Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Ja den som ändå fick åka tillbaka i tiden och stå en bit bort och titta på...
Men inte kan AB ha gått söderut så fort kollegorna kom ut från banken. Även om skotten beskrivits som smällare då tycker jag kollegorna skulle uppmärksammat det om de var så nära. Hade NF sett något om det gått tre personer i bredd hundra meter norr om mordplatsen?
Men visst, den omatchande distansen mellan LOP och NF kanske tyder på att något stoppade upp Palme på vägen till sitt öde. Men jag har svårt att se ett logiskt scenario för Lisbet ljuger om ett möte eller samtal. Man kan ju inte som Borgnäs i stort sett rakt ut påstå att Lisbet försökt skicka en oskyldig man i fängelse.
Å andra sidan är det lite av ett släktdrag. Man kan ju tolka att Olof skickat folk i finkan. Lisbet skickade nästan CP. Mårten verkar sugen på att fängsla varenda person han förevisas. Nu har han varit tungan på vågen som kanske föralltid fängslat historieberättelsen om SE. Trots att det inte finns en chans att Mårten sett SE.
Precis.
Det är just det som skaver.
De borde ha hört skotten om de befann sig på den södra halvan av Skandiahuset, och man kan då undra om de hunnit promenera så långt att de var utanför NF:s synfält norrut. Om de varit 100 meter längre upp tror jag inte att NF lagt dem på minnet.
IM-gänget passar annars ganska bra med AB och de övriga tre förutom att IM tycker att det var ytterligare ett par tre personer.
De passar åtminstone ganska bra sett ur AB:s perspektiv ska tilläggas.
Annars är alternativet ett annat gäng som i så fall passerat Dekorima högst två minuter innan mordet.
Det gänget borde som senast mött Palme vid La Carterie 80 meter norrut, på samma plats som NF eller några meter söderut.
Hm...?
Sen har vi mysteriet med mannen i blå jacka också som liksom lever sitt eget liv.
Detta förbannade Palmemord, inget går ihop riktigt, och på det sättet kan man förstå både LB och TP.
Det är frestande att ta fram släggan och försöka banka ner kuberna i runda hål.
Har svårt att tända till riktigt på ett möte med Länninges uppmätta tidsdifferensen som underlag.
Det troligaste är nog att NF befann sig 50 meter söder om Sveavägen 56 i skottögonblicket.