2021-04-08, 07:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Goddag yxskaft, värst vad insatt du är gällande hårfärg.
Det är ljust, inte mörkt.

Inte blond. Och minst dubbelt så långt.
Citera
2021-04-08, 07:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Försvaret försöker flytta tidpunkten för mordet till en tid då sd har sk alibi. Han skrev mejl och gjorde annat på datorn bland annat.
Inget egentligt alibi men bättre än ingen aktivitet alls.
Du vet väl att vi pratar om människor som sällan sover mycket på natten, och som är helt beroende av sociala medier?

Nu vet jag inte huruvida ett hårstrå är vanligt förekommande i det kvinnliga könsorganet, eller om det känns.
Men frågan har fått för stora proportioner.
Du kan ju istället svara på varför enbart Sds dna fanns på LW, både ringen och kjolen men ingen annans?

Sedan kan jag helt ärligt säga att jag aldrig har haft mina vänners eller älskarinnors blod på mina skor eller tvättmaskin.
Särskilt inte efter att de har mördats på ett blodigt sätt.
Har du?

Eftersom det inte var SDs? Om det varit SDs hårstrå så hade det varit ytterligare ett bevis men när det inte var hans så ska det nonchaleras.

Likadant som huvamannen. När de trodde att det var SD så var han intressant men när SD hade alibi för den tiden så var det bara random person utan intresse. Trots att hen inte brytt sig om att kontakta polisen och berätta att det var han. Likadant med huvamannen, varför inte kontakta polisen och berätta?

Och innan ni börjar gapa om att huvamannen var HD; vittnet sa att det var en man.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-08 kl. 07:31.
Citera
2021-04-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Inte blond. Och minst dubbelt så långt.

HD:s hårfärg drar åt det blonda hållet. Och även om det är längre på vissa ställen så finns det självklart också hårstrån som är kortare.
Citera
2021-04-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren har gått igenom Lenas kläder från brottsplatsen.
Man har undersökt SDs cykel då han själv sagt sig test växlar i närheten av mordplatsen. Man fick positiv indikation på blod vid testningen, men negativt resultat från NFC. SD har lämnat en förklaring till varför blodet kunde finnas där.

"Stefan Hazianastasiou
I dag 15.40

Nu vill åklagaren spela upp ett av de första förhören. Men försvarsadvokaterna motsätter sig att förhöret spelas upp.
"
//
"Domaren vill nu ha paus innan han tar ställning till försvarets synpunkter."
//
"Domaren har beslutat att förhöret ska spelas upp under de sista dagarna av förhandlingen."

Nu är det stängda dörrar för genomgång av obduktionsprotokoll.

Vad kan försvaret ha för invändningar till att förhöret spelas upp?
Undrar vilket förhör det är? Cykeln borde det handla om, och hur blodet kommit dit?

Hur kan det komma sig att testerna från cykeln visar så olika? Undrar när denna test gjordes? Inget som var uppe tidigare vad jag kommer ihåg.

Och som Du skriver... varför motsätter sig försvaret att det spelas upp (det tidiga förhöret)?
(Och från början, varför ställdes inte frågan till SD hur mycket av deras sex har skett de senaste månaderna hemma hos SD så LW:s tidslinje kunde kollas mot SD:s uppgifter).

SD sitter med sin laptop nu... kanske han ska nita dit Åkl om hon säger något som inte ordagrant stämmer med vad hon drar upp nu. Kan tänka mig att SD kan FUP innan och utantill... varenda Aktnr, sidnr mm har han i sitt huvud och kan snabbt som attan leta upp.

Bra att han sitter där med sin dator, visar att han går inte ett steg utan den eller mobilen.

Jag fick känslan av gårdagen (det lilla som kom fram av direktrapporten) att Åkl har förklarat lite bättre denna gång, lite mer i kronologisk ordning (kanske lättare att ta till sig för de som lyssnar).
Citera
2021-04-08, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur kan det komma sig att testerna från cykeln visar så olika? Undrar när denna test gjordes? Inget som var uppe tidigare vad jag kommer ihåg.

Och som Du skriver... varför motsätter sig försvaret att det spelas upp (det tidiga förhöret)?
(Och från början, varför ställdes inte frågan till SD hur mycket av deras sex har skett de senaste månaderna hemma hos SD så LW:s tidslinje kunde kollas mot SD:s uppgifter).

SD sitter med sin laptop nu... kanske han ska nita dit Åkl om hon säger något som inte ordagrant stämmer med vad hon drar upp nu. Kan tänka mig att SD kan FUP innan och utantill... varenda Aktnr, sidnr mm har han i sitt huvud och kan snabbt som attan leta upp.

Bra att han sitter där med sin dator, visar att han går inte ett steg utan den eller mobilen.

Jag fick känslan av gårdagen (det lilla som kom fram av direktrapporten) att Åkl har förklarat lite bättre denna gång, lite mer i kronologisk ordning (kanske lättare att ta till sig för de som lyssnar).
Kommer dessa redogörelser från åklagarna att tas upp finnas att lyssna på i efterhand?
Citera
2021-04-08, 07:45
Medlem
Citat:
Eftersom det inte var SDs? Om det varit SDs hårstrå så hade det varit ytterligare ett bevis men när det inte var hans så ska det nonchaleras.

Likadant som huvamannen. När de trodde att det var SD så var han intressant men när SD hade alibi för den tiden så var det bara random person utan intresse. Trots att hen inte brytt sig om att kontakta polisen och berätta att det var han. Likadant med huvamannen, varför inte kontakta polisen och berätta?

Och innan ni börjar gapa om att huvamannen var HD; vittnet sa att det var en man.

I mörkret och med uppdragen huva kan kön vara svårt att se. 😏
HD hade ju setts smyga inne i SDs trädgård vid ett annat tillfälle.
Citera
2021-04-08, 07:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Citat:

Vad har det med saken att göra?

Edit.
Citat:

Jag litar mer på vittnet än på era desperata spekulationer för att ni vill att HD ska vara skyldig till något.

Det syns på kroppsspråket om det är en man eller kvinna.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-08 kl. 07:53.
Citera
2021-04-08, 07:48
Medlem
Citat:
Det handlar inte om millimeter här. HD har minst dubbelt så långt hår. Dessutom är hon inte blond utan mera ljust rödhårig.

14 + 14 = 28 cm

Påstår du att HD:s hårlängd från nacken är så långt? Du måste väl förstå att hårlängden skiljer sig stort över var på knoppen det sitter?

Du har påtalat att du är i tråden för att varna kvinnor, på vilket vis menar du att detta inlägg gör det?
Citera
2021-04-08, 07:49
Medlem
Citat:

Ja, det är ord och inga visor.
Alla vittnen går att lita på.
Aldrig i historien har någon vittnat falskt.
Har du hört talas om viskleken? Hur knasigt det kan bli?
Citera
2021-04-08, 07:50
Medlem
Citat:

Ja självklart, är du korkad på riktigt?
Ju fler spår en misstänkt lämnar ju lättare är det att fastslå att han/hon är den skyldige.
Ett hårstrå gör ingen glad, det hade varit skillnad om någon annans dna hittats på ringen tex, eller någon annans dna på kjolen.

Huvamannen, du menar förstås mållgan. Han borde vara lätt att hitta, enligt uppgift talar han norska, är kortväxt och långhårig....
Citera
2021-04-08, 07:51
Medlem
Citat:

En person som har för vana att smyga omkring kanske.

Du som gillar att göra hönor av fjädrar, trosor och polacker borde väl haka på mig här.
Citera
2021-04-08, 07:54
Medlem
Citat:
Är du dum på riktigt? Det har väl allt med saken att göra, om HD inte drar sig för att smyga in på LWs tomt? Om hon dessutom observerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in