Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-11-13, 16:50
Medlem
Fick meddelande att de har avslutat ordern genom att hänga upp den på dörrhantaget. Som tur är har jag övervakningskamera så jag vet 100% att de inte har varit där.
Citera
20-12-17, 08:49
Medlem
En stor plastpåse med beställd vara (dammsugarpåsar) ramlade nu ner på golvet i trapphuset när jag gick ut. Kände inte alls till Early Bird, hade inte läst mailet de skickat 6.47 om att paketet var levererat. Bor i lugnt område så det fungerade, ingen hade snott påsen.
Citera
20-12-19, 10:26
Medlem
godboys avatar
Jag beställde en elektronikreservdel och jag via ett företag, där var Early Bird det fraktalternativ som var gratis och jag betalade själva prylen via Klarna så det kändes okej, dessutom var det bara fråga om 200 kr. Några dagar efter beställning hängde påsen där när jag skulle gå till jobbet. Så det funkade bra. Men visst, bor man i Rinkeby så kanske det inte är ett alternativ. Nu bor jag i ett bra område. Sen beror det kanske lite på tidningsbudet, det är ju de som bär ut sakerna.

Lite beroende på vad jag beställer så kommer jag säkert använda Early Bird igen, är det mer värdefulla saker så kommer jag nog välja annat sätt.
Citera
21-04-08, 21:18
Medlem
Early bird - hur illa kommer det gå!?

Hallojs!

För ett tag sen så beställde jag ett paket från amazon. Fick sms nu att det kommer inom två vardagar via nåt företag som heter Early Bird. Detta har jag INTE valt själv. De levererar tydligen bara mellan kl 01-07 men ringer inte på dörren/porttelefonen för att de "inte vill väcka någon". Smart!!!

Jag bor i ett stort lägenhetshus utan portkod (har bara porttelefon). Va bra!

Och enligt allt jag läser på trustpilot m.m. går det i princip alltid åt helvete och paketen levereras inte alls eller lämnas utanför porten. Om detta händer så verkar de inte ta särskilt mycket ansvar. Och om det lämnas vid porten hos mig är det garanterat stulet inom en kvart. Dessutom är paketet ömtåligt också, hurra!

Har ni erfarenhet av detta företag som verkar urmuppigt?
Citera
21-04-08, 21:20
Medlem
MrDepleteds avatar
Har fått leveranser av dom många gånger och det har alltid funkat kanon. Riktigt skönt att det ligger och väntar vid dörren när man vaknar. Har dock aldrig varit något dyrt.
Citera
21-04-08, 21:23
Medlem
Turist i tidens avatar
Inga problem alls. Jag bor i villa och paketen har legat i brevlådan på morgonen.
Om jag förstått saken rätt samarbetar dom med företaget som delar ut morgontidningarna.
Citera
21-04-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Har fått leveranser av dom många gånger och det har alltid funkat kanon. Riktigt skönt att det ligger och väntar vid dörren när man vaknar. Har dock aldrig varit något dyrt.

Bor du i lägenhet? Hur kom de in i huset isf?
Citera
21-04-08, 21:24
Medlem
Har fått leverans av dom flera gånger och det har hittills gått bra. Levererats till postlåda i villakvarter dock.
Citera
21-04-08, 21:25
Moderator
Maviels avatar
Använt flera ggr... pålitligt. De brukar även skicka ett sms när de varit där. Aldrig blivit av med ngt som de levererat.
Citera
21-04-08, 21:26
Medlem
Sonny00s avatar
Det är tidningsbuden som delar ut morgontidningarna som nu även delar ut paket. En släkting som har villa tycker att det är kanon. Paktetet hängs på grindstolpen tidigt på morgonen.

Bor man i lägenhet med opålitliga grannar är det kanske inte lika bra.
Citera
21-04-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Inga problem alls. Jag bor i villa och paketen har legat i brevlådan på morgonen.
Om jag förstått saken rätt samarbetar dom med företaget som delar ut morgontidningarna.

ber till gudarna att d kommer med vanliga posten <3
Citera
21-04-08, 21:34
Medlem
vadsadusadus avatar
Inga problem med Earlybird trots att jag bor i lägenhetshus med porttelefon utan kod. Det kommer med tidningsutdelaren tror jag, alltid innan 07. Ligger precis utanför dörren, de skickar ett sms om att de levererat så kan man ta det direkt om man är vaken. Annars är det största problemet möjligtvis om man har nyfikna grannar som inte kan "ditt och mitt."

EDIT: Det är lätt det absolut bästa leveranssättet jag haft sedan jag flyttade hemifrån, väljer det alla gånger det är möjligt.
Senast redigerad av vadsadusadu 21-04-08 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in