2021-04-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det må komma som en överraskning för dig, Esbjörn har aktivt visat huset för spekulanter.
Esbjörn har frågat hos mäklare om det finns någon med intresse att köpa hans fastighet.
Esbjörn hörde efter med andra spekulanter om dom ville höja Ebbas bud.

Nu den största överraskningen!
Esbjörn sålde ju huset redan förra sommaren, så nog måste det ha varit till salu.

Aktivt. Det tror jag är en sk trådsanning.
Det sas väl att det varit folk och kikat på huset, det läser jag mer som att folk "råkade" hälsa på och visade intresse och den vägen visade huset.
Aktivt - är vinklat.

Det övriga - en del kommer väl från Ebba?
2021-04-08, 10:13
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att det inte varit till salu, utesluter inte att det kan bli sålt. Om någon knackar på och erbjuder tillräckligt mycket, så säljer man. Även om det egentligen inte var till salu.

Allt som säljs har ju då faktiskt varit till salu, det kan man konstatera utan ironi.
Det som inte sålts har inte varit till salu, eller så var inte budet nog högt.

Slutledningen min käre Watson:
Huset var till salu, då huset de facto såldes.
2021-04-08, 10:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Aktivt. Det tror jag är en sk trådsanning.
Det sas väl att det varit folk och kikat på huset, det läser jag mer som att folk "råkade" hälsa på och visade intresse och den vägen visade huset.
Aktivt - är vinklat.

Det övriga - en del kommer väl från Ebba?

O vad har Esbjörn själv sagt i polisförhör?
Det är Esbjörn själv som berättat detta.
2021-04-08, 10:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Logik. Noll.
"Om det var ett så hett objekt skulle det varit sålt för många år sedan, med eller utan öppen budgivning."
Det har INTE varit till salu.

Allt är till salu för rätt pris!
2021-04-08, 10:50
Medlem
Citat:
O vad har Esbjörn själv sagt i polisförhör?
Det är Esbjörn själv som berättat detta.

det är flera som har kommit och tittat säger han.

Men han har inte lagt ut någon annons. Det är ett ord "själv" men inget av detta är exakt återgivet så att hänga upp allt på en tolkning av ordet "själ" är att dra saker till sin spets.

"aktivt" är inget annan än en tolkning. Finns inte ett så klart svar.
Alltså en sk "trådsanning"
2021-04-08, 11:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Allt som säljs har ju då faktiskt varit till salu, det kan man konstatera utan ironi.
Det som inte sålts har inte varit till salu, eller så var inte budet nog högt.

Slutledningen min käre Watson:
Huset var till salu, då huset de facto såldes.
Så är det och iom att han aktivt gick till henne med vetskapen om att hon ville köpa så ja, huset var till salu för rätt pris.
Hade ioför sig varit rätt kul om han passivt gått till henne
2021-04-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Allt är till salu för rätt pris!

Vem myntade det med tillägget alla kvinnor är horor?
Förlåt fel tråd.

Åter till ordningen
Hade inte Ebba säpo med sig så hon kan använda dom som vittnen?
Ingen som tog kort på Ebba, hennes pappa, hennes barn och SÄPO tillsammans med ESB när dom röjde på tomten?
2021-04-08, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att det inte varit till salu, utesluter inte att det kan bli sålt. Om någon knackar på och erbjuder tillräckligt mycket, så säljer man. Även om det egentligen inte var till salu.

Det scenariot finns inte i vänsterns tankevärld. En korrekt sosse väntar i åratal tills fastigheten läggs ut på annons genom mäklare, går på visning och står duktigt i kö till budgivning. Att själv fråga om en fastighet är till salu, eller försöka knipa den innan visning/budgivning övergår sossens förstånd. Sossen tror dessutom att jobb bara söks genom arbetsförmedlingen. Att vara din egen lyckas smed finns inte på vänsterns karta.
2021-04-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Förlåt fel tråd.

Åter till ordningen
Ingen som tog kort på Ebba, hennes pappa, hennes barn och SÄPO tillsammans med ESB när dom röjde på tomten?

Ja, jag hörde de gick hand-i-hand och sjöng "we shall overcome"

Topic - det visar ju på att hon lätt hade kunna få hjälp städa av tomten på någon dag.
2021-04-08, 12:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Förlåt fel tråd.

Åter till ordningen

Jag tror det fanns många vittnen och iom att han kom dit och inte blev släpad så blir det ju helt naturligt att dom var överens innan mötet kl 15:00 ( då dom skulle skriva)
2021-04-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det scenariot finns inte i vänsterns tankevärld. En korrekt sosse väntar i åratal tills fastigheten läggs ut på annons genom mäklare, går på visning och står duktigt i kö till budgivning. Att själv fråga om en fastighet är till salu, eller försöka knipa den innan visning/budgivning övergår sossens förstånd. Sossen tror dessutom att jobb bara söks genom arbetsförmedlingen. Att vara din egen lyckas smed finns inte på vänsterns karta.

En normal människa förstår att det under resans gång mycket väl kan ha förekommit en hel del tjat.

Vad ska man kalla er då?
Gudfruktiga personer som tror att hus trillar ned från himlen bara man visar sig?
Neh... som mest troligt att hon verkligen fick använda sin argumentationsteknik för sin "vinst".
2021-04-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ja, jag hörde de gick hand-i-hand och sjöng "we shall overcome"

Topic - det visar ju på att hon lätt hade kunna få hjälp städa av tomten på någon dag.

Tror inte barnen och SÄPO var till mycket hjälp med att städa tomten.
Dom var nog mest bara där.

SÄPO med sågar och krattor och sen elda trädgårdsavfallet i de stora tunnorna som stod på tomten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in