2021-04-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
"Sov gott, hörs imorgon" var en ovanligt fin hälsning från SD som annars skrev RT titt som tätt.
Förvisso, men att SD skriver Sov gott, hör inte till vanligheterna. Det sticker ut.
Citera
2021-04-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har svårt att se att MGM kan ha låst upp datorn än mindre vågat riskera att gå hem till Lena den tiden på morgonen. Hade han blivit sedd då hade han direkt blivit kopplad till mordet.

Inloggningen har skett från annan plats tror jag.

Möjligt men jag tror Nattens Riddare känner sina grannars vanor extremt väl. Han är nog väldigt angelägen om att ha Full Kontroll, utöver datorer, om Lena skrivit ner ngt, sparat något och få händerna på hennes ev cache. ALLT! Gissar han i detta läge vill försäkra sig att inget graverande mot honom finns att hitta.

Allt går inte att kolla från fotöljen på Betesvägen.
Citera
2021-04-08, 22:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu står det still, men vem var detta nu igen? Psykundersökningen?

Nu minns jag inte riktigt, men tror att hon var inblandad i SD överklagan mot häktningen?
Rådman då. Samtidigt aktuell som ordförande i simförbundet. Det var rabalder om hennes ordförandeskap och en bild som de hade på framsidan av simklubbens tidning och hon hade synpunkter på det.

Leta i tråden på "simpampen".
Citera
2021-04-08, 22:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förvisso, men att SD skriver Sov gott, hör inte till vanligheterna. Det sticker ut.

Det är det jag menar också. Ovanligt chattbeteende från SD strax efter mordet gör att man blir misstänksam.
Citera
2021-04-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg nåt av detta heppande när jag läste en annan gång. Det kommer alltså när han han har attityd mot henne (?)

Jag tolkar det som en blandning av (ny?) attityd och viss osäkerhet.
Citera
2021-04-08, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En liten reflektion:
El*in i Höör försvann och nästan direkt gav sej flera av hennes vänner ut för att leta efter henne.
LW försvann. Man skulle ha kunnat tro att det hade varit ett uppbåd av geocachare som letat som galningar efter henne. Det är ju liksom prylen, även om de inte hade koordinater.
Det gjordes en del försök, en och annan cyklade runt och letade, det bildades en liten grupp "Hitta Lena" - typ, och man kollade runt lite.
KH har kontaktat med tips, oklart när, och är kallad till förhör 19 maj innan hon hittas.
Du nämner fb-gruppen Hitta Softpocahontas.

Han har engagerat sig.
Kan nog tycka att den fadda responsen är ett större problem i ett skitdåligt eftersök av LW från polisiärt håll.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-08, 22:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tolkar det som en blandning av (ny?) attityd och viss osäkerhet.
Det är intressant, ska vid tillfälle se om jag kan läsa ut nåt mer av sammanhang de ggr han använder det tidigare.
Vad de diskuterade alltså.
Han är som sagt rätt fyrkantig.
Citera
2021-04-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det här ”hepp” har tagits upp lite nu och då.
Jag tolkar det som ”nähä”. Första gången jag läste det trodde jag dock att det var som trollkarlens utrop när han plockar fram en kanin ur hatten.

Bra att få se en liten sammanställning!

För mig som barn och tonåring var det bara töntar som använde "hepp". Nån överhurtig urtråkig individ. Gympalärare. Nån man log lite överseende med, för att man tyckte lite synd om dem.

Detta sitter fortfarande kvar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-08 kl. 22:47.
Citera
2021-04-08, 22:31
Medlem
Citat:
Det är intressant, ska vid tillfälle se om jag kan läsa ut nåt mer av sammanhang de ggr han använder det tidigare.
Vad de diskuterade alltså.
Han är som sagt rätt fyrkantig.
T

Tror inte det förändrade ordbruket är SDs, snarare HDs, därav känns det obekvämt. Min gissning.
HD läser nog SD/LWs kommunikationer med Rödpennan i högsta hugg. LW noterar det. Vilket HD vet.
Citera
2021-04-08, 22:40
Medlem
Citat:
Nu står det still, men vem var detta nu igen? Psykundersökningen?

"Simpampen". ULLA G, en icke särskilt mjuk och trevlig kvinna...
Var hon även politiker.? Eller högre jurist eller nåt?
Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-08 kl. 22:48.
Citera
2021-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
KH har kontaktat med tips, oklart när, och är kallad till förhör 19 maj innan hon hittas.
Du nämner fb-gruppen Hitta Softpocahontas.

Han har engagerat sig.
Kan nog tycka att den fadda responsen är ett större problem i ett skitdåligt eftersök av LW från polisiärt håll.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ngn geocachare hade kontaktat Polisen, utan respons från desamma. MSP hade hittat henne, sökområdet var ytterst begränsat. JA, skitdåligt!
Citera
2021-04-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Simpampen". ULLA G, en icke särskilt mjuk och trevlig kvinna...
Var hon även politiker.? Eller högre jurist eller nåt?
Rätta mig om jag har fel.
Hon var väl domare i Örebro tingsrätt, men hon hade ju inte huvudförhandlingen i tingsrätten det var ju Björn Lindén som var domare där.
Ingen aning om hon är eller har varit politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in