2021-04-08, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja det hoppas jag med, i och med HR så rivs väl alla sår upp igen för Lenas familj men någonstans så tror jag att dom finner tröst i att så många människor är så engagerad i deras mors död.

Det tror faktiskt jag också!
Det verkar som att de är med i rätten idag också enligt NA.
Citera
2021-04-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Målsägandebiträdet har nog de bästa förutsättningarna för att reta upp honom, hon pressar fint i TR.
Idiotförklarar både HD och SOA - via att de målar in sig själva i ett hörn - avrundar med ett svalt "Tack, inga fler frågor" i rätt läge likt en cliffhanger.

Ja precis, pressar dom SD till att han tappar humöret så tror jag det blir rena autobahn för Hiding och co.
Citera
2021-04-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon som minns att någon polis pratat om att de öppnade hennes dator på morgonen?
Själv minns jag bara att någon rapporterade att de inte hittade mobil och en annan att det låg någon mobil på laddning.

Hoppas de kan använda hans skrivelse mot honom på fler sätt.

Sid 8 i huvudprotokollet:

"Det fanns också två datorer på köksbordet vilka vi försökte starta men det var kod på dem."
Citera
2021-04-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tyvärr så minns hon inte.
Jag lovar att YE i fortsättningen inte kommer att glömma att fråga vittnen om hon kan få hålla i mobilen när hon tittar nästa gång...
Minnesförlust där också?!
Citera
2021-04-08, 15:57
Medlem
Citat:
Fast här förhörs inte SD, utan det är åklagarna som kör på nu.

Men det är ju alldeles förträffligt att SD faktiskt gjorde det här. Det visar lite hur okontrollerad han är och att han reagerar starkt med hat.

Inget bevis, men ett indicie.
Då inte på mordvapnet, utan på att han faktiskt kan vara mördaren om han blir pressad!

Vi har ju alla sett bevis på hur SD uppför sej när han tappar kontrollen ( knytnäve genom väggen,strössel förhör etc.) så kan Hiding och co provocera SD till att göra bort sej så tror jag det blir game set match.
Citera
2021-04-08, 16:00
Medlem
Citat:
Inte normalt att handla på det här sättet när man är misstänkt för mord.
Och framför allt när man hävdar att man är oskyldig.
Citera
2021-04-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja SD ligger kraftigt i lä mot ÅsaWaldau. Han har problem med att förstå sociala koder och beter sig som en apa där hon är sofistikerad och smart. Ormar sig in i finrummen.
ÅW figurerade i morgon-tv och intervjuer efter ett boksläpp eller vad det nu var.

Det kommer vi tack och lov aldrig se Steffe göra. Även om han blir frikänd.

Sen behöver ju en narcissist inte vara intelligent för att hitta en flock att styra.
Bara kolla på Benita i fallet Madeleine i Grythyttan...
Hennes lilla hov var ju dock ännu dummare än hon själv.

SD lyckades ju ändå snärja kvinnor som var mer intelligenta än honom.
Jag har ofta undrat vad de såg hos honom. Speciellt LW som var så begåvad och så snygg.

Kanske den där gränslösheten på ytan verkade spännande och uppfriskande i villaidyllen. Och det gemensamma intresset för idrott och friluftsliv.

För ser man videor med SD så är han ju ingen attraktiv man. Korkad, gäll röst, fjantig uppenbarelse och ingen stilig karl.

JG däremot verkar ligga på samma infantila nivå som SD med sina bajsbilder.
Han är dock rädd för SD nu.
Skulle tro att han helst vill bryta men inte vågar.

Detta med JG är intressant. Han kan väl knappast må bra? Vad säger hans kvinna om tönten hon är tillsammans med? Trodde att JG skulle bryta samman i TR men det gjorde han inte.

Han har haft många chanser att lätta sitt hjärta, men han har inte gjort det. Han vet - eller åtminstone anar han - att något är vääääldigt fel. Hur skulle han kunnat missa det?

Umgås han verkligen fortfarande med paret D?
Citera
2021-04-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, det tror jag inte. Han fnissade säkert hejdlöst där bakom masken, så han blev helt röd i ansiktet.

Ansiktsmask och dator...helt otroligt!
Citera
2021-04-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta med JG är intressant. Han kan väl knappast må bra? Vad säger hans kvinna om tönten hon är tillsammans med? Trodde att JG skulle bryta samman i TR men det gjorde han inte.

Han har haft många chanser att lätta sitt hjärta, men han har inte gjort det. Han vet - eller åtminstone anar han - att något är vääääldigt fel. Hur skulle han kunnat missa det?

Umgås han verkligen fortfarande med paret D?

JG smiter fortfarande ut på nätterna för träffar med Sd, med Hd vet jag inte.
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.
Citera
2021-04-08, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
NAs direktrapportering fortsätter med att TJ berättar om den tidiga relationen och den dröm om Kilimanjaro som fanns.
Åklagaren läser meddelanden ur chattar där Lena hoppas att SD ska lämna sin fru.

"15.28
Enligt åklagarna hände något mellan 46-åringen och hans fru 2015 och 2016 . Händelserna förändrade otrohetsförhållandet mellan 46-åringen och Lena Wesström.

– Det fick som resultat att relationen mellan Lena och NN blev turbulent, säger Therese Johansson.
"

Lena berättar också för vänner att hon behandlas illa av SD och att hon borde ha lämnat för länge sedan.
2016 skriver Lena att SD har i princip hotat henne till livet.
Åklagarna läser chattar som visar att SD hade motiv att mörda Lena.

Polisanmälan om ofredandet 2016 läses upp. Det är när Lena har besök och SD är utanför hennes fönster och fotar.

"15.56
"Han är smart nog att inte uttala hot i skrift eller så, han är smart", säger Lena Wesström i förhöret.
"

"15.57
"Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något. Jag vet inte om han kommer bli fysisk mot mig", säger hon i förhör.
"

Lena säger efter förhöret att hon inte vill att det ska gå vidare till åtal, och utredningen lades ned.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-nu-visas-46-aringens-film-om-skaftet-till-domkraften-las-rapporten -fran-domstolen
Citera
2021-04-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.
Tell me more, det ser onekligen ut som om de är mer än bara vänner..
Citera
2021-04-08, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Nu sitter vi hemma och lusläser FUP, helt opåverkade av närheten till dessa personer. Lätt att tycka att man vet bäst.

Men jag kan inte begripa att någon kan tro att SD är oskyldig efter att ha läst FUP.

Jag såg JGs osäkerhet, hans tvivlan i de sms konversationer han hade med SD innan FUP.

Jag kan inte se det på annat sätt än att han och HD är så påverkade av SDs versioner och hans manipulationer.

Jag trodde i min enfald att JG skulle lämna SD för gott efter alla svek, lögner och misstankar om mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in