några jävla idioter inne i bostadsområdena. Men nu till det som verkligen spelar roll. Stod och observera denna Nim-chaufför ifrån köksfönstret när jag gjorde kaffe innan jobbet.

Dom skulle tydligen leverera ett paket till min granne. Det chauffören gör är att öppna bildörren och bara kastar ut paketet.

Så Nim Distrbution som levererar Early Bird i Skåne ska du akta dig för. Så hoppas du inte bor i Skåne

Felet ligger inte hos chaffören utan det ligger på chefshållet. De har gjort någon glädjekalkyl över hur lång tid rundan får ta och chaffören får då vackert välja mellan att köra som en idiot och hiva ut paketen fort som fan eller jobba gratis delar av sin arbetstid.
Citera
2021-04-09, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Vill man hitta sin vara slängd ute på trottoaren någon meter från sin brevlåda, fritt att stjälas av vem som, då väljer man Early Bird. Det har jag gjort x antal ggr.

Kan inte svara för vad andra gör men det är tyvärr inte speciellt ovanligt att man skapar rundor som tar 5 h att dela och sätter en tid på 4h och sedan är det upp till budet att jobba gratis eller spara tid bäst fan han kan. Har man 50 paket och det tar 1 min vardera att stoppa ner alldeles för stora paket i trånga jävla brevlådor eller försegla dom i plastpåsar så kan du räkna ut själv att det inte går ihop tidsmässigt med en arbetsgivare som sätter av exakt noll minuter för att dela ut paket.
Det är så verkligheten bakom fri frakt ser ut. Det är bara ehandelsföretagen själva som tjänar storkovan på detta. Både post och tidningsbud lider av lägre brev och tidningsvolymer och då tar man glatt på sig att dela ut paket till alldeles för låga priser.

Paketen får såklart inte delas ut på trottoaren eller på brevlådan men ingen kommer att avsätta arbetstid för att dela ut ordentligt.
Senast redigerad av BallaRune 2021-04-09 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in