2021-04-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Lite kul att Kalla inte platsar i klubblaget, måste vara första gången nån platsar i VM-stafettlaget men inte i SM-stafetten?

Kul vet jag inte om det var men lite förvånande. Trodde inte att man skulle våga peta Kalla från stafettlaget. Dock tycker jag att beslutet är riktigt. Stafetten går i klassisk stil och Ribom är vanligtvis en något bättre klassisk åkare än Kalla. Nu var dock Kalla bara ca. 10 sek efter Ribom på 15 km K senast i VW Cup. Kalla får ju åka i Piteås andralag. Hade varit roligt om Kalla hade åkt första sträckan mot Ribom men nu verkar det som det blir andra sträckan för Kalla mot Ebba istället.
Citera
2021-04-07, 19:06
Medlem
OweGbgs avatar
Finns det nån länk till startlistorna i SM?
Citera
2021-04-07, 20:23
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Kul vet jag inte om det var men lite förvånande. Trodde inte att man skulle våga peta Kalla från stafettlaget. Dock tycker jag att beslutet är riktigt. Stafetten går i klassisk stil och Ribom är vanligtvis en något bättre klassisk åkare än Kalla. Nu var dock Kalla bara ca. 10 sek efter Ribom på 15 km K senast i VW Cup. Kalla får ju åka i Piteås andralag. Hade varit roligt om Kalla hade åkt första sträckan mot Ribom men nu verkar det som det blir andra sträckan för Kalla mot Ebba istället.
Antingen använde de Falun som amerikansk uttagning, eller så inser de att det bara är Kalla som riskerar att falla igenom så totalt att de missar guldet. För de lär få svårt att missa guldet!
Citera
2021-04-07, 21:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jaja Viktor Thorn fick ju vara kung för en backe i någon världscup någon gång (som jag nu glömt namnet på)
Citera
2021-04-08, 00:18
Medlem
konstigkonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jaja Viktor Thorn fick ju vara kung för en backe i någon världscup någon gång (som jag nu glömt namnet på)
VM i Seefeld?
Citera
2021-04-08, 00:45
Medlem
Ingen var snabbare uppför den backen på hela VM än var Viktor Thorn var i den kvartfinalen!
Citera
2021-04-08, 09:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av younghegelian
Ingen var snabbare uppför den backen på hela VM än var Viktor Thorn var i den kvartfinalen!

Det är nästan lika stort som att vinna kvalet.
Citera
2021-04-08, 16:10
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
VM i Seefeld?

Ja visst ja så var det.

Nåväl, bättre lyssna till den sträng som brast...
Citera
2021-04-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ja, Piff och Puff kallade de sig visst...
CH har dragits ner av hen. Hens insta har visat allt från vin, öl, chips och godis. Givetvis med CH vid bordet och detta varje helg så gott som.. Även efter TdS och VM..

Det funkar inte att förbereda sig så. När förra hen försvann, tappade CH allt.

Att vara elitidrottare och hänga med någon som skriver 'supa' och inte äter skötsamt.. nej det funkar inte! Denna säsong är beviset på det.
Citera
2021-04-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
CH har dragits ner av hen. Hens insta har visat allt från vin, öl, chips och godis. Givetvis med CH vid bordet och detta varje helg så gott som.. Även efter TdS och VM..

Det funkar inte att förbereda sig så. När förra hen försvann, tappade CH allt.

Att vara elitidrottare och hänga med någon som skriver 'supa' och inte äter skötsamt.. nej det funkar inte! Denna säsong är beviset på det.
Hur kan man bifoga en bild här?
Citera
2021-04-08, 18:53
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det man dock ska ha i åtanke är att sprinten inledningsvis nästan betraktades som en freak-show och sågs med väldigt skeptiska ögon från traditionellt håll. Här var det ju bra att FIS höll ut och inte föll till föga. Det är väl nästan så att sprinten numera är den mest intressanta grenen inom längdåkningen.

Ja, man börjar mjukna nu.
Citera
2021-04-08, 20:45
Medlem
katws avatar
Flugan har börjat löpträna försiktigt:

https://www.aftenposten.no/sport/langrenn/i/yR2qwr/landslagstrener-iversen-fryktet-karrieren-til-oestberg-var-over
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in