2021-04-08, 08:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha ja, säger man det är ett ruckel - då är man expert.
Säger man att man hade kunnat fått mer - då är man hobbymäklare.

Jojo.

Nu tycker jag inte det är ett ruckel i och för sig, är ett mycket vackert hus men fruktansvärt eftersatt.
Men nej Esbjörn kunde inte fått mer förra sommaren än värdet på fastigheten, mindre däremot som dom andra buden, hade han garanterat fått vilken dag som helst.
Om det var ett så hett objekt skulle det varit sålt för många år sedan, med eller utan öppen budgivning.
2021-04-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Risken är stor att detta kan bli en ny trådsanning trots din ironivarning.😂😂

Pratade inte Esbjörn nåt med Ulf om detta innan avtalet? Man kan ju tycka att det vore ett rimligt ämne mellan 2 gamla polare att nämna att nu blir jag av med det gamla huset. De verkar ju vara goda polare trots att Esbjörn krockade med Ulfs bil förut och gissningsvis stått för reparationen. Den är ju i drift och besiktad efter olyckan. Trevligt att de är polare trots den.

Ja man undrar även vad detta vittnesmål ska ge i rätten. Känns mest som en text i inlagan för media att citera i sin neutrala rapporteringar från händelseförloppet. Obs, cynisk ironi för de som inte fattar.

Jag håller med dig. Jag är också fundersam över vad som egentligen avhandlats mellan Esb och kompisen. Och om jag också ska vara riktigt cynisk i min gissning så tror jag att Binninge egentligen inte har en susning om vad kompisen U kommer att säga under ed i rätten när han får knivskarpa frågor från EBs kompetenta advokat. Det är, precis som du säger, stor skillnad mellan att prata med journalister och att vittna under ed i en domstol.
2021-04-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Allt som har sagts vara ljug och falskt från henne har ju bevisligen varit sant, till skillnad från Binninges saker som aldrig verkar vara sant.
Saker som han har yppat
Esb är 82 år
vittne tre: Majgård, stavas inte så
Esb vill hem och fundera på om budet, fast det inte handlade om pengar , nu igen
jag har inte avslöjat några bud..
Esb hyresrätt som inte var det
mm. mm

Det finns nästan hur många saker som helst som han har sagt
Som oinsatt i detaljer får jag säga att det förefaller sig magstarkt obehagligt att en pedofil som Johann Binninge och hans Rättssäkerhetsorganisation har en så stark påverkan på Svensk media att de utan att blinka skriver ner rena lögner om en partiledare?
En pedofil som även får svenska advokater lindade runt sitt lillfinger.

Lika får jag säga gällande Federley han daltas i media och tillåts mediautrymme.
RO tycks inte bara va rättshaverister utan pedofila lobbyister som breddar mark.
Senast redigerad av Skittapicka 2021-04-08 kl. 09:06.
2021-04-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nu tycker jag inte det är ett ruckel i och för sig, är ett mycket vackert hus men fruktansvärt eftersatt.
Men nej Esbjörn kunde inte fått mer förra sommaren än värdet på fastigheten, mindre däremot som dom andra buden, hade han garanterat fått vilken dag som helst.
Om det var ett så hett objekt skulle det varit sålt för många år sedan, med eller utan öppen budgivning.

Logik. Noll.
"Om det var ett så hett objekt skulle det varit sålt för många år sedan, med eller utan öppen budgivning."
Det har INTE varit till salu.
2021-04-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag håller med dig. Jag är också fundersam över vad som egentligen avhandlats mellan Esb och kompisen. Och om jag också ska vara riktigt cynisk i min gissning så tror jag att Binninge egentligen inte har en susning om vad kompisen U kommer att säga under ed i rätten när han får knivskarpa frågor från EBs kompetenta advokat. Det är, precis som du säger, stor skillnad mellan att prata med journalister och att vittna under ed i en domstol.

LOL jag skulle inte vara överraskad heller, om allt bara blir en flopp.
2021-04-08, 09:36
Medlem
Citat:

Jaså. Du är en hobbymäklare.
2021-04-08, 09:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Logik. Noll.
"Om det var ett så hett objekt skulle det varit sålt för många år sedan, med eller utan öppen budgivning."

Det må komma som en överraskning för dig, Esbjörn har aktivt visat huset för spekulanter.
Esbjörn har frågat hos mäklare om det finns någon med intresse att köpa hans fastighet.
Esbjörn hörde efter med andra spekulanter om dom ville höja Ebbas bud.

Nu den största överraskningen!
Esbjörn sålde ju huset redan förra sommaren, så nog måste det ha varit till salu.
2021-04-08, 09:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jag tror att det finns mycket som kan blir en otrevlig överraskning när man börjar riva i det.
Ta ex balkongen som var i "renoveringsmoget skick" enligt Densias värdering ett väldigt förmildrande uttryck i mina ögon.
Att vatten från snösmältning och slagregn inte skulle ta sig in i husets stomme finner jag nästintill omöjligt, man har ju sett betydligt bättre saker som har varit katastrof när man har rivit i det.
Detta och mycket annat och om man nu kunde fått bygga nytt så hade det varit att föredra både ekonomiskt och praktiskt men nu är det ej så ju.
2021-04-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Ja, det är också väldigt underligt Esb fortsatte att ha kontakt med EB, t.ex. vid röjningen av sly på tomten, utan att säga ett ord om hur ledsen han var och hur mycket han ångrade försäljningen.

Lider Esb möjligen av det som kallas dissociativ identitetsstörning (DID)?

Obs! Detta är ett ironiskt inlägg. Jag tror inte alls att Esb lider av DID.

(Förstår ironi. Utan humor och ironi hade jag inte orkat leva)

Jag tror att Esb aktivt deltog och var mycket nöjd med sin affär.....................
Ända tills...hör ledmotivet ur Hajen...dumdumdumdumdum...Hajkgård får höra talas om affären och då
blir Esb väldigt rädd...pudlar..duckar..och pekar på någon annan och säger med pipig röst: det var inte jag, det var inte jag, det var hon Ebba....sen sprang han till skogs.
2021-04-08, 09:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jaså. Du är en hobbymäklare.

Nej inte riktigt hobbymäklare då jag inte gissar på värdet, det sköter värderingsmän om.
Men ett kallt konstaterande, man får inte mer än värdet för något så misskött.
2021-04-08, 10:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Logik. Noll.

Att det inte varit till salu, utesluter inte att det kan bli sålt. Om någon knackar på och erbjuder tillräckligt mycket, så säljer man. Även om det egentligen inte var till salu.
2021-04-08, 10:06
Medlem
Citat:
Vart tog polaren Ulf, han med bilen, vägen som vittne då.
Kallades inte han också som vittne eller vittnade han bara i Expressen?

Sorry, jag missade honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in