2021-03-16, 01:25
Medlem
Vem0ths avatar
Tycker standardsortimentet hos Max håller bra klass. Frisco-, Max- och Originalmål är suveräna varje gång, men deras temporära "deluxe"-burgare gör mig alltid besviken alltid något som är fel med tillagningen känns det som men en som alltid finns med är Triple Cheese och den jag ätit två gånger varav en gång nykter. Den smakar bara kemisk ost, obehaglig smak.

Väljer Max över McD och BKs standardburgare alla dagar i veckan men McD och BK har mycket bättre tillfälligt sortiment.
Citera
2021-03-20, 18:21
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Exet och jag valde alltid Max före donken och BK. Ungarna gillade också maten där.
Men det fanns en rival som slog alla tre tillsammans och den låg närmast så oftast blev det Sibylla.
Citera
2021-03-21, 12:23
Medlem
Skiljer sig mycket mellan olika Max. Sämst och värsta upplevelsen är Max på Vasagatan i Stockholm riktigt dåliga hamburgare och kasst bemötande när man klagar. Mest nöjd nog med Max Länna i Region Stockholm.
Citera
2021-03-21, 13:12
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle Lucas
Mest nöjd nog med Max Länna i Region Stockholm.
Det är bra numera ja. Däremot för några år sedan kunde det ta en halvtimma för att få maten vid lunchtid. Det var då man hade samarbete med Samhall och fick deras personal.
Citera
2021-03-21, 18:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det är bra numera ja. Däremot för några år sedan kunde det ta en halvtimma för att få maten vid lunchtid. Det var då man hade samarbete med Samhall och fick deras personal.

Om det var Samhall som levererade maten så kan man förstå att det tog 30 min.
Citera
2021-04-03, 20:14
Medlem
Bara jag som märkt av prishöjningen.?
Citera
2021-04-04, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Bara jag som märkt av prishöjningen.?

4-5 kr väl, på de största burgarna. De kostar 83/styck
Citera
2021-04-08, 15:23
Medlem
OdaLinneas avatar
Nyttigaste hamburgaren på Max?

Vilken är den minst onyttiga hamburgaren på Max? (Alltså med bröd, ingen sallad). Och ja, jag är medveten om att inget alternativ är särskilt nyttigt.

Snabba och seriösa svar uppskattas!
Citera
2021-04-08, 15:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdaLinnea
En ren hamburgare, utan dressing men med bröd, och med grönsaker.
Citera
2021-04-08, 15:31
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Vilken är den minst onyttiga hamburgaren på Max? (Alltså med bröd, ingen sallad). Och ja, jag är medveten om att inget alternativ är särskilt nyttigt.

https://www.max.se/maten/naringsvarden/?gclid=CjwKCAjwxuuCBhATEiwAIIIz0RzzbxHnO9iN3U4XZoQ KywW0jYVov3dkSHIJ5_v1R-2ODGyTMRvtahoCWb4QAvD_BwE

Blir du mätt på en orginalburgare är ju den ”bäst”, jag orkar inte räkna kcal per gram, det får du lösa själv 😅 Finns kanske någon ”nyttigare” men jag tror den är vinnaren, och smältostdippen är nyttigare än de andra 😉
Citera
2021-04-08, 15:33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
https://www.max.se/maten/naringsvarden/?gclid=CjwKCAjwxuuCBhATEiwAIIIz0RzzbxHnO9iN3U4XZoQ KywW0jYVov3dkSHIJ5_v1R-2ODGyTMRvtahoCWb4QAvD_BwE

Blir du mätt på en orginalburgare är ju den ”bäst”, jag orkar inte räkna kcal per gram, det får du lösa själv 😅 Finns kanske någon ”nyttigare” men jag tror den är vinnaren, och smältostdippen är nyttigare än de andra 😉
Gällande dippen, så nej transfetter och sånt. Nu har jag förvisso inte botaniserat mig vad detta bolag gör för mat i sitt färdigsortiment, men bara påpekar. Inte lönt att "räkna kalorier" (i ditt fall fett) och anta att det minsta är nyttigast.
Senast redigerad av GoUoD 2021-04-08 kl. 15:36.
Citera
2021-04-08, 16:42
Medlem
madtops avatar
Citat:

Inte helt lätt att svara på eftersom "nyttig" kan betyda olika saker och är dessutom individuellt.

Om du t.ex har problem med ditt blodsocker så ska du minska på mängden bröd. Men om du är rädd för tarmcancer så bör du kanske undvika rött kött och i stället satsa på en växt eller kycklingbaserad burgare. Och om du har en tendens att få gikt ska du skippa både kött och baljväxter och i stället hålla dig till bröd och fett.

Men om man ska generalisera så tror jag på en växt- eller kycklingbaserad burgare med mycket grönsaker och lite dressing och lite bröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in