2021-04-08, 21:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Flugan har börjat löpträna försiktigt:

https://www.aftenposten.no/sport/langrenn/i/yR2qwr/landslagstrener-iversen-fryktet-karrieren-til-oestberg-var-over

Tretthetsbrudd låter onekligen mer som ett mentalt tillstånd än den fysiska överbelastningsskada (stressfraktur) det handlar om.
Citera
2021-04-09, 07:46
Medlem
bcdefgs avatar
Ebbas vallare får gå, lite mystiska formuleringar, svaren från vallachef/landslagsledning är de som brukar komma när man tvingat nån att sluta pga oegentligheter
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ebbas-ilska-efter-beslutet-han-rycks-bara-ifran-mig/
Citera
2021-04-09, 07:55
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ebbas vallare får gå, lite mystiska formuleringar, svaren från vallachef/landslagsledning är de som brukar komma när man tvingat nån att sluta pga oegentligheter
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ebbas-ilska-efter-beslutet-han-rycks-bara-ifran-mig/
De gillade väl inte att han hoppade av Tour de Ski för att ha hand om sitt barn...

Verkar skötts dåligt. Bra av Ebba att markera!
Citera
2021-04-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
De gillade väl inte att han hoppade av Tour de Ski för att ha hand om sitt barn...

Hård på spånken
Citera
2021-04-09, 11:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VX50
Hård på spånken kanske? Nån som vet?

Förtydliga gärna till begriplig svenska.
Citera
2021-04-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Förtydliga gärna till begriplig svenska.

VX50 ställer frågan om Andreasson är en suput.
Citera
2021-04-09, 19:24
Medlem
Kasper Stadås och Johan Hoel, som är i sina bästa år och båda vunnit nationella lopp i Norge i år men fått sparsamt med VC-chanser, satsar till nästa säsong på långlopp.
Citera
2021-04-10, 12:59
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan

Hur vet du att det skötts dåligt?
Om vallaren fått sluta pga att han misskött sig så ska inte förbundet berätta att det är därför. När jag läser artikeln och hur ”arbetsgivaren” uttrycker sig så är det precis så man uttrycker sig när man inte kan/får berätta den verkliga orsaken. Det finns massvis av möjliga orsaker, men vi ska inte veta vilken. Sen kan det ju vara en godtycklig (dvs osaklig, dvs felaktig) uppsägning, men då hade det troligen varit mer upprördhet.
Citera
2021-04-10, 13:37
Medlem
Vissa typer av oegentligheter ska de ju inte sprida vidare, men man kan ju ändå på nåt sätt hinta till Ebba att hon ska ligga lågt med att uttala sig i media om det. har man inte gjort det så är det väl i nån mån dåligt skött. Sen kan det väl vara att Ebba kanske inte riktigt uppfattat den verkliga orsaken att han inte är kvar.
Citera
2021-04-10, 14:30
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Hur vet du att det skötts dåligt?
Om vallaren fått sluta pga att han misskött sig så ska inte förbundet berätta att det är därför. När jag läser artikeln och hur ”arbetsgivaren” uttrycker sig så är det precis så man uttrycker sig när man inte kan/får berätta den verkliga orsaken. Det finns massvis av möjliga orsaker, men vi ska inte veta vilken. Sen kan det ju vara en godtycklig (dvs osaklig, dvs felaktig) uppsägning, men då hade det troligen varit mer upprördhet.
Jag vet inte det men skrev att det verkar som det skötts dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Vissa typer av oegentligheter ska de ju inte sprida vidare, men man kan ju ändå på nåt sätt hinta till Ebba att hon ska ligga lågt med att uttala sig i media om det. har man inte gjort det så är det väl i nån mån dåligt skött. Sen kan det väl vara att Ebba kanske inte riktigt uppfattat den verkliga orsaken att han inte är kvar.
Exakt.
Citera
2021-04-10, 15:08
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Av egen erfarenhet så vet jag att de flesta är rätt blinda för ”hintar”. Så tills vidare tror jag att detta är väldigt bra hanterat. En dålig hantering hade påverkat denna säsongen negativt vilket det inte gjort vad jag vet.
Ebba framstår för mig alltmer som väldigt naiv - sen är frågan hur mycket journalisterna lagt orden i hennes mun
Senast redigerad av bcdefg 2021-04-10 kl. 15:18.
Citera
2021-04-10, 16:18
Medlem
Citat:
Av egen erfarenhet så vet jag att de flesta är rätt blinda för ”hintar”. Så tills vidare tror jag att detta är väldigt bra hanterat. En dålig hantering hade påverkat denna säsongen negativt vilket det inte gjort vad jag vet.
Ebba framstår för mig alltmer som väldigt naiv - sen är frågan hur mycket journalisterna lagt orden i hennes mun

Att inte rakt av köpa den förklaring landslaget har gett, utan ifrågasätta den, är väl motsatsen till naiv?
Senast redigerad av oggson 2021-04-10 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in