2021-04-08, 21:36
Medlem
Samma här fått fler paket med dom alltid funkat. Wish, amazon 24.se.
Citera
2021-04-08, 21:39
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Håller med övriga talare, supersmidigt.
Citera
2021-04-08, 21:44
Medlem
Jag har fått paket av dom 2-3 gånger utan att ha valt det. Funderade också på hr dom skulle komma in, bor i lägenhetshus utan portkod bara porttelefon eller blipp. Men dom har kommit in varenda gång och paketet har legat i min brevlåda innan jag drar till jobbet kl 06.
Citera
2021-04-08, 21:46
Medlem
LightCameraActions avatar
Kommer gå utmärkt. Största revolutionen sedan kungliga postverket och e-mail.
Citera
2021-04-08, 22:07
Medlem
Jag jobbar för dem och vi leverar mellan ca 01-06 och det skickas ett sms till dig exakt när vi lämnat och vi har nycklar och kommer in utan problem
Citera
2021-04-08, 22:21
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katoyan64
Jag jobbar för dem och vi leverar mellan ca 01-06 och det skickas ett sms till dig exakt när vi lämnat och vi har nycklar och kommer in utan problem

Så är det, paket läggs även i postboxar om möjlighet finnes annars hängs de på dörrhandtaget eller vid sidan av dörren. När det kommer till villor så blir det brevlådan vid möjlighet eller vid dörren (vid regn eller liknande är den inslagen i en extra plastpåse).

Early Bird är en pakettjänst som köper i sin tur nyttjar vissa distributionsföretag. På en hel del ställen så är det samma företag som håller på med tidningsutdelningen, antar att det är smidigt då detta innebär att paket kan levereras sex dagar i veckan (bortsett helgdagar då förstås).
Senast redigerad av Neroxx 2021-04-08 kl. 22:26.
Citera
2021-04-08, 22:23
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katt-tjej
Hallojs!

För ett tag sen så beställde jag ett paket från amazon. Fick sms nu att det kommer inom två vardagar via nåt företag som heter Early Bird. Detta har jag INTE valt själv. De levererar tydligen bara mellan kl 01-07 men ringer inte på dörren/porttelefonen för att de "inte vill väcka någon". Smart!!!

Jag bor i ett stort lägenhetshus utan portkod (har bara porttelefon). Va bra!

Och enligt allt jag läser på trustpilot m.m. går det i princip alltid åt helvete och paketen levereras inte alls eller lämnas utanför porten. Om detta händer så verkar de inte ta särskilt mycket ansvar. Och om det lämnas vid porten hos mig är det garanterat stulet inom en kvart. Dessutom är paketet ömtåligt också, hurra!

Har ni erfarenhet av detta företag som verkar urmuppigt?

Paketet dom skulle leverera till mej fick jag aldrig se igen. I och försej var jag bortrest just den dagen dom skulle lämna paketet så jag var inte där då men man borde få välja själv vilken dag (natt) dom lämnar
Senast redigerad av jori9900 2021-04-08 kl. 22:25.
Citera
2021-04-08, 22:38
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Superbra. Skickar alltid sms vid leverans. En liten stund efter. Perfekt.
Citera
2021-04-08, 22:45
Medlem
ps870s avatar
Jag bor i villa och fick en leverans med dem. Trots att paketet hade fått plats i brevlådan låg paketet kastat på trottoaren. Otroligt oseriöst företag.
Citera
2021-04-08, 22:50
Medlem
miikoss avatar
De är registrerade som postoperatör har rätt att få koder eller nycklar av fastighetsägaren.

Om du får post och andra tidningar i huset så kommer nog Early Bird att fungera med.
Citera
2021-04-08, 22:52
Medlem
miikoss avatar
Early bird fungerade bra för mig. Hängde på påse på lägenhetsdörren lördag morgon.

Jag hade räknat med att vänta till på måndagen.
Citera
2021-04-08, 23:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Svin bra, snabb leverans noll strul.
Om jag då jämför med Post Nord där ingenting går rätt o rakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in