Citat:
Ursprungligen postat av
Zem1
Melekshayiklanen består av Feylitalande kurder. Men många heter Melekshayi utan att tillhöra den klanen. Och kan man något om Feylikurderna så vet man att de aldrig någonsin haft med terror att göra.
Nu är det svårt att veta hur säker Säpo är på att de är från Afghanistan. När jag tittade på en karta över Afghanistan så verkade det finnas gott om berg i vissa delar men när jag tittade på Wikipedia verkar det inte bo några kurder där av betydande antal (intressant nog verkar det som om Sverige kan ha mest kurder, sett till folkmängd, utanför ”kurdistan”). Med tanke på detta och att feylikurder, liksom (riktiga) svenskar, aldrig någonsin haft med terror att göra inser jag nu att mitt kurdspår kan ha varit felaktigt.
Sedan så behöver det väl inte nödvändigtvis vara terrorism i bemärkelsen våld som är slumpmässigt och riktat mot civila. Tydligen har Säpo mycket it-material så de har kanske skrivit något väldigt, väldigt elakt om någon väldigt, väldigt utvald grupp. Blir intressant att se vad som kommer fram senare, kanske Säpo lyckas förhindra ett näthatsterrorattentat (inget medvetet skämt) av aldrig skådat slag.